  • Data: 2005-05-11 21:32:41
    Temat: Re: alimenty, pozew
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:428273b1$1@news.home.net.pl Przemyslaw 'Pshemekan'
    Plaskowicki <p...@p...name> pisze:

    > Niekoniecznie. Wydaje mi się, że nie możemy oceniać postawy etycznej
    > Oli, bez znajomości stanu faktycznego. Nie znamy powodu dla którego
    > ojciec nie płaci, nie znamy sytuacji majątkowej Oli oraz sytuacji
    > majątkowej dziadków i wielu innych okoliczności wpływających na ocenę
    > takiego zachowania. Gdyby bowiem okazało się, że Ola niedojada, żeby
    > wykarmić swoje dziecko, a dziadkowie opływają w dostatki to myślę, że
    > ocena moralna zachowania matki byłaby inna niż przedstawiona powyżej.

    Absolutnie nie zgodzę się z takim ujęciem, choćby nie wiem jak było
    usankcjonowane prawnie. Za zapewnienie dziecku zaspokojenia podstawowych
    potrzeb życiowych odpowiedzialni są jego rodzice (biologiczni lub
    przysposobieni).
    Czemu? Gdyż są fizycznie odpowiedzialni za jego poczęcie lub
    odpowiedzialnośc tę dobrowolnie przyjęli. Dziadkowie (z obu stron) mogą mieć
    najwyżej obowiązek _moralny_, o ile sie do niego poczują.
    Dzieci nie biorą się bowiem znikąd, a homo sapiens posiadł wszelkie
    konieczne środki pełnej i świadomej kontroli rozrodu, w odróżnieniu od
    pozostałych naczelnych, nie mówiąc o innych gatunkach.
    Jeśli Ola niedojada aby wyżywić swoje dziecko to powinna poczynić kroki w
    kierunku uzyskania środków utrzymania drogą pracy. W razie niemożności
    skorzystać z pomocy istniejących w cywilizowanym społeczeństwie instytucji.
    Postawa przedstawiona w poście Oli jest dla mnie po prostu obrzydliwa.
    Trudno - to jest moje zdanie.

    Jotte