  • 11. Data: 2006-10-22 22:32:10
    Temat: Re: co robic???
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zipast(Wytnij)@gazeta.pl>

    Użytkownik "PAVEL" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ehgetr$hv2$1@news.lublin.pl...
    > Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał
    Kilka dni temu odbierałem na poczcie list polecony dla córki. Pani w okienku
    powiedziała, ze wyda mi list, chyba, że jest on z sądu, to wtedy może wydać
    list tylko adresatowi. Widać mają już jakieś wytyczne do wydawania listów z
    sądów.
    ZiPi

  • 12. Data: 2006-10-22 23:53:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz wrote:

    > Jest to prawnie dopuszczalne, chociażby z art. 138 kpc.

    Wiele rzeczy jest prawnie dopuszczalnych, ale właśnie z prawnego punktu
    widzenia będzie stanowić wielką głupotę.

    > Nie rozumiem, udzielasz złej odpowedzi,

    Tzn.? W którym miejscu była zła?

    > ponadto wyzywasz kogoś od
    > matołów...

    Zasłużenie.

    > Nie pozwalasz sobie za dużo?

    Nie. To, co robię, jest prawnie dozwolone ;->

    j.w.

  • 13. Data: 2006-10-23 06:46:43
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Zbyszek ZiPi napisał(a):

> [...]
    > okienku powiedziała, ze wyda mi list, chyba, że jest on z sądu, to wtedy
    > może wydać list tylko adresatowi. Widać mają już jakieś wytyczne do

    Faktycznie, na poczcie można odebrać list z sądu tylko osobiście. Ale
    w domu, jak listonosz roznosi, może to zrobić każda dorosła osoba, a na
    wsiach nawet sołtys :) Co wynika z art. 138kpc.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2006-10-23 06:48:42
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Wiele rzeczy jest prawnie dopuszczalnych, ale właśnie z prawnego punktu
    > widzenia będzie stanowić wielką głupotę.

    Możesz rozwinąć?

    > Tzn.? W którym miejscu była zła?

    W takiej, że nie może odebrać korespondencji za brata i będzie miała
    z tego tytułu nieprzyjemności.

    > Zasłużenie.
    > Nie. To, co robię, jest prawnie dozwolone ;->

    Nie bardzo, gdybym o coś takiego jak autor wątku spytał się w
    towarzystwie, a Ty odpowiedziałbyś mi "skąd się takie matoły biorą", to
    myślę że prywatny akt oskarżenia byłby jak najbardziej na miejscu :)

    Więc z jakiego artykułu autor wątku miałby ponieść konsekwencje?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 15. Data: 2006-10-23 06:56:16
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Możesz opisać to szerzej? Jaki błąd popełnił pracownik poczty?

    Wydając list z sądu osobie innej niż adresat.

    +inż.prawa+

  • 16. Data: 2006-10-23 07:00:11
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Po raz kolejny bzdury piszesz.
    > Może przenisiesz się jednak na grupę pl.soc.wydajemisiezewiem.

    Teraz na kolana i przepraszaj mnie ;-)
    Wiesz co by się mogło stać, gdyby żona odebrała za męża wezwanie do sądu na
    ich sprawę rozwodową. Mogłaby je zniszczyć na przykład. I mąż w sądzie by
    się nie pojawił.

    +inż.prawa+

  • 17. Data: 2006-10-23 07:02:09
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    *piotr'ek* napisał(a):

    > Wydając list z sądu osobie innej niż adresat.

    Jest to zgodne z art. 138kpc, inżynierze :)

    L.

  • 18. Data: 2006-10-23 07:55:01
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Jest to zgodne z art. 138kpc, inżynierze :)

    Ale niezgodne z pewnym paragrafem pewnego regulaminu pocztowego.
    Przeczytaj Art.131., par 2.

    +inż.prawa+

  • 19. Data: 2006-10-23 08:04:13
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    *piotr'ek* napisał(a):

    > Ale niezgodne z pewnym paragrafem pewnego regulaminu pocztowego.
    > Przeczytaj Art.131., par 2.

    O który dokładnie regulamin chodzi? Bo ten
    http://www.poczta-polska.pl/pliki/Regulamin.pdf
    nie ma tylu artykułów...

    L.

  • 20. Data: 2006-10-23 08:05:08
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > O który dokładnie regulamin chodzi? Bo ten
    > http://www.poczta-polska.pl/pliki/Regulamin.pdf
    > nie ma tylu artykułów...

    KPC. Ale trochę się zagalopowałem w swej nieomylności. Jeśli dobrze
    pamiętam, to sądowe przesyłki polecone są wydawane dorosłej osobie
    zamieszkującej z adresatem ale tylko przez listonoszy. Przy okienku (awizo)
    na poczcie wydawane są już TYLKO adresatowi.

    +inż.prawa+