  • 1. Data: 2004-10-14 17:50:07
    Temat: Wspólnota(?) majątkowa po ślubie
    Od: "Niewiedzący" <d...@v...pl>

    Witam wszystkich forumowiczow i prosze o odpowiedz/porade

    Jest nastepujaca sytuacja:

    Za miesiac sie zenie; bedziemy z przyszla zona mieszkac w wynajmowanym
    mieszkaniu w jej miejscowosci - ja zostawiam wszystko i ide tam. Rodzice
    narzeczonej zaczeli budowac jej dom (dom ten jest oczywiscie na narzeczona nie
    na rodzicow) ale stwierdzili ze zdolaja z pracami jedynie do surowego stanu z
    dachem (bez okien i drzwi) i tak to zostawia - reszte prac (czyli "zamkniecie"-
    okna i drzwi, wykonczenie) mamy wykonac my po slubie i potem sie tam
    wprowadzic. I w zwiazku z tym mam pytanie:

    Jak bedzie wygladac wspolnota majatkowa po slubie - tzn. czy jako maz bede mial
    jakiekolwiek prawo do jej domu wubudowanego do stanu surowego przed slubem??

    Czy w razie jakichs nieprzewidzianych problemow/okolicznosci, ktore
    rozdzielilyby nasze drogi - w razie rozwodu - czy zostaje "na lodzie" i nie mam
    nic do jej domu (przypominam ze jest on na nia i przed slubem wzniesiony)??

    Czy moze wyglada to tak, ze to co bylo zrobione przed slubem, czyli stan
    surowy - nie podlega podzialowi, a to co po slubie czyli wykonczenie - podlega
    wspolnocie majatkowej i jest dzielone??? A jesli jest wlasnie tak - to jak
    potem mozna udowodnic co bylo robione razem, czy powinnismy przed slubem spisac
    jakas nie wiem intercyze czy cos w tym rodzaju??....

    Bede wdzieczny za wszelkie wskazowki, podpowiedzi - z gory dziekuje!!

  • 2. Data: 2004-10-14 18:06:16
    Temat: Re: Wsp=F3lnota(?) maj=B1tkowa po =B6lubie
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > potem mozna udowodnic co bylo robione razem, czy powinnismy przed slubem spisac
    > jakas nie wiem intercyze czy cos w tym rodzaju??....

    No problem ... cokolwiek kupujesz to bierz na siebie faktury. Jak juz
    sie rozwiedziesz, czyli gdzies za 3-5 lat to beda jak znalazl.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-10-14 18:10:38
    Temat: Re: Wspólnota(?) majątkowa po ślubie
    Od: d...@v...pl

    Jest jeszcze jedno o czym zapomnialem: ona bedzie brac kredyt pod US na
    wykonczenie domu - czyli tu troche sie sytuacja komplikuje - bo przeciez na nia
    bedzie kredyt czyli niby ona bedzie to wykanczac a raty kredytu bedziemy
    splacac RAZEM!!

    Czyli co wychodzi na to ze zeby nie byc na lodzie to musze brac faktury NA
    SIEBIE ale za pieniadze z JEJ kredytu?? pokrecone

    Czy moze kredyt powinnismy wziac RAZEM??

  • 4. Data: 2004-10-14 18:28:43
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Czy moze kredyt powinnismy wziac RAZEM??

    Nie .. kredyt bedziecie juz brac razem. Nie ma innej mozliwosci jesli
    macie wspolnote majatkowa.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2004-10-14 18:37:11
    Od: d...@v...pl

    Dziekuje Ci bardzo za odpowiedzi Krzysku

    > Nie .. kredyt bedziecie juz brac razem. Nie ma innej mozliwosci jesli
    > macie wspolnote majatkowa.

    nie wiem czy dobrze zrozumialem - ale z tego wynika ze jesli ten kredyt PO
    slubie bedzie brala zona na SIEBIE to i tak bedzie traktowany jako na
    malzenstwo tak?

  • 6. Data: 2004-10-14 18:45:12
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    zaden szanujacy sie bank nie da kredytu osobie posiadajacej wspolmalzonka ,
    bez zgody tegoz.......

    pozdrawiam

    Ewa (Kraków)
    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 7. Data: 2004-10-14 19:08:55
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > nie wiem czy dobrze zrozumialem - ale z tego wynika ze jesli ten kredyt PO
    > slubie bedzie brala zona na SIEBIE to i tak bedzie traktowany jako na
    > malzenstwo tak?

    Nie bedzie go brala na siebie .. nie ma takie mozliwosci. Przy takiej
    kwocie bedzie oboje na umowie i oboje bedziecie ja podpisywac.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2004-10-14 19:15:04
    Od: d...@v...pl

    > zaden szanujacy sie bank nie da kredytu osobie posiadajacej wspolmalzonka ,
    > bez zgody tegoz.......

    ok dziekuje

    pozostaje jeszcze tylko jedna kwestia bez odpowiedzi (chociaz domyslam sie jaka
    ta odpowiedz bedzie):

    czy po slubie mam jakiekolwiek prawo do tego domku postawionego przed slubem?
    czy obejmuje to wspolnota majatkowa po slubie czy to zostaje tak jak teraz -
    tylko jej wlasnosc???

  • 9. Data: 2004-10-14 20:52:36
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    slubem?
    > czy obejmuje to wspolnota majatkowa po slubie czy to zostaje tak jak teraz -

    Zasada jest ze nieruchomosc nalezy do tego, kogo jest dzialka. Jedyna
    mozliwosc to ubiegac sie o zwrot naklado, ktore zostaly poczynione przez
    Ciebie na rzeczona nieruchomosc. Stad rada jednego z uczestnikow dyskusji,
    zebys bral faktury na siebie. Wtedy bedziesz mogl udowodnic,. ze lozyles
    na "doskonalenie" tego domu i w zwiazku z tym (skoro dom nadal jest jej)
    nalezy Ci sie wlasnie zwrot nakladow.

  • 10. Data: 2004-10-15 08:18:48
    Od: "Mariusz Krzyżański" <h...@i...pl>

    Niewiedzący napisał(a) wspaniałe wiadomości,

    A gdzie w tym wszystkim miłość ??