  • 11. Data: 2005-11-17 12:54:44
    Temat: Re: automatyczne przedłużanie umowy
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Opisz problem inaczej bo z tego co do tej pory napisałeś nie wiem o co
    konkretnie
    > chodzi i jaki jest konkretnie problem ;)

    Moim zdanie chodzi o to:
    Podpisujesz dziś umowę na neo na 12 m-cy za 60 zł/ m-c. W tym samym czasie
    (dziś) neo bez umowy na czas okr. kosztuje np. 65 zł. Czyli do
    zaakceptowania. Czytasz umowę i uważasz, że jak za rok przedłuży się ona
    automatycznie na czas nieokr. to będziesz płacił tę niewielką kwotę więcej.
    Ale za kilka miesięcy tepsa zmieni cenniki i podniesie cenę dla umów NO z 65
    do np. 100 zł. Ty o tym nie wiesz, bo przecież co tydzień nie czytasz
    cenników tepsy. Dalej żyjesz w świadomości że po roku będziesz płacił te 10
    % więcej. Aż po 12 m-cach (no, po 13) nagle dostajesz fakturę opiewającą na
    100 za neo.
    Myślę że taki był sens tego pytania, choć może się mylę.
    Sam uważam te praktyki tepsy za chwyt poniżej pasa. Sam jestem dostawcą netu
    w Szczecinie. Mam średnią sieć, ale w czasie 2 miesięcy wakacji od tepsy do
    mnie przeszło ponad 20 osób. Właśnie za ten chwyt tepsy...

  • 12. Data: 2005-11-17 12:58:48
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Jeżeli ktoś podpisuje nie czytając wcześniej o co chodzi to jest to
    wyłącznie
    > jego problem.

    Przeczytaj co napisałem wcześniej. W czasie kiedy podpisywał obowiązywały
    inne warunki. I o tym właśnie jest ten wątek jak sądzę...

  • 13. Data: 2005-11-17 13:09:31
    Od: "zch28" <z...@u...pl>

    Dzięki za uściślenie.
    Moim zdaniem nawet w przypadku stałości cen coś jest nie tak

    zch

  • 14. Data: 2005-11-17 13:29:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zch28 napisał(a):

    > A jak bym tak chciał iść z tym do sądu? Wiem błacha kwota (ale w skali kraju?)
    > Czy naprawdę nie znalazłaby się podstawa do takiego roszczenia?

    Idź do sądu i sprawdź ;)

    > A co na to UE? Tam podobno konsument "najśz pań" :-)

    To pytanie do Komisji Europejskiej... ;P

    j.

  • 15. Data: 2005-11-17 13:32:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert J. napisał(a):

    > Przeczytaj co napisałem wcześniej. W czasie kiedy podpisywał obowiązywały
    > inne warunki. I o tym właśnie jest ten wątek jak sądzę...

    A możesz podac jakies przykladowe takie umowy? Zebysmy wiedzieli o czym
    konkretnie mamy dyskutowac. Pytam dlatego ze ja podpisywalem dwa papierki
    umowe i dodatkowy aneks o warunkach promocyjnych. Obnizenie ceny wynikalo
    z aneksu a ten sie automatycznie nie odnawia. Umowa zostala taka jak
    zostala tylko aneks przestal dzialac.

    j.

  • 16. Data: 2005-11-17 13:56:15
    Od: "zch28" <z...@u...pl>

    Dzięki Ci o Wielki Guru :-)

  • 17. Data: 2005-11-17 20:58:42
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Robert J." <r...@w...pl> wrote in message

    > Z tym że nie do końca. Bo automatyczne przedłużenie umowy z tepsą na czas
    > nieokreślony wiąże się z podwyższeniem ceny, i to znaczącym. To nie jest
    li
    > tylko samo przedłużenie i koniec. Poważnie rośnie cena. I stąd
    > prawdopodobnie pytanie zch...

    Ująłbym to inaczej - kończy się bonifikata. A to nie to samo.
    pozdrawiam
    W,

  • 18. Data: 2005-11-17 21:00:03
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

> [...]
    do
    > mnie przeszło ponad 20 osób. Właśnie za ten chwyt tepsy...

    zapraszam do lektury art. 384(1) kc - by nowy cennik wiązał abonenta, musi
    mu zostać doręczony, a ten ..... (reszte doczytajcie se sami ;)

    pozdr.
    W,

  • 19. Data: 2005-11-17 23:13:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Mnie osobiście nie podoba się owe 30 dni i nie potrafię zrozumieć,
    czemu nie mogę stosownego oświadczenia woli złożyć załóżmy 90 dni
    przed końcem umowy. Tym bardziej, że z mojego doświadczenia wynika, że
    różnie owe 30 dni jest interpretowane a i czasem mogą być kłopoty. Ja
    przykładowo po upływie roku minus trzydzieści kilka dni udałem się do
    nich z zamiarem przedłużenia umowy. okazało się jednak, ze mojej umowy
    nie mają w jakiejś tam bazie danych i przedłużyć jej nagle tego dnia
    nie mogą. Musiałem przyjść kilka dni później. Akurat się w terminie
    wyrobiłem, ale jakby ktoś przyszedł w ostatnim możliwym terminie, to
    wietrzę tutaj problem.

  • 20. Data: 2005-11-18 06:40:29
    Od: "zch28" <z...@u...pl>

> [...]
    > nie mogą. Musiałem przyjść kilka dni później. Akurat się w terminie
    > wyrobiłem, ale jakby ktoś przyszedł w ostatnim możliwym terminie, to

    Kurcze blade. Te zapisy są naprawę chore. Mam nadzieję, że niedługo staną się
    także niezgodnymi z prawem. Oby szybko.

    zch

    PS. Dalej nie wiem nic konkretnego :-( Szkoda że osobom znającym prawo nie chce
    się na ten temat wypowiedzieć.