  • Data: 2005-05-11 22:07:17
    Temat: Re: alimenty, pozew
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > usankcjonowane prawnie. Za zapewnienie dziecku zaspokojenia podstawowych
    > potrzeb życiowych odpowiedzialni są jego rodzice (biologiczni lub
    > przysposobieni).
    > Czemu? Gdyż są fizycznie odpowiedzialni za jego poczęcie lub
    > odpowiedzialnośc tę dobrowolnie przyjęli. Dziadkowie (z obu stron) mogą mieć
    > najwyżej obowiązek _moralny_, o ile sie do niego poczują.

    > Dzieci nie biorą się bowiem znikąd, a homo sapiens posiadł wszelkie
    > konieczne środki pełnej i świadomej kontroli rozrodu, w odróżnieniu od
    > pozostałych naczelnych, nie mówiąc o innych gatunkach.

    Tak zdroworozsądkowo - czyli po twojemu i pomijając obowiązujące prawo -
    to dziadkowie poczynając ojca winni pomyśleć, że ten ojciec wyprodukuje
    wnuka. I na dodatek źle go wychowali - nie chce utrzymywać własnego dziecka.

    > Jeśli Ola niedojada aby wyżywić swoje dziecko to powinna poczynić kroki w
    > kierunku uzyskania środków utrzymania drogą pracy. W razie niemożności
    > skorzystać z pomocy istniejących w cywilizowanym społeczeństwie instytucji.

    Czyli jakich? Pomocy społecznej? Twierdzisz że będzie sprawiedliwiej gdy
    ja będą płacił (bo musze finansować te twoje "cywilizowane instytucje")
    na to dziecko niż jego dziadkowie. Ja mam taką sprawiedliwość gdzieś.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam