  • 21. Data: 2006-12-29 14:06:56
    Temat: Re: abonament RTV..
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message
    news:en31rg$ggg$1@opal.futuro.pl...
    > Użytkownik "MAWSKI" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > nie ma tu analogii jest jedynie "semantyczne naduzycie" znaczy sie to nie
    > jest zaden abonament, tylko podatek od odbiornikow radiowo telewizyjnych

    I tak to się w sumie powinno nazywać.
    Wówczas nie byłoby problemu czy go płacić, czy też nie.

  • 22. Data: 2006-12-29 14:18:18
    Od: "Harold" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł>

    Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz> napisał w wiadomości
    [...]
    >... A nawet gdybym zapytał o inne opłaty wynikające z _tytułu "mania"
    >telewizora_ to co by mi
    odpowiedział?

    Że nieznajomość prawa szkodzi.
    BTW, na Karcie Gwarancyjnej kupionego w tym roku OTV jest uwaga, że mam
    obowiazek zarejestrowania go.

    > O tym wiem, ale rozwalają mnie teksty, że abonament jest opłatą za
    > posiadanie telewizora.

    Zawsze możesz wybrać się do swojego posła i prosić go żeby zmienił prawo,
    tak żeby Cię "nie rozwalało". Ale jak znam życie(i statystykę),
    mam wątpliwości, czy brałeś udział w ostatnich wyborach do sejmu.

    > To tak samo jakbym musiał płacić abonament za komórkę. Od dwóch lat leżącą
    > w szufladzie.

    I możesz z niej telefonować bez ważnego(zaabonowanego)SIM?

    --
    H.

  • 23. Data: 2006-12-29 14:35:25
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

    > Może zmusić.
    > Alob inaczej. Nikt cie nie może zmusić, co nie oznacza, że ci nie
    > przyłupią kary za brak OC. I to sporo.

    Jeżeli nie jeździsz po drogach publicznych to nie masz obowiązku
    płacenia OC, tak w każdym razie jest z ciągnikami rolniczymi więc myślę,
    ze innymi środkami podobnie.

    pozdrawiam
    axell

  • 24. Data: 2006-12-29 14:48:19
    Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz>

    W wiadomości: news:en36uu$9m$1@news.onet.pl
    użytkownik *Harold* napisał(a):

    > Nie ma czegoś takiego jak abonament na media publiczne!

    Wiem, ale oglądanie tylko i wyłącznie stacji komercyjnych nie zwalnia od
    płacenia abonamentu, który idzie tylko i wyłącznie na media publiczne. O
    to mi chodziło. Mało tego. Można nie oglądać TV komercyjnej ani
    publicznej, a telewizora używać do ogladania filmów na DVD i abonament
    też trzeba płacić. To jest dopiero chore...

    --
    Big Jack
    //////

  • 25. Data: 2006-12-29 15:07:04
    Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz>

    W wiadomości: news:en384h$3t4$1@news.onet.pl
    użytkownik *Harold* napisał(a):

    > Że nieznajomość prawa szkodzi.

    A co ma znajomośc prawa do tego, czy i ile zapłaciłem za telewizor?

    > BTW, na Karcie Gwarancyjnej kupionego w tym roku OTV jest uwaga, że
    > mam obowiazek zarejestrowania go.

    W karcie gwarancyjnej i instrukcji obsługi mojego telewizora nie było
    takiego zapisu

    > Zawsze możesz wybrać się do swojego posła i prosić go żeby zmienił
    > prawo, tak żeby Cię "nie rozwalało". Ale jak znam życie(i statystykę),
    > mam wątpliwości, czy brałeś udział w ostatnich wyborach do sejmu.

    Mój poseł nie został posłem i to nie za moim udziałem, co jak już się
    domyślasz kwestionuje Twoją wiedzę o życiu i statystyce

    > I możesz z niej telefonować bez ważnego(zaabonowanego)SIM?

    Wiadomo, że nie. Ale dlaczego mam płacić abonament na media publiczne
    jak oglądam tylko filmy na DVD, do powstania których owe media nie
    przyłożyły sie w żadnym stopniu?
    żeby nie było wątpliwości: aboanament płaci się za używanie telewizora,
    a nie za jego posiadanie i oto w tym całym zamieszaniu chodzi. O to dla
    kogo idą te pieniądze to już jest zupełnie inna sprawa. Moim zdaniem
    powinni je dostawać wszyscy nadawcy proporcjonalnie do oglądalności, a
    nie tylko jakaś uprzywilejowana, wąska grupa.

    --
    Big Jack
    //////

  • 26. Data: 2006-12-29 15:26:41
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Big Jack napisał(a):
> [...]
    > publicznej, a telewizora używać do ogladania filmów na DVD i abonament
    > też trzeba płacić. To jest dopiero chore...

    Tutaj sie mylisz. Jesli telewizor nie jest podlaczony do instalacji
    antenowo-odbiorczej jakiegokolwiek typu (antena pokojowa, zbiorcza,
    kablowka) i nie ma mozliwosci szybkiego podlaczenia (tzn nie masz w
    pomieszczeniu zakonczen owych anten) nie placisz.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 27. Data: 2006-12-29 15:37:17
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    USTAWA z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych
    (Dz. U. Nr 85, poz. 728)
    [...]
    Art. 2. 1. Za używanie odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych
    pobiera się opłaty abonamentowe.
    2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu, używa
    tego odbiornika.

