  • 171. Data: 2023-12-18 09:37:44
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje [O trwałości efektów kilku lat solidnej niemieckiej propagandy]
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 15-12-2023 o 15:02, Olin napisał:

    > No proszę, antysemityzm był, a o wiadomej nadreprezentacji w UB jeszcze się
    > nikomu nie śniło.

    "antysemityzm"...
    1) nie każdy semita jest żydem (nawet nie wiem, czy czasem nie jest to
    mniejszość)
    2) nie każdy żyd jest semitą...

    więc te całe antysemityzmy to naciągane pojęcie
    --
    https://kaczus.ppa.pl

  • 172. Data: 2023-12-18 10:32:46
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    nadir napisał(a):
    > Nie w każdej, w chrześcijaństwie trzeba sobie za życia na zbawienie
    > zasłużyć, jak nagrzeszysz to kończysz w piekle, a to być równoznaczne z
    > tym, że sam będziesz ruchany.

    W szerszym modelu widać płynność (7 kręgów piekła), znaczy każdemu wg. zasług
    a nie 0/1 ten do kociołka, a tamten do beztroskiego kicania na mięciutkich chmurkach.

    I wklejka o "ż", tym razem jak kombinowali niemce.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Porozumienie_Ha%E2%80%
    99awara

  • 173. Data: 2023-12-18 10:50:11
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje [Czy już starożytni Rzymianie (poganie) byli antysemitami?]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 15 Dec 2023 15:41:13 +0100, A. Filip napisał(a):

    > Czy starożytni Rzymianie (poganie) też/już byli antysemitami?
    > No przecież dwa powstania Żydowskie zdusili wiec jasno widać że to byli
    > antysemici jak w mordę strzelił.

    Masz rację.
    Trudno nazywać antysemicką rodzinę, w której jeden dziadek przed wojną
    rabował żydowskie sklepy, drugi później dobijał widłami Żydów, którzy
    uciekli ze stodoły, zaś ojciec i matka gorąco popierali pomysł tow.
    Wiesława, żeby syjoniści pojechali sobie do Syjamu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 174. Data: 2023-12-18 10:56:00
    Temat: Re: "Obowiązki" wobec Niemieckiego przywództwa Europy (2WŚ) v. "obowiązki" utrwalania władzy ludowej (w UB)
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 15 Dec 2023 20:08:18 +0100, Shrek napisał(a):

    > Poważnie?
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:%C5%BBydowsc
    y_kolaboranci_okresu_II_wojny_%C5%9Bwiatowej

    No i który z nich donosił na Polaków?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 175. Data: 2023-12-18 11:14:04
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > uciekli ze stodoły, zaś ojciec i matka gorąco popierali pomysł tow.
    > Wiesława, żeby syjoniści pojechali sobie do Syjamu.

    Q: Dlaczego towarzysz Gomułka wyniósł antysemityzm z domu?
    A: Bo miał żonę Żydówkę.

    PRL: Kraj z którego Polacy chcieli uciec a w którym Żydzi chcieli zostać.
    "Zachęcania" do wyjazdu z komunistycznego (k)raju do piekła zachodniego
    kapitalizm i demokracji wybaczyć nie wolno!

    Jakie to szczęście że RP3 nie ma atomówek. Jeszcze by jakiś _minister_
    wyskakiwał z propozycjami ala "Ostatecznego Rozwiązania Kwestii Strefy Gazy"
    atomówkami co ich Izrael "nie ma" [L20099]

    https://www.jpost.com/Middle-East/Lieberman-threaten
    ed-to-nuke-Gaza
    > 'Lieberman threatened to nuke Gaza'
    > ; OCTOBER 26, 2009 07:22

    https://www.nytimes.com/2023/11/05/world/middleeast/
    amichay-eliyahu-israel-minister-nuclear-bomb-gaza.ht
    ml

    --
    A. Filip

  • 176. Data: 2023-12-18 11:17:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 15 Dec 2023 17:22:03 +0100, nadir napisał(a):

    > "Sąd Okręgowy w Warszawie orzekł we wtorek, że prof. Barbara Engelking i
    > prof. Jan Grabowski mają przeprosić za informacje z książki "Dalej jest
    > noc", która przedstawia losy Żydów w okupowanej Polsce. Wolność badań
    > naukowych musi podlegać kryteriom rzetelności - uzasadnił sąd."

