  • 11. Data: 2003-05-22 04:19:32
    Temat: Re: adres IP a ochrona danych osobowych
    Od: poreba <d...@p...com>

    o...@f...pl niebacznie popelnil
    news:74eb.00000e0e.3ecb8b26@newsgate.onet.pl:

    > szczerze powiem i proszę bez urazy: liczyłem na odpowiedź
    > zorientowanego w temacie prawnika.
    I na tym polega Twój błąd, powinieneś zacząć od jakiegoś informatyka
    (nawet amatora), który wyjaśni Ci, czym jest, a czym nie jest numer
    IP, co robią serwery DNS itd.

    Wtedy przeczytaj w ustawie, na którą się powołujesz definicję DO
    i wyciągnij wnioski.
    Hint: czy PNA (kod pocztowy) są danymi osobowymi?

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2003-05-22 04:40:24
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > i wyciągnij wnioski.
    > Hint: czy PNA (kod pocztowy) są danymi osobowymi?

    dokladnie :) to tak jakby chcial zakrywac numer rejestracyjny swojego
    samochodu, albo tabliczke na bloku i drzwiach, :) to praktycznie to samo
    tu nie trzeba zadnego prawnika tylko chwila zastanowienia

  • 13. Data: 2003-05-22 07:17:58
    Od: o...@f...pl

    > I na tym polega Twój błąd, powinieneś zacząć od jakiegoś informatyka
    > (nawet amatora), który wyjaśni Ci, czym jest, a czym nie jest numer
    > IP, co robią serwery DNS itd.
    :)

    > Wtedy przeczytaj w ustawie, na którą się powołujesz definicję DO
    > i wyciągnij wnioski.
    hm... powołałem się na jakąś ustawę? zaczynam się gubić... :) ja właśnie
    o coś takiego prosiłem - jakiś paragraf, artykuł. prawnikiem nie jestem
    i nie za bardzo wiem co można pod to podciągnąc. takie ustawy jak "o ochronie
    danych osobowych" chyba nie do końca wyjaśniają ten temat (ale jak mówiłem
    prawnikiem nie jestem - może się mylę)

    ...on nic rozumię, że odpowiedź z innego postu:
    > Tak, bo IP to nie są dane pozwalające na jednoznaczną identyfikację osoby.
    to ta którą powinienem uważać za wiążącą i wyjaśniającą temat...

    zatem dziękuję bardzo za poświęcony czas i uwagi :)
    pozdrawiam serdecznie

    s.

  • 14. Data: 2003-05-22 12:38:03
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    Poszukaj sobie jakiegos anonimowego proxy.

    Sasza

  • 15. Data: 2003-05-22 15:47:53
    Od: poreba <d...@p...com>

    o...@f...pl popełnił 22 maj 2003 na pl.soc.prawo utwór

    > hm... powołałem się na jakąś ustawę? zaczynam się gubić... :)
    SUBJECT: adres IP a ochrona danych osobowych
    tak mi zasugerował.

    > ja właśnie o coś takiego prosiłem - jakiś paragraf, artykuł.

    Ja również, niestety, prawnikiem nie jestem - pozostaje się odwołać do
    znamienitej części czytających psp. Czy zasada, że to co nie zakazane jest
    dozwolone wynika z jakichś konkretnych przepisów (konstytucja może?)
    czy tylko z logiki?

    > ...on nic rozumię, że odpowiedź z innego postu:
    > to ta którą powinienem uważać za wiążącą i wyjaśniającą temat...
    Kto?! Co, gdzie? Możesz jasniej?

    A zapytam jeszcze zasugerowany jednym z [:)] Twojego postu:
    na kogo/czyj komputer wskazuje adres: 0.0.0.0 lub 255.255.255.0?

    --
    pozdro
    poreba

  • 16. Data: 2003-05-23 16:28:54
    Od: Łukasz Mach <l...@m...com.pl>

    Roman Gawron wrote:

    > wpisującej
    >
    > Tak, bo IP to nie są dane pozwalające na jednoznaczną identyfikację osoby.

    hmm, zależy jaki IP. jeżeli ktoś ma zewnętrzny adres jednoznacznie
    przypisany do konkretnego komputera/użytkownika. tak jak np. mój ip.
    wiadomo skąd jestem(miasto), jak ktoś lekko wprawny w te klocki wie z
    jakiej dzielnicy lublina jestem, a podejrzewam że co większy guru zna mój
    adres na podstawie ip.

    pozdrav

    maHo
    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl
    gg://1612670 jabber://m...@j...org jabber://m...@j...gda.pl

  • 17. Data: 2003-05-23 20:00:11
    Od: o...@f...pl

    witam
    > SUBJECT: adres IP a ochrona danych osobowych
    > tak mi zasugerował.

    IP w moim mniemaniu jest jednym z takich danych, czy słusznie?...
    jak się dowiedziałem, w opinii wielu na tej grupie nie...
    nie chcę jednak dyskutować na temat słuszności takiego myślenia
    a -jak już mówiłem- chodziło mi o poznanie prawnego aspektu
    tematu OCHRONY samego adresu IP. stąd post właśnie na TEJ grupie.
    wniosek, który nasuwa mi się po przeczytaniu odpowiedzi na mój
    post: prawo polskie jednoznacznie nie reguluje konkretnie tej sprawy.
    i ten wniosek właściwie mi wystarcza.

> [...]
    > znamienitej części czytających psp. Czy zasada, że to co nie zakazane jest
    > dozwolone wynika z jakichś konkretnych przepisów (konstytucja może?)

    skoro nie jestem prawnikiem, nie mogę jednoznacznie ocenić, co jest dozwolone,
    a co zakazane w prawie, a nieznajomość prawa nie zwalnia z jego
    przestrzegania... ponoć...tak słyszałem ;)
    innymi słowy gdybym wiedział, że prawo nic nie mowi w tej kwestii, nie
    zawracałbym głowy

    post:
    Autor: "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl>
    Data: 21 maja 2003 12:19:01
    w tym właśnie poście otrzymałem powyższą odpowiedź i o niej mówię.

    > A zapytam jeszcze zasugerowany jednym z [:)] Twojego postu:
    > na kogo/czyj komputer wskazuje adres: 0.0.0.0 lub 255.255.255.0?
    [:)] ów emotikon był wyrazem mojej reakcji na tekst znajdujący się
    nad nim. szczególnie spodobał mi się urywek dotyczący "amatorów", którzy
    mieliby wyjaśniać niuanse adresów IP...
    może faktycznie powinienem konkretniej sprecyzować o jakiego rodzaju IP
    mi chodzi. chodzi mi o IP przypisane do konkretnego komputera. czego
    przykładem może być np sdi. IP przydzielane przy tym łączu jest trwale
    związane nierzadko z konkretną osobą - konkretnym nazwiskiem i konkretnym
    imieniem. takie IP jest szczególnym przykładem tego jak bardzo jesteśmy
    identyfikowalni w sieci i dlaczego pomyślałem o ochronie tak osobistych
    danych.
    z drugiej jednak strony myślę, że całe to wyjaśnianie nie było konieczne
    gdyż jak już nie raz wspominałem, mój post w zamierzeniu był pytaniem
    o ochronę adresów IP ogólnie, nie wchodziłem w szczegóły, po co bardziej
    komplikować temat?

    puentując:
    dla mnie temat został wyczerpany. ów post traktuję jako wyjaśnienie
    poruszonych przez Ciebie wątków pobocznych, natomiast sedno sprawy zostało
    niezmienione

    zatem jeszcze raz wszystkich pozdrawiam i dziękuję.
    serpico

  • 18. Data: 2003-05-23 20:09:04
    Od: o...@f...pl

    witam

    > Poszukaj sobie jakiegos anonimowego proxy.

    moje pytanie nie wynikało z przesadnej troski o bezpieczeństwo.
    nie odnoszę też wrażenia, bym musiał szczególnie ukrywać IP
    spod, którego np piszę. wynikało bardziej z ciekawości i dociekliwości...
    mimo wszystko wielkie dzięki za radę :)

    pzdr.
    serpico