  • 51. Data: 2011-05-21 09:27:22
    Temat: Re: chamscy i tepi lekarze
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-21, Wwieslaw <u...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Przedmowca zanizyl... Wiekszosc znanych mi specjalistow (Poznan, Torun)
    > wola 120-180 za wizyte. Wizyty planuja co 20 minut. Srednio 450/godzine.

    wKF: to nie dochód (jak w etacie), ale przychód, który dopiero po odliczeniu
    kosztów stałych/zmiennych, podatków i obciążeń pozapodatkowych, jest dochodem.

    Więc porównywanie nie zawsze ma sens.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 52. Data: 2011-05-21 10:26:45
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > - "amputujemy panu nige, tuz ponizej stawu biodrowego, inaczej nie da
    > rady" -"ale w XXX mowili ze wystarczy podudzie, pod kolanem?" -"oni sie
    > nie znaja, trzeba cala ciac". Po czym wypis na wlasne zadanie, amputacja
    > pod kolanem w XXX, mija z 5 lat, noga z proteza dziala prawie jak
    > oryginal. A skurwysyn chcial uciac cala.

    No wlasnie, to absolutna zlowieszcza norma, tepy lekarz to jak rzeznik
    gdy tymcza sem poruszysz ten temat to dosaniesz cos w rodzaju odp:

    a 80z/h to gigantyczne pieniadze - mz warte wydania tyko na dobrego lekarza -
    a nie na lekarskich baranow w ich wiekszoci (nie tylko rzeznikow ale
    tez i prostakow jedno z drugim sie oczywiscie laczy)

  • 53. Data: 2011-05-22 19:21:09
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Wwieslaw wrote:

> [...]
    >
    > Przedmowca zanizyl... Wiekszosc znanych mi specjalistow (Poznan,
    > Torun) wola 120-180 za wizyte. Wizyty planuja co 20 minut. Srednio

    Podziel przez dwa - normalnie w przychodni lekarz dostaje połowę tego
    co płaci pacjent.

    Jesli to jego własny gabinet, to po odjęciu kosztów wynajmu, personelu
    etc. wyjdzie podobnie, może minimalnie więcej, 55%.

    A co do samych stawek - popatrz w internet na ceny, przychodnie mają na
    stronach ceny wizyt.

    Tylko w wybranych specjalnościach i u wybranych lekarzy jest drożej niż
    120 pln. Ja brałem taką najbardziej popularną stawkę.

    > No widzisz, a mowia, ze to adwokaci tak zdzieraja.

    Tiaaa, mówią też że stacje benzynowe zdzierają, podczas gdy tak
    naprawdę zdziera państwo.

    > Bez jaj, skoro tylu debili jest lekarzami, to nie moze byc tak trudno:

    No to na co czekasz?

    > Po uczelniach technicznych tez placi sie frycowe, nikt nie dostaje
    > uprawnien dod pelnienia samodzielnych funkcji i dobrej pensji zaraz po
    > studiach. To normalny objaw w kazdym zawodzie, rowniez w
    > dziennikarstwie.

    Z tą różnicą, że czasowo to frycowe jest mniejsze po uczelniach
    technicznych.

    > Gowno prawda, zorganizowane formy sa dostarczane przez koncerny
    > farmaceutyczne, i to lepiej zorganizowane niz ustawa wymaga.

    Pierdzielenie. W zeszłym roku miałem raptem JEDNO szkolenie przez firmę
    organizowane, a poszedłem tylko dlatego że wyżerka była. Nikt nie
    traktuje tego poważnie.

    > Duze zarabiaja obrotni (przez duze rozumiem sume wplywow z pensji,
    > prywatnej pratyki i umow o dzielo z koncernami farmaceutycznymi - na
    > poziomie do 20.000 PLN miesiecznie).

    Masz przestarzałe informacje. Pracowałem po obydwu stronach, i to co 10
    lat temu było możliwe (umowy na "badania marketingowe", konkursy best
    prescriber etc.) już dawno odeszło do lamusa.

    Umowy z firmami (i to raczej umowy na wykłady) maja opinion leaderzy,
    czytaj - ordynatorzy. Nikogo poniżej nie opłaca się zapraszać i płacić
    mu bajońskich sum za wykład.

