  • 1. Data: 2005-11-17 10:18:12
    Temat: automatyczne przedłużanie umowy
    Od: "zch28" <z...@u...pl>

    Może ktoś z ludzi w temacie prawa wypowie się na temat takiego automatycznego
    przedłużania umowy np. TPSA - neostrada. z umowy na czas określony 1 rok na
    umowę na czas nieokreślony. Oczywiście wiąże się to z podwyższonymi opłatami.
    Czy taki zapis załapał by się na listę niedozwolonych. Zmienia on warunki usługi
    wg. mnie (sądząc po zamiesznaiu wokół tego tematu także innych) na mniej
    korzystne dla klienta.
    Teraz pewnie jeszcze jest dozwolnony bo operatorzy go stosują ale jaka jest
    prognoza na przyszłość?

    Pozdrawiam
    zch

  • 2. Data: 2005-11-17 10:20:19
    Temat: Re: automatyczne przedłużanie umowy
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zch28 napisał(a):

    > Może ktoś z ludzi w temacie prawa wypowie się na temat takiego automatycznego
    > przedłużania umowy np. TPSA - neostrada.

    Automatycznie jest przedluzana jezeli wczesniej jej nie wypowiesz. Masz
    na to, o ile dobrze pamietam, w przypadku umow o Neo 30 dni. Wiec jaki
    widzisz problem? Skoro ktos zaspal i przegapil to jego pech.

    j.

  • 3. Data: 2005-11-17 10:35:49
    Od: "zch28" <z...@u...pl>

    > Automatycznie jest przedluzana jezeli wczesniej jej nie wypowiesz. Masz
    > na to, o ile dobrze pamietam, w przypadku umow o Neo 30 dni. Wiec jaki
    > widzisz problem? Skoro ktos zaspal i przegapil to jego pech.

    Wszystko jasne tylko ta umowa się nazywa na czas określony 1 rok i tu jest
    pytanie czy automatyczne jej przedłużanie na innych warunkach nie podpa albo
    zacznie podpadać (jakś się jakiś rzecznik tym zajmie) pod zapisy niedozwolone.
    Chyba zgodzisz się ze mną że gdyby przedłużano umowę na identycznych warunkach
    to by było zrozumiałe.
    TPSA i chyba operatorzy komórkowi w ten sposób wyciągają dodatkowe pieniądze od
    osób które przegapią taki termin. Oczywiście mają do tego prawo bo tak sobie
    skonstruowali umowy. Ale jak pokazuje doświadczenie nie wszystkie takie praktyki
    muszą być zgodne z prawem.

    zch

  • 4. Data: 2005-11-17 10:47:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zch28 napisał(a):

> [...]
    > Chyba zgodzisz się ze mną że gdyby przedłużano umowę na identycznych warunkach

    Opisz problem inaczej bo z tego co do tej pory napisałeś nie wiem o co konkretnie
    chodzi i jaki jest konkretnie problem ;)

    Ale to jest pytanie do UOK.

    j.

  • 5. Data: 2005-11-17 11:08:45
    Od: "zch28" <z...@u...pl>

    > Opisz problem inaczej bo z tego co do tej pory napisałeś nie wiem o co
    konkretnie
    > chodzi i jaki jest konkretnie problem ;)

    Nie jestem prawnikiem a problemem jest może to że tpsa mnie ciągle wkurza na
    każdym kroku bo wykorzystuje swoją monopolistyczą pozycję na rynku.
    Chciałem się dowiedzieć czy np. UOK albo inna instytucja będzie, a może już
    ściga tpsa za kolejne takie numery. :-)
    Znajomi którym robiłem komputery i którym instalowałem neostradę mają do mnie
    pretensje, że ich o takim fakcie nie poinformowałem. Na myśl mi nie przyszło, że
    można tak bezczelnie naciągać klienta.
    Reklamacjami nic nie moga wskurać no bo przecież czytali co podpisali.

    zch

  • 6. Data: 2005-11-17 11:25:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zch28 napisał(a):

    > Nie jestem prawnikiem a problemem jest może to że tpsa mnie ciągle wkurza na
    > każdym kroku bo wykorzystuje swoją monopolistyczą pozycję na rynku.

    To jest problem dla psychologa a nie dla prawnika.

    > Chciałem się dowiedzieć czy np. UOK albo inna instytucja będzie, a może już
    > ściga tpsa za kolejne takie numery. :-)

    To jest pytanie do UOK a nie na grupe ;)

    > Znajomi którym robiłem komputery i którym instalowałem neostradę mają do mnie
    > pretensje, że ich o takim fakcie nie poinformowałem. Na myśl mi nie przyszło, że
    > można tak bezczelnie naciągać klienta.

    Źle dobierasz znajomych ;P

    > Reklamacjami nic nie moga wskurać no bo przecież czytali co podpisali.

    Jeżeli ktoś podpisuje nie czytając wcześniej o co chodzi to jest to wyłącznie
    jego problem. Może następnym razem wykarze choć odrobinę rozsądku? ;)

    j.

  • 7. Data: 2005-11-17 11:40:22
    Od: "zch28" <z...@u...pl>

    > Jeżeli ktoś podpisuje nie czytając wcześniej o co chodzi to jest to wyłącznie
    > jego problem. Może następnym razem wykarze choć odrobinę rozsądku? ;)

    No pewnie tak najprościej :-(
    A jak bym tak chciał iść z tym do sądu? Wiem błacha kwota (ale w skali kraju?)
    Czy naprawdę nie znalazłaby się podstawa do takiego roszczenia?
    A co na to UE? Tam podobno konsument "najśz pań" :-)

    zch

  • 8. Data: 2005-11-17 12:30:52
    Od: maho <m...@p...net>

    januszek wrote:
    [ciach]

    > Jeżeli ktoś podpisuje nie czytając wcześniej o co chodzi to jest to wyłącznie
    > jego problem. Może następnym razem wykarze choć odrobinę rozsądku? ;)

    Mi TPSA przypominała przez ostatnie 2 miesiące trwania umowy o
    problemie. Raz listownie i kilka razy smsami. Pewnie też jakiegoś maila
    dostałem na skrzynkę neostradową (nie czytam jej, bo jakoś magicznie tam
    spam się pojawiał w ilości 100maili dziennie już drugiego dnia po
    założeniu, olałem).

    Więc wydaje mi się że trudno przegapić koniec umowy (chociaż mi się
    udało :D ).

    pozdrav

    maHo

  • 9. Data: 2005-11-17 12:38:56
    Od: "zch28" <z...@u...pl>

> [...]
    > założeniu, olałem).
    >
    > Więc wydaje mi się że trudno przegapić koniec umowy (chociaż mi się

    Żeby to nie był tylko wyjątek potwierdzający regułę :-)

    zch

  • 10. Data: 2005-11-17 12:47:17
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Automatycznie jest przedluzana jezeli wczesniej jej nie wypowiesz. Masz
    > na to, o ile dobrze pamietam, w przypadku umow o Neo 30 dni. Wiec jaki
    > widzisz problem? Skoro ktos zaspal i przegapil to jego pech.

    Z tym że nie do końca. Bo automatyczne przedłużenie umowy z tepsą na czas
    nieokreślony wiąże się z podwyższeniem ceny, i to znaczącym. To nie jest li
    tylko samo przedłużenie i koniec. Poważnie rośnie cena. I stąd
    prawdopodobnie pytanie zch...