  • 1. Data: 2004-07-18 20:00:39
    Temat: aneks do umowy z data wsteczna
    Od: "Adam Oleksy" <a...@l...wroc.net>

    Czy aneksy do umow z data wsteczna (ok 3 miesiace) sa prawnie uzasadnione w
    jakis sposob? czy wrecz przeciwnie? dodam, ze mi jako klientowi, ten aneks
    jest nie na reke.
    Z powazaniem, Adam Oleksy

  • 2. Data: 2004-07-19 00:00:04
    Temat: Re: aneks do umowy z data wsteczna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Oleksy" <a...@l...wroc.net> napisał w wiadomości
    > Czy aneksy do umow z data wsteczna (ok 3 miesiace) sa prawnie uzasadnione
    > jakis sposob? czy wrecz przeciwnie? dodam, ze mi jako klientowi, ten aneks
    > jest nie na reke.

    Jeśli obydwie strony się na to zgadzają, to nie ma sprawy.

  • 3. Data: 2004-07-19 07:59:00
    Od: "infoman" <i...@b...pl>

    w żadnym wypadku, wyłącznie za Twoją zgodą, ale piszesz że Ci nie pasuje
    więc nie musisz podpisywać, ale wtedy musisz liczyć się z konsekwencjami i
    ewentualnym bronieniem swoich racji w sądzie pracy, wygrasz, ale możesz
    stracić pracę bo pracodawca poczuje się urażony :(

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-07-19 08:22:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    infoman wrote:

> [...]
    > konsekwencjami i ewentualnym bronieniem swoich racji w sądzie pracy,
    > wygrasz, ale możesz stracić pracę bo pracodawca poczuje się urażony :(

    Dlaczego w Sądzie Pracy? Co ma umowa z klientem do Sądu Pracy?

  • 5. Data: 2004-07-19 10:58:49
    Od: "Adam Oleksy" <a...@l...wroc.net>

    > Dlaczego w Sądzie Pracy? Co ma umowa z klientem do Sądu Pracy?

    No wlasnie, ja jestem klientem i to firma chce zmienic umowe tak, abym
    doplacil do abonamentow, ktore placilem zgodnie ze stara umowa... od maja.

  • 6. Data: 2004-07-19 13:04:26
    Od: "..::SebOLO::.." <m...@p...onet.xl>

    > No wlasnie, ja jestem klientem i to firma chce zmienic umowe tak, abym
    > doplacil do abonamentow, ktore placilem zgodnie ze stara umowa... od maja.

    W takim wypadku nie musisz podpisywać, żadnego aneksu. W pzypadku zmiany
    zasad umów masz 14 dni (od zapoznania sie z nowa umowa), aby ja zaakceptować
    lub odrzucić...

    --
    ..::SebOLO::..

    "Wiedzieć, że się wie, co się wie
    i wiedzieć, czego się nie wie
    - oto prawdziwa wiedza."

  • 7. Data: 2004-07-19 14:44:40
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    ..::SebOLO::.. wrote:
    > W takim wypadku nie musisz podpisywać, żadnego aneksu. W pzypadku zmiany
    > zasad umów masz 14 dni (od zapoznania sie z nowa umowa), aby ja zaakceptować
    > lub odrzucić...

    A skąd 14 dni?

    KG

  • 8. Data: 2004-07-20 10:11:08
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a):

    > Jeśli obydwie strony się na to zgadzają, to nie ma sprawy.

    To zdanie jest zbyt kategoryczne. Taki aneks trzema oceniac przez pryzmat art. 58 kc
    - takie
    wsteczne działnie może miec na celu obejście okreslonych przepsiów, a wtedy jest
    niewązne.

    --
    JOHNSON :)

  • 9. Data: 2004-07-20 14:19:24
    Od: "..::SebOLO::.." <m...@p...onet.xl>

    > A skąd 14 dni?

    Jesli w umowie nastepuja zmiany (np. jak to kiedys zrobila Era GSM w swojej
    ofercie), mamy prawo odrzucic ja w ciagu 14 dni od daty zapaznania sie z
    nia... Jesli tego nie zrobimy mozemy zostac "automatycznie" przeniesieni na
    nowa-zmodyfikowana... Mamy na to dokładnie 14 dni... Niestety nie mam przy
    sobie podstawy prawnej, ale kułem to na egzam wiec jest tak napewno...:)

  • 10. Data: 2004-07-20 15:36:10
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    ..::SebOLO::.. wrote:
> [...]
    > sobie podstawy prawnej, ale kułem to na egzam wiec jest tak napewno...:)

    Poszukaj, bo raczej nigdzie nie ma sciśle 14 dni...
    Jest 'niezwłocznie'.

    KG