    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: cmentarz? czyj jest i czy wszytko wolno 'wlascicielowi'
    Date: Mon, 8 Dec 2014 01:40:31 +0100

    Użytkownik "abn140" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:m621gd$c1d$1@dont-email.me...
    > witam. wlasnie miejscowy katabas na cmentarzu ponaklejal na groby
    > naklejki "grob nieoplacony"
    > z dodatkiem kiedy kasa otwarta i w jakich godzinach....
    > nie bylem nie widzialem ale ci co byli mowili ze straszliwie silnie jest
    > to przyklejone. zerwac - niepodobna.
    > i teraz:
    > czy ksiadz katolicki moze odstawiac takie numery? to jego jest i moze tam
    > robic co chce?

    To, czy to ksiądzkatolicki, czy inna osoba administrująca cmentarzem
    pozostaje wobec prawa cywilnego bz większego znaczenia. Chyba, że chciałbyś
    iść w kierunku kar z prawa kanonicznego. Wmojej ocenie nie jest to wcale
    nierealne, bo pomijając już prawo świeckie - o czym dalej - to jeśli ksiądz
    znał adresy osób obowiązanych do uregulowania należności,to nie powinien
    takich chec urządzać. Ale jeśli nie znał?

    > poniewaz ludzie wiedza czyj grob tzn gdzie i kto ma sie nim zajmowac -
    > nie chodzi tu w rachube ustawa o ochronie danych?

    To na tych wywieszkach podano dane osoby zobowiązanej?

    > ustawa o danych osobowych pewnie tych pod ziemia nie lapie, ale jest
    > rodzina....
    > a moze lapie?

    Jaka jest treść tych obwieszczeń, że uważasz, iż mogło dojść do naruszenia
    ochrony danych osobowych?

    > wielu osobom sie to ostro nie podoba. w ruch ida jakies srodki
    > exterminacji przymusowej tych naklejek. sa pierwsze ofiary w postaci
    > porysowanych karoserii ostatniego M1. wiem ze to jest chore ale dla
    > niektorych stanowi to jakas 'wartosc'.> gdyby wiec sprawa byla
    > nielegalnam to koszty usuniecia i samo usuniecie...
    > ech marzenia....
    > a moze?
    > kto wie i pomoze?

    Moim zdaniem można by się zastanowić, czy tego typu ogłoszenie nie
    wyczerpuje znamion wykroczenia opisanego w art. 63a kodeksu wykroczeń.
    Cmentarz jest miejscem publicznym, a grób raczej nie jest miejscem
    przeznaczonym do umieszczania ogłoszeń. Ale ten kij ma dwa końce.
    Teoretycznie administrator cmentarza może po prostu nieopłacony grobowiec
    przekazać do następnego pochówku. Bo opłatę wnosi sie z góry na okres 20
    lat wynikających z ustawy i potem można tę umowę przedłużyć.