  • 1. Data: 2004-10-14 21:16:47
    Temat: co zrobic z tym gosciem ? (prawo pracy)
    Od: suspend <s...@o...pl>

    Witam...
    Moja dziewczyna wlasnie stracila prace. Facet z powodu nieplacenia
    koncesji musial zamknac swoj sklep. Dziewczyna ma w umowie ze nalezy sie
    Jej wypowiedzenie 2 tygodnie. Ale umowa jest "na" pol etatu. Malo tego.
    Pracowala w pelnym zakresie godzin - polowa na czarno. Robila tak bo Ja
    sytuacja zmusila. Pracodawca o tym wiedzial i nie przejmowal sie zbytnio
    swoim postepowaniem. Na swistku opisujacym Jej historie pracy
    (Swiadectwo Pracy) wpisal ze zwalnia ja za porozumieniem stron. Oddal
    Jej ta kartke 7 dni po dacie wystawienia. A na dole pisze "mozliwe jest
    odwolanie w terminie do 7 dni od postanowienia". Nie zauwazyla tego i na
    nast. dzien bylo juz za pozno. To po pierwsze a po drugie NIE BYLO
    ZADNEGO POROZUMIENIA! Od momentu zamkniecia sklepu nie rozmawial z Nia.
    Zadne wypowiedzenie Jej sie podobno nie nalezy chociaz w umowie pisze ze
    tak. Poza tym stwierdzil ze Jej winą jest przeterminowanie sie wielu
    towarow (stwierdzil ze swoja kolezanka z ktora robil inwentaryzacje) i
    tak wlasciwie to z wyplaty za przepracowane dni ktorej jeszcze nie
    wyplacil nic nie zostanie. Facet sam ma petle na szyi ale co mnie to
    obchodzi! Tym sposobem mniej straci. On sprobuje udowodnic pracownicy ze
    Ona nie ma praw do niczego i tak wlasciwie to juz nic nie dostanie a
    moze nawet doplaci! Czy jest jakas sila na takiego? Chcialbym zeby to
    sie obylo bez sądu. Moze mozna Go czyms postraszyc (nie mowie o bandzie
    z kijami bejzbolowymi)... moze czyms takim ze: "Pan nie jest bez
    grzechu... zatrudnial Pan na czarno ludzi. Moge to zglosic i zaplaci Pan
    zalegle skladki ZUS z procentami i ..." cos w tym stylu. Nie wiem czy na
    Faceta to pomoze ... ale co robic? :( (chodzi o siec "Żabka"... facet
    był ajentem)

    POMOCY!

    Pozdrawiam
    Suspend

  • 2. Data: 2004-10-14 22:14:37
    Temat: Re: co zrobic z tym gosciem ? (prawo pracy)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "suspend" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    Musicie się zastanowić co możecie udowodnić. To, ze pensji nie wypłacił, to
    proste do udowodnienia. Pewnie mulisty płac nie podpisała. W sądzie wygrane.
    Z zatrudnieniem na pełny etat może być kłopot. Umowa, to umowa. Ale jeśli
    jesteście w stanie dowieść, ze pracowała 8 godzin, to pozwać go o wypłatę
    nadgodzin. Z towarami przeterminowanymi, to już nie mam pomysłu. No ale
    pensji jej ot tak zabrać nie może. Roszczenie co najwyżej do wysokości jej
    trzykrotnej pensji.

  • 3. Data: 2004-10-15 06:57:15
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2004 00:14:37 +0200, Robert Tomasik naskrobał(a):

> [...]
    > pensji jej ot tak zabrać nie może. Roszczenie co najwyżej do wysokości jej

    IMO warto iść na całość bo są pewne argumenty:
    1. Właściciel nie zapłacił licencji (na alkohol wnioskuje), wiec może
    założyć że ledwo wiązał koniec z końcem - wiec jak mógł to nie płacił na
    czas i oszczędzał na 'nadgodzinach'.
    2. Skorelować godziny otwarcia sklepu z ilością zatrudnionych i
    dokumentacją księgową.
    3. Żądać sprostowania wypowiedzenia na "z winy pracodawcy" i wypłatę
    stosownej rekompensaty.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-10-15 07:23:21
    Od: "mavs[NOSPAM]" <"mavs[NOSPAM]"@o2.pl>

    Dnia 2004-10-15 08:57, Użytkownik Sebol napisał:
> [...]
    > 1. Właściciel nie zapłacił licencji (na alkohol wnioskuje), wiec może
    > założyć że ledwo wiązał koniec z końcem - wiec jak mógł to nie płacił na
    No nie do konca tak... Nie zaplacil licencji sieci Żabka. On nie posiada
    nawet tego lokalu w ktorym mial sklep. Tam nawet krzeslo nie jest Jego.
    On tylko jest (byl) ajentem... nie zaplacil przedluzenia koncesji z
    powodu "roztargnienia" - zapomnial. Poza tym On tylko zatrudnial na pol
    etatu a placil za caly (jeszcze do tego mniej niz minimalna krajowa:/)
    > 2. Skorelować godziny otwarcia sklepu z ilością zatrudnionych i
    > dokumentacją księgową.
    No udowodnienie Mu ze zatrudnial na lewo pracownikow nie powinno byc
    problemem tym bardziej ze i pewnie nie jeden swiadek by sie znalazl.
    > 3. Żądać sprostowania wypowiedzenia na "z winy pracodawcy" i wypłatę
    > stosownej rekompensaty.
    Tylko ze jak juz nie mozna sie do nikogo odwolac to jak to zrobic?

    Pozdr
    suspend

  • 5. Data: 2004-10-15 14:36:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1. Właściciel nie zapłacił licencji (na alkohol wnioskuje), wiec może
    > założyć że ledwo wiązał koniec z końcem - wiec jak mógł to nie płacił na

    To poszlaka. Dość luźna. Może włąśnie parcownikom płacił i z tego powodu nie
    miał na zezwolenie.

    > 2. Skorelować godziny otwarcia sklepu z ilością zatrudnionych i
    > dokumentacją księgową.

    Ślepa uliczka. Powie, ze w pozostałym czasie sam stał, albo jego żona.

    > 3. Żądać sprostowania wypowiedzenia na "z winy pracodawcy" i wypłatę
    > stosownej rekompensaty.

    Ale inicjujący sam zauważył, że już po terminie.

  • 6. Data: 2004-10-15 17:56:20
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pl>

> [...]
    > dni po dacie wystawienia. A na dole pisze "mozliwe jest odwolanie w
    > terminie do 7 dni od postanowienia". Nie zauwazyla tego i na nast. dzien

    NA nic nie bylo za pózno.
    Nie ma formy prawnej w prawie pracy "zwolnienie za porozumieniem stron". To
    'zwolnienie' nie ma zadnej mocy prawnej. Umowa trwa nadal.
    On moze jedynie wyslac jej wypowiedzenie. Jesli chcialby rozwiazac umowe za
    porozumieniem stron, musialby uzyskac jej podpis na takiej umowie - a jej
    podpisu nie ma.
    Do sadu pracy z nim.

    --
    SQLwysyn