  • 1. Data: 2004-07-18 18:14:01
    Temat: Jak bezbolesnie zmienic pracodawce?
    Od: "wcale_nie" <m...@g...pl>

    Witam!

    Zatrudniona jestem w Spolce Cywilnej (2 wlascicieli i 2 sklepy).
    Spolka sie rozpada.

    Po interwencji bieglego sklep w ktorym pracuje przypadl wlascicielowi u
    ktorego nie chcialabym pracowac.

    Wolalabym pracowac u drugiego, ktory chcialby mnie zatrudnic.
    Jak rozwiazac umowe bez okresu wypowiedzenia i bez porozumienia stron
    (pracodawca nie chce sie zgodzic na rozwiazanie za porozumieniem stron).

    Czy istnieje jakis sposob?

    Z gory dziekuje

    --
    pozdrawiam
    Agness

  • 2. Data: 2004-07-18 18:30:08
    Temat: Re: Jak bezbolesnie zmienic pracodawce?
    Od: "wcale_nie" <wcale_nie@_wytnijto_interia.pl>

    Rafał wrote:
    > Jak spoznil sie chocby 10 dni z wyplata to chyba mozesz mu sama
    > podziekowac z dnia na dzien. Wypowiedzenie i finito

    No tak ale jezeli sie nie spoznial?
    To byla spolka wiec pracowalam u obu - teraz wobec konfliktu i rozpadu
    spolki - chcialabym pracowac u tego, ktory bardziej dba o wizerunek firmy i
    pracownikow. A los mnie rzucil akurat temu drugiemu ;(

    --
    pozdrawiam
    Agness

  • 3. Data: 2004-07-18 19:30:14
    Od: "Rafał" <j...@t...pl>

  • 4. Data: 2004-07-18 19:57:48
    Od: "Rafał" <j...@t...pl>

    Użytkownik "wcale_nie" <wcale_nie@_wytnijto_interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > spolki - chcialabym pracowac u tego, ktory bardziej dba o wizerunek firmy
    > pracownikow. A los mnie rzucil akurat temu drugiemu ;(

    Pogadaj z tym lepszym zeby pogadal z tym gorszym.

  • 5. Data: 2004-07-18 21:25:58
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 18 Jul 2004 20:14:01 +0200, wcale_nie naskrobał(a):

> [...]
    > Jak rozwiazac umowe bez okresu wypowiedzenia i bez porozumienia stron
    > (pracodawca nie chce sie zgodzic na rozwiazanie za porozumieniem stron).

    jeżeli jest na czas nieokreślony to sie nie da.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2004-07-18 23:56:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wcale_nie" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli spółka się rozpadnie, to nie ma siły i muszą Was zwolnić najpóźniej w
    chwili rozpadu. Nie mogą dalej zatrudniać, bo nie ma ich formalnie. Nowe
    powstałe z podziału firmy muszą Was zatrudnić. Po prostu nie przyjmujesz
    oferty tego określonego pracodawcy i finito. Tamten Cię zatrudnia. Ten,
    który nie chce Cię zwolnić nie jest Twoim pracodawcę, więc nie ma w
    odniesieniu do Twojej osoby żadnego regresu.

  • 7. Data: 2004-07-19 07:27:55
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Sun, 18 Jul 2004 20:14:01 +0200, wcale_nie naskrobał(a):

    Skoro sie ten gorszy nie chce zgodzić przestań przychodzic do pracy to sam
    cie wyrzuci, a ten lepszy cie zatrudni.

  • 8. Data: 2004-07-19 07:30:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    greg wrote:

    > Skoro sie ten gorszy nie chce zgodzić przestań przychodzic do pracy to
    > sam cie wyrzuci, a ten lepszy cie zatrudni.

    I jeśli ten gorszy będzie złośliwy to będzie sprawa w sądzie o
    odszkodowanie za poniesione przez niego straty - nie martw się nie
    zapłacisz więcej niż 3-miesięczna pensja + koszty sądowe

  • 9. Data: 2004-07-19 07:39:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    wcale_nie wrote:

> [...]
    > spolki - chcialabym pracowac u tego, ktory bardziej dba o wizerunek
    > firmy i pracownikow. A los mnie rzucil akurat temu drugiemu ;(

    Nie pracowałeś u obu - pracowałeś w spółce. Teraz pracujesz dla
    pracodawcy - osoby fizycznej. Nie jestem pewien czy ten wypadek
    obejmują przepisy o przejęciu zakładu pracy. W tym wypadku Kodeks Pracy
    nakłada na pracodawcę konkretne obowiązki i pracownik ma wówczas bardzo
    ułątwione rozwiązywanie umowy. Jeśli nie chcesz poczytać tych przepisów
    Kodeksu Pracy samodzielnie to zgłoś się do Inspekcji Pracy - oni ci
    doradzą.
    Największy problem polega na tym czy masz pewność, że lepszy pracodawca
    zechce cię zatrudnić gdyodejdziesz od gorszego w dodatku po
    spodziewanej awanturze i sporze.

  • 10. Data: 2004-07-19 07:53:22
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik greg pisze:

    > Skoro sie ten gorszy nie chce zgodzić przestań przychodzic do pracy to sam
    > cie wyrzuci, a ten lepszy cie zatrudni.
    A jak wyrzuci dyscyplinarnie?