    > A wiesz ze lekarz w PL w cudowny sposob potrafi byc naraz w 3
    > miejscach i brac 3 pensje za nic (bo czas traci na przemieszczanie
    > sie) i jedyny punkt styczny z praktyka medyczna ma w swoim prywatnym
    > gabinecie, alebo na konferencji gdzie bawi sie w doktora? ;)

    Tiaaa, tylko przyjrzyj się skad się ten proceder bierze. Poradnia musi
    zatrudnić na pełny etat specjalistę bo nie dostanie kontraktu z NFZ.
    Tyle że NFZ biedny, więc kontraktuje 30 pacjentów miesięcznie.

    30 pacjentów miesięcznie, po dajmy na to 50 pln za wizytę (przyjmijmy
    że to dobra specjalizacja, dużo płacą), to raptem 1500 pln przychodu
    dla szpitala, więc jak tu z tego opłacić wszystko? Bez sensu. Lekarza
    się zatrudnia na minimalną krajową, z nienormowanym czasem pracy (bo
    tylko w takich warunkach zgodzi się pracować za ten 1000 pln).

    No i potem taki lekarz przyjmuje raz w tygodniu po 8 pacjentów, a przez
    resztę tygodnia - gdzie indziej robi, bo co ma pierdzieć w stołek jak i
    tak nikogo nie może przyjąć?
    Efekt jest taki że robi na 5 etatach, ale wyciąga z nich w sumie 5k
    pln...

    > Może. Niech lata. Tylko ze to znacznie mniej, niz moze wyciagnac w PL,
    > biorac pod uwage wszystkie zrodla dochodow jakie ma lekarz.

    Uwielbiam jak ktoś spoza branży wie lepiej jakie to mam źródła
    przychodu ;-)

    > Czekaj, czekaj, OZZL wiecznie placze, ze lekarz zarabia 1000,

    Bo to poniekąd prawda ;-), patrz wyżej.

    > lekarze
    > ktorych znam maja z etatu co namniej 5000 a Ty celujesz gdzie w
    > srodek.

    Nie celuję w środek, tylko podaję na jakie pensje by starczyła składka
    200 pln od jednego pracującego obywatela, jaką postulował przedmówca.

    Teraz składka od jednego obywatela pracującego jest średnio 2-3 razy
    większa, więc pensje za etat w szpitalu (normalny etat, z sensownym
    obłożeniem pacjentami) wychodzą około 4k na rękę. To co powyżej lekarz
    dostaje to zazwyczaj dyżury.

    Dwa dyżury tygodniowo, to de facto DRUGI etat - w tygodniu 16h, i drugi
    weekendowy 24h - i się robi 40h tygodniowo samymi dyżurami.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 54. Data: 2011-05-22 19:26:37
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    wrote:

    > a 80z/h to gigantyczne pieniadze - mz warte wydania tyko na dobrego
    > lekarza - a nie na lekarskich baranow w ich wiekszoci (nie tylko
    > rzeznikow ale tez i prostakow jedno z drugim sie oczywiscie laczy)

    "Twoim zdaniem" to 5000 pln może być ceną, którą warto zapłacić tylko
    za bardzo dobry nowy samochód, co nie oznacza że wszyscy się rzucą żeby
    ci tego funkiel nówkę mercedesa za 5k pln sprzedać. Są inni którzy
    kupią za 200 tysięcy pln.

    Jeśli przez dwie godziny robię zabieg ratujący ci życie, to twierdzisz
    że to życie jest dla ciebie warte 160 pln? Nisko się cenisz, ale cóż -
    sam wiesz lepiej.

    Tyle że są inni którzy swoje zdrowie i życie cenią wyżej.

    Tak się zastanów, czy przypadkiem twoje problemy ze zdrowiem nie
    wynikają właśnie z tego że nisko je cenisz...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 55. Data: 2011-05-23 05:40:08
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Romik" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > połowe tego co teraz za jednego pacjenta i przyjmą ich dwa razy więcej. A
    > że klejki się szybciutko rozłądują to i prywatnie chuje nie nawojują.
    > Jak patrzę jakim samochodem przyjeżdża pan doktor do spzitala dziecięcego
    > żeby przyjąc pięciu pacjentów i następnie od 13 czeka druga kolejka "bez
    > rejestracji" to mi się nóż w kieszeni otwiera. A i że w rodzinie mam też
    > takiego "bożka w białym fartuchu" który już nie wie co z tą kasą zrobić a
    > koniakami klamki myje to jak słyszę "dajcie więcej pieniendzów, dajcie
    > więcej pieniendzów" to mnie szlag trafia.

    Proponuje pojsc na studia medzcyne, popracowac troche w tej branzy,wziac
    odpowiedzialnosc za zycie ludzkie i pozniej sie wypowiadac na ten temat