    /ciach/
    Dla mnie to drugim punkcie jest spora luka.
    "natychmiastowy odbiór"
    Czyli wystarczy ze bede miał wyciagany element niezbedny do działania TV-
    to juz nie musze płacić ? NIe musze. BO TV nie mozna natychmiast
    uruchomić.
    Ale tu od razu nasuwa sie drugie pytanie Czy jezeli moja komórka umoliwia
    ogladanie TV- czy słuchanie radia- chociaz telewizora nie posiadam...?
    też płace?

    Czy jeżeli za pomocą internetu sciagam ogladam TV z www.itvp.pl to też
    musze płącić - chociaz nie posiadam odbiornika telewizyjnego - bo komputer
    chyba nim nie jest ?

  • 28. Data: 2006-12-29 15:58:19
    Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz>

    W wiadomości: news:en3939$6lm$1@news.onet.pl
    użytkownik *axell* napisał(a):

    > Jeżeli nie jeździsz po drogach publicznych to nie masz obowiązku
    > płacenia OC, tak w każdym razie jest z ciągnikami rolniczymi więc
    > myślę, ze innymi środkami podobnie.

    Gdzie wynalazłeś te rewelacje, bo wertuję ustawę o
    o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym
    i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych i nic takiego nie
    widzę?

    --
    Big Jack
    //////

  • 29. Data: 2006-12-29 16:54:00
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    W artykule news:en3cng$hmc$1@news.onet.pl,
    niejaki(a): BETON z adresu <b...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy jeżeli za pomocą internetu sciagam ogladam TV z www.itvp.pl
    > to też musze płącić - chociaz nie posiadam odbiornika telewizyjnego

    O ile mi wiadomo, to z uwagi na fakt, że zarówno komórka jak i komputer
    nie służą przede wszystkim do oglądania TV, to nie zaliczają się do
    odbiorników objętych abonamentem.

    --
    Tiber

    And the talkin' leads to touchin'
    And the touchin' leads to sex
    And then there is no mystery left

  • 30. Data: 2006-12-29 17:20:22
    Od: "Harold" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł>

    Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz> napisał w wiadomości
    [...]

    > A co ma znajomośc prawa do tego, czy i ile zapłaciłem za telewizor?

    Jeśli zapłaciłeś cenę uprawnionemu sprzedawcy, to odbyło się to
    zgodnie z prawem a dokładniej z Kodeksem Cywilnym.

    > W karcie gwarancyjnej i instrukcji obsługi mojego telewizora nie było
    > takiego zapisu

    No i co z tego? Chyba nie uważasz, że dzięki temu zostałeś zwolniony z
    obowiązku rejestracji i opłaty abonamentowej.

    > Mój poseł nie został posłem i to nie za moim udziałem, co jak już się
    > domyślasz kwestionuje Twoją wiedzę o życiu i statystyce

    A ja myślę, że nie masz pojęcia o czym piszesz.
    Ten nie wybrany przez Ciebie poseł, jest Twoim posłem, zajrzyj do
    konstytucji. Masz prawo iść do niego ze swoim problemem.
    "Wiedza o życiu"? A co to takiego? Mnie wystarczy wiedza. Co do statystyki,
    to wynika z niej, że 3/5 Polaków zachowuje się tak jakby mieszkało w obcym
    państwie.

    > Wiadomo, że nie. Ale dlaczego mam płacić abonament na media publiczne jak
    > oglądam tylko filmy na DVD, do powstania których owe media nie przyłożyły
    > sie w żadnym stopniu?

    Oglądasz filmy na DVD? Ja oglądam "na telewizorze" :-) Jest sporo polskich
    (i nie tylko)filmów na DVD, które powstały z abonamentu. Tytuły znajdziesz w
    Sieci. TVP jest największym producentem filmowym w Polsce.

    > żeby nie było wątpliwości: aboanament płaci się za używanie telewizora, a
    > nie za jego posiadanie i oto w tym całym zamieszaniu chodzi.

    W jakim zamieszaniu? Spróbuję jeszcze raz.

[...]

    Hint, "stan umożliwiający natychmiastowy odbiór programu".

    > O to dla kogo idą te pieniądze to już jest zupełnie inna sprawa. Moim
    > zdaniem powinni je dostawać wszyscy nadawcy proporcjonalnie do
    > oglądalności, a nie tylko jakaś uprzywilejowana, wąska grupa.

    Stacje komercyjne istnieją dzięki pieniądzom z reklam. Dlaczego Ty i Tobie
    podobni, nie chcą przyjąć do wiadomości, że kupując jakikolwiek towar czy
    płacąc za usługę, finansują nadawców prywatnych. Dziś, w cenę praktycznie
    wszystkiego, wlicza jest wydatek na reklamę czy promocję. Płacą nawet Ci,
    którzy nie mają radia czy telewizora.

    --
    H.