  • 11. Data: 2003-06-16 11:40:46
    Temat: Re: co grozi za?
    Od: "maciej" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@s...art.pl> napisał w wiadomości
    news:bck9dc$959$2@news.telbank.pl...

    > A dałeś sobie zabrać legitymację bez pisemnego potwierdzenia? Raczej
    > będzie Ci ciężko udowodnić, że nie otrzymałeś pokwitowania... bo jak?

    to gosc nie musi miec potwierdzenia z moim podpisem ze mi zabral???
    mam tez pytanko czy isc do prokuratora i z nim bezposrednio rozmawiac??
    chyba najlepiej tak.... co myslicie???

    czy np warunkowe umorzenie albo umorzenie kwalifikuje sie pod ten czyn??
    jakich ewentulanych okolicznosci lagodzacych szukac??

    pozdro
    Maciej

  • 12. Data: 2003-06-16 11:57:56
    Od: "PiotRek" <b...@w...USUNTO.pl.invalid>

    Użytkownik "KarolS" <t...@c...sz> napisał w wiadomości
    > Tak się składa że niezmiernie rzadko widuję zdjęcie na upowaznieniu do
    > kontroli biletów.
    > W związku z czym można uznać osobę sprawdzająca z takim identyfikatorem za
    > nie spełniającą wymogów ustawy i olać ją szerokim łukiem ?

    Jeżeli chodzi o rewizorów (a o nich akurat jest mowa)
    to mają upoważnienie ze zdjęciem, terminem ważności etc.,
    ale najczęściej schowane. Jeżeli o nie poprosisz, to Ci pokażą.

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl

  • 13. Data: 2003-06-16 15:31:53
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    PiotRek wrote:
> [...]
    > to mają upoważnienie ze zdjęciem, terminem ważności etc.,
    > ale najczęściej schowane. Jeżeli o nie poprosisz, to Ci pokażą.

    Przeczytaj wspomniany juz Art. 33a Ustawy Prawo Przewozowe.

    1. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona, legitymując się
    identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu, może dokonywać.
    kontroli dokumentów przewozu osób lub bagażu.
    2. Identyfikator, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać co najmniej
    następujące informacje:
    a. nazwę przewoźnika,
    b. numer identyfikacyjny osoby dokonującej kontroli dokumentów
    przewozu osób lub bagażu,
    c. zdjęcie kontrolującego,
    d. zakres upoważnienia,
    e. okres ważności,
    f. pieczęć i podpis wystawcy (przewoźnika).

    Tu są dokładnie określone wymagania co do formy i miejsca, w którym
    powinien znajdować się identyfikator. Słowem nie jest wspomnane o
    legitymacji w kieszeni.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 14. Data: 2003-06-16 18:27:06
    Od: "PiotRek" <b...@w...USUNTO.pl.invalid>

    > Przeczytaj wspomniany juz Art. 33a Ustawy Prawo Przewozowe.

    Czytałem nie raz.

    > 1. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona, legitymując się
    > identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu, może dokonywać.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > kontroli dokumentów przewozu osób lub bagażu.

    > Tu są dokładnie określone wymagania co do formy i miejsca, w którym
    > powinien znajdować się identyfikator. Słowem nie jest wspomnane o
    > legitymacji w kieszeni.

    Oczywiście, możesz więc posłać takiego gościa "na drzewo",
    a on za 10 sekund wróci z identyfikatorem umieszczonym w widocznym
    miejscu.

    Nie chcę być upierdliwy, więc nie przyczepię się do tego,
    że kieszeń _jest_ widocznym miejscem, a w Ustawie nie ma słowa
    o tym, że sam identyfikator ma być widoczny :-)))

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl

  • 15. Data: 2003-06-16 18:41:53
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    PiotRek wrote:
    > Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@s...art.pl> napisał w wiadomości
    > Czytałem nie raz.

    To przeczytaj swój poprzedni post i dyskutuj na temat.

    ^^^^^^^^^^^^^^^

    Najpierw piszesz że w legitymacji sa potrzebne dane. Później, kiedy
    piszę że potrzebny jest identyfikator a nie legitymacja i że jest to
    wymóg ustawy piszesz, że można mieć identyfikator w kieszeni. Można i na
    czoło sobie przylepic, ale dopuki nie znajdą się na nim wymagane z
    punktu widzenia prawa przewozowego informacje kontroler nie jest
    umocowany prawnie do kontroli biletów. I nie zmieni tego żadna
    legitymacja służbowa, bo o niej ustawa po prsotu nie wspomina.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 16. Data: 2003-06-16 18:56:58
    Od: "PiotRek" <b...@w...USUNTO.pl.invalid>

> [...]
    > piszę że potrzebny jest identyfikator a nie legitymacja i że jest to
    > wymóg ustawy piszesz, że można mieć identyfikator w kieszeni.

    Ostatni akapit mojego poprzedniego posta (o tym, że kieszeń
    jest widoczna), to był żart...

> [...]
    > umocowany prawnie do kontroli biletów. I nie zmieni tego żadna
    > legitymacja służbowa, bo o niej ustawa po prsotu nie wspomina.

    No dobrze...
    Ten dokument, o którym pisałem, to nie jest legitymacja służbowa,
    tylko nieco inna legitymacja.
    W Słowniku języka polskiego jest tylko potoczna definicja
    identyfikatora, Ustawa PP w ogóle nie definiuje tego pojęcia,
    a moim zdaniem - odpowiednia legitymacja może być uznana
    za identyfikator.
    Ale jeżeli rzeczywiście jest tak jak piszesz (że _identyfikator_
    musi być przyczepiony w widocznym miejscu i musi zawierać
    te 6 elementów wymienionych w art. 33a ust. 2 PP),
    to dlaczego na identyfikatorach konduktorów PKP nie ma
    okresu ważności? Nie mówię już o rewizorach i pracownikach
    Kontroli Terenowej, ale od nich zawsze żądam odpowiedniego
    dokumentu...
    Czyli co - każdego konduktora mogę zlekceważyć i nie pokazać
    mu biletu?
    Dziwne to trochę... :-)

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl

  • 17. Data: 2003-06-17 17:48:54
    Od: "KarolS" <t...@c...sz>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@w...USUNTO.pl.invalid> napisał w wiadomości
    > a moim zdaniem - odpowiednia legitymacja może być uznana
    > za identyfikator.

    Mała uwaga
    Legitymację służbową PKP ma każdy pracownik PKP co nie uprawnia go do
    kontroli biletów.
    Nie uznam więc jej za identyfikator
    Pozdrowienia
    Stachu

  • 18. Data: 2003-06-17 19:31:12
    Od: "PiotRek" <b...@w...USUNTO.pl.invalid>

    > Użytkownik "PiotRek" <b...@w...USUNTO.pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Mała uwaga
    > Legitymację służbową PKP ma każdy pracownik PKP co nie uprawnia go do
    > kontroli biletów.

    Naucz się czytać ze zrozumieniem.

  • 19. Data: 2003-06-18 10:08:42
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    Ja tak zrobiłem z legitką z zawodówki - też mi zabrał.
    Zapłciłem zwykły mandat, chyba ze stófkę.
    Jacek

  • 20. Data: 2003-06-18 10:16:50
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    > Ja tak zrobiłem z legitką z zawodówki - też mi zabrał.
    > Zapłciłem zwykły mandat, chyba ze stófkę.
    > Jacek

    Mandat mandatem - to bylo za jazde bez biletu - ale sie nie zdziw, gdy - moze jutro,
    moze za pol roku - przyjdzie wezwanie na Policje lub do prokuratury w charakterze
    podejrzanego.