    Faktycznie, Filomena Leszczyńska poczuła się urażona.
    https://oko.press/za-procesem-engelking-i-grabowskie
    go-stali-rzadzacy-dowod-minister-na-pogrzebie-powodk

    "Pierwszy wyrok z 9 lutego 2021 nakazywał historykom przeproszenie
    Leszczyńskiej za podanie nieścisłych informacji. Jednak 16 sierpnia Sąd
    Apelacyjny uznał pozew za nieuzasadniony i oddalił powództwo."

    Możesz poczytać uzasadnienie:
    https://oko.press/sad-w-sprawie-engelking-i-grabowsk
    iego-badania-byly-rzetelne

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 177. Data: 2023-12-18 11:44:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Dec 2023 15:41:13 +0100, A. Filip wrote:

    > <ironia> Czy starożytni Rzymianie (poganie) też/już byli antysemitami?
    > No przecież dwa powstania Żydowskie zdusili wiec jasno widać że to byli
    > antysemici jak w mordę strzelił.

    Ale przeciez też tolerowali wczeniej. Rzymianie po prostu tez walczyli
    z terrorystami :-)

    > Te ludobójstwa które Stary testament
    > opisuje to oczywiście były za antysemityzm? </ironia>

    Ale nie masz na mysli króla Heroda?

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Wojna_%C5%BCydowska_(6
    6%E2%80%9373)
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Powstanie_Bar-Kochby

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Staro%C5%BCytny_Izrael

    Trudno zliczyc ile razy iz pacyfikowano.

    A jednak sie trzymają ... podziwiać ?
    I rozumiec ? Bo ile myśmy powstań mieli?

    J.

  • 178. Data: 2023-12-18 11:45:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Dec 2023 10:50:11 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > uciekli ze stodoły, zaś ojciec i matka gorąco popierali pomysł tow.
    > Wiesława, żeby syjoniści pojechali sobie do Syjamu.

    Już wtedy popierali ideę Izraela ? :-)

    J.

  • 179. Data: 2023-12-18 12:46:31
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Shrek napisał(a):
    > Ja do żydów nic nie miałem dopóki nie okazało się że żydzi mają
    > coś do mnie za holokaust i nie dość że jestem winny holokaustu to
    > jeszcze im jestem winny kasę.

    Bodnar
    cyt.
    ,,Musimy pamiętać, że wiele narodów współuczestniczyło w realizowaniu Holokaustu. W
    tym także naród polski."

    Słuchaj Szreku pełowca.

    OT.
    Ostatnio sprawdzałem kamienice których "ż" zza wielkiej wody
    się domagali, wg. spisu w pdf`ie większość już oddana.

  • 180. Data: 2023-12-18 14:14:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 15 Dec 2023 17:10:14 +0100, nadir napisał(a):

    > Tak można sobie pierdolić w kapciuszkach, przed monitorem, 80 lat po wojnie.
    >
    > https://historia.wprost.pl/ii-wojna-swiatowa/1051477
    9/kara-smierci-za-pomoc-zydom-wyjatkowo-okrutne-praw
    o-w-okupowanej-polsce.html
    > https://dorzeczy.pl/kraj/419221/polacy-byli-mordowan
    i-za-pomoc-zydom-ilu-ponioslo-smierc.html

    Jak już rzuciłeś zdjęciem rodziny Ulmów, to warto dodać, że zadenuncjował
    ich Polak Włodzimierz Leś. Może nawet zostałby sprawiedliwym, bo wcześniej
    za pieniądze pomagał rodzinie Goldmanów-Szallów, ale kiedy skończyła sie
    kasa, wyrzucił ich.

    Generalnie prawdziwym patriotom obecność Niemców nie była potrzebna, choć
    nie da się ukryć, że pomagała w osiągnięciu odpowiedniego rozmachu.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pogrom_lwowski_(1918)

    W samych latach 30. pogromów było co najmniej kilkadziesiąt:
    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/historia/15
    14074,1,antyzydowskich-pogromow-bylo-w-polsce-lat-30
    -co-najmniej-kilkadziesiat.read

    Pozdrów kolegów z kastetami.

    --
    uzdrawiam