  • Data: 2005-05-11 21:05:52
    Temat: Re: alimenty, pozew
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11/05/2005 21:35, Jotte wrote :

    > Są, ale wątpię aby ktoś poniżył się do podpowiadania jak pasożyt ma zrobić
    > starszym ludziom świństwo. Nawet w świetle prawa.
    > Bulwersująca postawa.

    Niekoniecznie. Wydaje mi się, że nie możemy oceniać postawy etycznej
    Oli, bez znajomości stanu faktycznego. Nie znamy powodu dla którego
    ojciec nie płaci, nie znamy sytuacji majątkowej Oli oraz sytuacji
    majątkowej dziadków i wielu innych okoliczności wpływających na ocenę
    takiego zachowania. Gdyby bowiem okazało się, że Ola niedojada, żeby
    wykarmić swoje dziecko, a dziadkowie opływają w dostatki to myślę, że
    ocena moralna zachowania matki byłaby inna niż przedstawiona powyżej.

    Odpowiadając Oli:
    Przykłady pozwów o podwyższenie alimentów i alimenty znajdziesz tu:
    http://www.prokuratura.walbrzych.pl/wz_pi_pr.htm
    Rodziców pozywa się podobnie jak ojca.
    Ale:
    1. Trzeba wskazać, że ojciec nie płaci i że są prowadzone próby
    ściągnięcia alimentów od niego -- komornik etc;
    2. Przesłanki uzyskiwania alimentów od dziadków są słabsze od alimentów
    od ojca. Trzeba być w tzw. niedostatku (art. 133 § 2 krio).
    3. Alimenty od dziadków obciążają w takim samym stopniu dziadków od
    strony matki jak i od strony ojca. Może się więc okazać, że to Twoi
    rodzice będą ponosić koszta utrzymania dziecka...

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)