    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: biuro turystyczne nie chce przesłać rachunku
    Date: Wed, 7 Sep 2016 14:10:43 +0200

    Dnia Wed, 7 Sep 2016 12:07:41 +0200, J.F. napisał(a):

    > Niekoniecznie. Przelewy zagraniczne kosztuja i to dosc sporo.
    > A jeszcze kwestia VAT zostaje :-)

    > A wystarczy spytanie czy spytac US jak wyglada kwestia podatku VAT od
    > zaliczki :-)

    Sprawy mają się tak, że ~40% należności płaciłem przed wyjazdem przelewem
    (naturalnie w złotówkach), a po przylocie do Limy nasz przewodnik dostał
    resztę do ręki w dolarach. Kwestia kosztów przelewów zagramanicznych zatem
    nie istnieje, bo nasz wódz miał nadmiar USD w gotówce.
    Co do wpłaty zaliczki, wprawdzie obaj byliśmy w Peru, ale przelew był
    między polskimi bankami, co w epoce internetu nikogo nie dziwi.

    Jeśli dobrze rozumiem, Szanowne Biuro powinno było zapłacić VAT od nadwyżki
    ponad $900 i to pewnie już dawno. Chyba nawet nie będę silił się na spryt,
    tylko zapytam - jako prawy obywatel - wrocławski US, czy dostali stosowny
    podatek i jak się zapatrują na niewystawienie rachunku. Po przelewie
    zostają ślady, których nie da się zanegować. To nawet interesujące, czy
    Urzędowi Skarbowemu też odpowiedzą, że już za miesiąc na pewno zajmą się
    sprawą.

    Ciekawe zresztą, czy zapłacili VAT od tych 60% w dolarach, ale zrobili na
    mnie wrażenie kryształowo uczciwych, więc to co właśnie piszę, to na pewno
    insynuacje.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek