  • 1. Data: 2003-05-21 09:43:52
    Temat: adres IP a ochrona danych osobowych
    Od: o...@f...pl

    witam.
    mam takie pytanko do szanownych Grupowiczów:
    czy prezentacja adresu IP, osoby postującej na forum publicznym lub wpisującej
    się do księgi gości na jakiejś stronie www jest, w świetle obowiązujących
    obecnie paragrafów legalna? czy dane te, nie powinny być dostępne tylko dla
    administratora takiego forum?

    z góry dziękuję za odpowiedzi
    pozdrawiam

    serpico

  • 2. Data: 2003-05-21 09:56:53
    Temat: Re: adres IP a ochrona danych osobowych
    Od: "MariuszR" <m...@n...post.pl>

    Użytkownik <o...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wpisującej
    > się do księgi gości na jakiejś stronie www jest, w świetle obowiązujących

    Moim zdaniem tak, można by to potraktować jako część twojego podpisu
    potwierdzającą toższamość, pozatym nikt cię na siłę nie zmusz do
    umieszczenia na danym forum wpisu więc jęśli nie chcesz aby był prezentowany
    twój adres to poprostu nie pisz na nie.
    Zresztą w nagłowkach twojej wiadomości równiez znajduje się twój adres IP i
    jest on dostępny dla każdego kto tylko chce go poznać:)

    Mariusz Rzepkowski

  • 3. Data: 2003-05-21 10:19:01
    Od: "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl>

    o...@f...pl napisał(a):

> [...]
    wpisującej
    > się do księgi gości na jakiejś stronie www jest, w świetle obowiązujących

    Tak, bo IP to nie są dane pozwalające na jednoznaczną identyfikację osoby.

  • 4. Data: 2003-05-21 12:44:32
    Od: o...@f...pl

    witam
    > Moim zdaniem tak, można by to potraktować jako część twojego podpisu
    > potwierdzającą toższamość,
    hm... a jeśli ja, boje się potencjalnych ataków hackerów???
    taka publikacja jest jakby podaniem na półmisku...
    sam mail jest według mnie dostatecznym potwierdzeniem mojej
    tożsamości. IP ma administrator, a dlaczego ma je znać każdy?
    przecież IP to mój adres, nierzadko domowy. adresy pocztowe
    chronimy... IP uważamy za wizytówkę? dla mnie przypomina to
    wpuszczenie złodzieja przez drzwi boczne.

    > pozatym nikt cię na siłę nie zmusz do
    > umieszczenia na danym forum wpisu więc jęśli nie chcesz aby był prezentowany
    > twój adres to poprostu nie pisz na nie.

    to nie jest rozwiązanie.
    jeśli forum jest publiczne i ogólnie dostępne
    to mogę z założenia bez przeszkód z niego
    korzystać. czy tak?
    wychodząc z takiego założenia np. TPSA mogłaby publikować
    adresy swoich abonentów. my jeśli nie chcielibyśmy
    znaleźć się w tej publikacji, to poprostu musielibyśmy
    zrezygnować z telefonu. przecież "nikt nas nie zmusza do
    posiadania telefonu".

    mnie interesuje aspekt prawny takich poczynań.
    to czy muszę tam pisać czy nie, jest sprawą drugorzędną.

    > Zresztą w nagłowkach twojej wiadomości równiez znajduje się twój adres IP i
    > jest on dostępny dla każdego kto tylko chce go poznać:)

    ?!? czyżby? dla przykładu zerknąłem na nagłówek wiadomości
    wysyłanych na tej grupie... nie widzę żadnych IP.

    pozdrawiam
    serpico

  • 5. Data: 2003-05-21 13:06:19
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik <o...@f...pl> napisał w wiadomości

    moim zdaniem to juz zakrawa na paranoje, np dawniej jakos listy mieszkancow
    wisialy na klatkach schodowych albo w bramach kamienic i nie bylo problemu,
    mozna sie bylo zorientowac czy sie dobrze trafilo czy nie i nikomu to nie
    przeszkadzalo, a teraz ludzie dostali szmergla na tym punkcie

    jak masz problem ze swoim adresem ip to zaskarz bila gatesa albo innych
    programistow, albo po prostu odlacz sie od netu, bo sam fakt tego ze twoj
    komp jest do niego podlaczony sprawia ze mozesz byc zaatakowany

  • 6. Data: 2003-05-21 13:14:05
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

    > ?!? czyżby? dla przykładu zerknąłem na nagłówek wiadomości
    > wysyłanych na tej grupie... nie widzę żadnych IP.

    Hmmm... nie wiem na co patrzysz, ale jak najbardziej IP sa czescia
    naglowkow.
    W OE np. ctrl+F3 i widzisz tresc naglowka. Z tego co widze, ty uzywasz
    Mozilli, ale tam tez sie zapewne da podejrzec naglowki

    pzdr
    Arkadesh

  • 7. Data: 2003-05-21 14:15:37
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    o...@f...pl <o...@f...pl> wystukal(a) :

    > ?!? czyżby? dla przykładu zerknąłem na nagłówek wiadomości
    > wysyłanych na tej grupie... nie widzę żadnych IP.

    Czyżby?

    80.49.26.7
    pd7.sanok.sdi.tpnet.pl

    :-)

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com

  • 8. Data: 2003-05-21 14:20:22
    Od: o...@f...pl

> [...]
    > programistow, albo po prostu odlacz sie od netu, bo sam fakt tego ze twoj
    > komp jest do niego podlaczony sprawia ze mozesz byc zaatakowany

    szczerze powiem i proszę bez urazy: liczyłem na odpowiedź zorientowanego w
    temacie prawnika. dlaczego? dlatego, iż interesuje mnie co stanowi w tym
    temacie polskie prawo. czy jest jakiś paragraf, który reguluje tą sprawę, czy
    można ją pod coś "podciągnąć", czy najzwyczajniej na świecie po prostu polskie
    prawo w tym temacie milczy...

    to, że nie ma na klatkach wywieszek i nie mogę kumpla znaleźć też mnie
    denerwuje. to jak było ongiś, a jak jest teraz, też wiem. na temat odłączania
    się od netu już mówiłem, więc nie będę się powtarzał. jednak wszystkie te uwagi
    niestety nie ocierają się o prawo :(

    mi wystarczy jedna krótka, ale konkretna odpowiedź "jest tak a tak" (najlepiej
    poparta jakimś paragrafem ;) )

    mimo wszystko dzięki za dotychczasowe uwagi

    pozdrawiam serdecznie
    serpico

  • 9. Data: 2003-05-21 14:44:15
    Od: o...@f...pl

    > Czyżby?
    > 80.49.26.7
    > pd7.sanok.sdi.tpnet.pl

    ok odpowiedź otrzymałem odośnie IP w nagłówku ;)
    tyle że ja wysyłałem post z WWW i tam też szukałem IP.
    zauważ, że mi chodzi o fora i księgi gości, czyli raczej
    właśnie WWW... - to po pierwsze

    po drugie - mail możesz też bez problemu wyczytać z nagłówka
    a jest on w pewnym, nie małym stopniu chroniony prawem - prawda?

    a mi właśnie chodzi o ustalenie, czy adres IP jest również chroniony
    czy nie i o to pytam.

    pzdr.
    serpico

  • 10. Data: 2003-05-21 14:49:17
    Od: "MariuszR" <m...@n...post.pl>

    > a mi właśnie chodzi o ustalenie, czy adres IP jest również chroniony
    > czy nie i o to pytam.

    Już ci napisano że nie ponieważ to nie są dane pozwalające na jednoznaczną
    identyfikację osoby.

    --
    Mariusz Rzepkowski