  • 1. Data: 2007-05-20 20:39:34
    Temat: bezpodstawne wzbogacenie_allegro
    Od: "mariusz " <m...@g...pl>

    Witam,

    Mam pewien kłopot wynikły z wygranej aukcji na allegro. Zakupiłem jedną
    sztukę towaru, przelałem sprzedającemu pieniądze na konto oraz wysłałem do
    niego maila z prośbą o wysłanie zakupionego towaru na inny adres, aniżeli
    ten, jaki mam podany w formularzu na allegro ( towar kupywałem dla znajomej
    i od razu chciałem, aby paczka przyszła do niej ). Dostałem potwierdzenie
    wysłania paczki na adres, na jaki prosiłem. Po kilku dniach przyszły do mnie
    dwie paczki z zamówionym towarem, jedna na mój adres z formularza na
    allegro, a druga na adres jaki wymieniłem w mailu wysłanym do kupującego
    (adres znajomej). Wobec powyższego sytuacja wygląda w ten sposób, że
    zapłaciłem za jedną sztukę towaru ( bo tyle kupiłem ), a otrzymałem zapewne
    przez pomyłkę dwie sztuki towaru. Z jednej strony, aby być w porządku wobec
    sprzedającego to powinieniem zwrócić nadmiarowy towar, gdyż on stracił na
    tym . Ale z drugiej strony to on popełnił błąd.

    Czy wobec tego mogę zatrzymać towar, a sprzedający nie ma prawa upominać się
    o jego zwrot, ze wzdlęgu na "bezpodstawne wzbogacenie" z Artykułu 405??

    Czy mogę wobec mojej osoby zastosować Artykuł 411 Kodeksu Cywilnego ("
    jeżeli spełniający świadczenie wiedział, że nie był do świadczenia
    zobowiązany, chyba że spełnienie świadczenia nastąpiło z zastrzeżeniem
    zwrotu albo w celu uniknięcia przymusu lub w wykonaniu nieważnej czynności
    prawnej") ?? Zaznaczam, że zamówiłem jedną sztukę towaru.

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2007-05-20 20:44:07
    Temat: Re: bezpodstawne wzbogacenie_allegro
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    mariusz dość niespodziewanie napisał(a):
    Zaznaczam, że zamówiłem jedną sztukę towaru.

    Tłumaczę:
    Czy mogę zostać kimś, kto uważa siebie za cwaniaka, a w rzeczywistości jest
    tylko drobnym krętaczem i się z tego cieszyć?

    Odpowiadam:
    Każdy może robić siebie, kogo zechce.

    NMSP

    > Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    > Mariusz

    Nie pozdrawiam

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: Rumpel.Roman
    C Hollywood Homicide

  • 3. Data: 2007-05-20 21:34:55
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    mariusz napisał(a):
> [...]
    > sprzedającego to powinieniem zwrócić nadmiarowy towar, gdyż on stracił na
    > tym . Ale z drugiej strony to on popełnił błąd.
    Twoj klopot wynika z tego ze rodzice za malo czasu Ci poswiecali i
    wyrosles na zlodzieja.
    W morde - ostatnio jakas plaga. Kolejny 'uczciwy inaczej' porusza taki
    temat - a to komus na konto wplynely pieniadze nieprzeznaczone dla niego
    a to dostal drozszy towar zamiast tanszego a to dostal cos wiecej niz
    zamawial - i maja watpliwosci jak powinni postapic :(
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-05-20 21:57:03
    Od: "hihi" <h...@h...pl>

    > Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

    A ja nie pozdrawiam a to dla ciebie prezencik

    m...@g...pl .......
    m...@g...pl
    m...@g...pl

    zonk :P
    pozdrowionka :)

  • 5. Data: 2007-05-21 00:52:24
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    mariusz pięknie wystukał/a:

> [...]
    > zwrotu albo w celu uniknięcia przymusu lub w wykonaniu nieważnej czynności
    > prawnej") ?? Zaznaczam, że zamówiłem jedną sztukę towaru.

    Nie bądź wieśniakiem i cwaniakiem. Miej trochę godności osobistej i
    zwróć to co do Ciebie nie należy a ktoś Ci to wyślał przez omyłkę.

    --
    animka

  • 6. Data: 2007-05-21 04:53:30
    Od: "Doruni" <dosia@(e)poczta.onet.pl>

    Z jednej strony, aby być w porządku wobec
    > sprzedającego to powinieniem zwrócić nadmiarowy towar, gdyż on stracił na
    > tym . Ale z drugiej strony to on popełnił błąd.

    Jeśli chcesz być w porządku, to poinformuj go o tym i po uzgodnieniu odeslij
    na jego koszt, a nie kombinuj.

    --
    Doruni

  • 7. Data: 2007-05-21 06:35:42
    Od: Bogdan <w...@p...onet.pl>

    mariusz napisał(a):

> [...]
    > dwie paczki z zamówionym towarem, jedna na mój adres z formularza na
    > allegro, a druga na adres jaki wymieniłem w mailu wysłanym do kupującego

    Miałem podobną sytuację. Problem rozwiązałem tak, ze drugiej paczki nie
    odebrałem.

  • 8. Data: 2007-05-21 07:09:59
    Od: "czar" <c...@w...wp.pl>

    from :Badzio
    >- a to komus na konto wplynely pieniadze nieprzeznaczone dla niego
    a to kwestja ile
    mi ostatniozapodano na konto sume z 6 zerami na koncu i powiem ci ze pokusa
    jest duża

  • 9. Data: 2007-05-21 07:24:14
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 20 May 2007 20:39:34 +0000 (UTC), mariusz napisał(a):
    > Mam pewien kłopot wynikły z wygranej aukcji na allegro. Zakupiłem jedną

    [...]

> [...]
    > o jego zwrot, ze wzdlęgu na "bezpodstawne wzbogacenie" z Artykułu 405??

    Cóż, jeśli lubisz być złodziejem...

    Skąd tacy debile się biorą? Teraz nie dziwię się już, że gdy zamówiłem
    laptopa za pobraniem i omyłkowo wysłano go zwyczajnie, to nie chcieli
    uwierzyć że pytam o konto na które mam wpłacić kasę...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 10. Data: 2007-05-21 10:33:16
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > Miej trochę godności osobistej i
    > zwróć to co do Ciebie nie należy

    On ma godność osobistą. Nie będzie mu jakieś facet (czy babeczka) wysyłała
    więcej niż zapłacił! Koniec z tym!

    Dlatego szuka paragrafu na usprawiedliwienie. Jak już znajdzie paragraf to nie
    będzie musiał tego faktu ujawniać w konfesjonale i w najbliższą niedzielną mszę
    może trzymać dumnie wsniesiąną głowę...

    K.