  • 1. Data: 2007-05-20 20:33:44
    Temat: domena - czy mozna rejestrowac co sie chce
    Od: "news.tpi.pl" <b...@p...fm>

    Witam Grupowiczow,

    Spotkala nas nastepujaca sytuacja: prowadzimy sklep internetowy, ktory w
    swojej branzy jest liderem na polskim rynku. Zalozmy przez chwile, iz firma
    nazywa sie anvil a domena anvil.pl. Ktos zarejestrowal sobie domene anwil.pl
    (czyli zmienil tylko literke - wymawiajac obie nazwy brzmienie jest
    identyczne). Na dzien dziesiejszy nic na tej stronie nie jest postawione,
    jednak z oczywistych wzgledow doemene chcielibysmy zakupic (firma anwil nie
    istnieje a cel rejestracji wydaje sie oczywisty - podobne brzmienie do
    naszej firmy). Wyslalismy maila w tej sprawie do wlasciciela domeny ale
    niestety cisza...
    I tutaj pytanie - czy mamy jakiegolwiek szanse aby domene odzyskac w inny
    sposob niz polubowny? (gdyz najwyraznie wlasciciel nie jest zainteresowany
    jej sprzedaza)?

    Z gory dziekuje za wszystkie wskazowki...
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2007-05-21 08:00:20
    Temat: Re: domena - czy mozna rejestrowac co sie chce
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > I tutaj pytanie - czy mamy jakiegolwiek szanse aby domene odzyskac w
    > inny sposob niz polubowny? (gdyz najwyraznie wlasciciel nie jest
    > zainteresowany jej sprzedaza)?

    na szczescie zadne, nawet gdyby zarejestrowal sobie domene anvil.pl to i
    tak niewiele moglibyscie zdzialac, tu obowiazuje zasada kto pierwszy ten
    lepszy, takze lepiej sie pospieszcie i rejestrujcie domene z nazwa firmy
    bo i tu moze ktos byc szybszy

    jedyna mozliwosc kiedy moglibyscie probowac cos zdzialac w kwestii domeny,
    to jesli ktos by taka zarejestrowal i prowadzil pod nia dzialanosc taka
    jak wasza, lub zlizona, ale jesli wy np sprzedajecie pietruszke, a on
    bedzie sprzedawal kanapy to i tak niewiele bedziecie mogli zdzialac, i
    slusznie zreszta

  • 3. Data: 2007-05-21 08:29:49
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > (czyli zmienil tylko literke - wymawiajac obie nazwy brzmienie jest
    > identyczne).

    Nie dla anglika :P

    Angie

  • 4. Data: 2007-05-21 09:02:58
    Od: Szymon Korejwo <s...@d...pl>

    szerszen wrote:

> [...]
    > tak niewiele moglibyscie zdzialac, tu obowiazuje zasada kto pierwszy ten
    > lepszy, takze lepiej sie pospieszcie i rejestrujcie domene z nazwa firmy

    A jeśil anvil, lub anvil.pl byłoby zarejestrowanym znakiem
    firmowym/towarowym?

    --
    Pozdr.
    Sz.

  • 5. Data: 2007-05-21 09:07:07
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 21 May 2007 11:02:58 +0200, Szymon Korejwo napisał(a):

    > A jeśil anvil, lub anvil.pl byłoby zarejestrowanym znakiem
    > firmowym/towarowym?

    Zależy w jakiej klasie. Jeśli w klasie "sprzedaż odzieży" to nic innego w
    ciuchach jako Anvil nie zrobisz. Natomiast jeśli to sprzęt ogrodniczy a
    Ty będziesz w ciuchach robił, to OK.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com

  • 6. Data: 2007-05-21 09:48:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Szymon Korejwo" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > A jeśil anvil, lub anvil.pl byłoby zarejestrowanym znakiem
    > firmowym/towarowym?

    nie zmienia to postaci rzeczy
    wazna bedzie co najwyzej branza jak napisal olgierd, jesli ktos bedzie
    prowadzil pod ta domena dzialalnosc z innej branzy nic nie zdzialasz,
    jesli branza sie bedzie zgadzac, to wtedy mozna by to podciagnac pod
    podszywanie sie i nieuczciwa konkurencje

  • 7. Data: 2007-05-21 19:40:06
    Od: bojster <b...@u...net>

    news.tpi.pl wrote:

> [...]
    > nazywa sie anvil a domena anvil.pl. Ktos zarejestrowal sobie domene anwil.pl

    Jak to jest, że firmy interesują się takimi domenami dopiero gdy ktoś
    je zarejestruje? Ja jak zakładałem firmę z literką V w nazwie, to od
    razu (a nawet wcześniej) zarejestrowałem taką domenę z literką W.
    I dzisiaj nie płaczę, ze ktoś mi zabrał...

    > I tutaj pytanie - czy mamy jakiegolwiek szanse aby domene odzyskac w inny
    > sposob niz polubowny? (gdyz najwyraznie wlasciciel nie jest zainteresowany
    > jej sprzedaza)?

    Ależ od tego jest właśnie sąd *polubowny* (arbitrażowy) przy PIIT.
    Swojego szczęścia próbują tam właśnie inteligo (domena intelig.pl),
    mediamarkt (domena mediamark.pl) i parę innych 'zaspanych' firm.
    Ciekawe jak im pójdzie...