    Subject: Re: a propos kamerek policji
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Wed, 20 Mar 2019 23:40:56 +0100

    W dniu 20.03.2019 o 23:02, n...@t...net.pl pisze:

    > No nie naiwniak, bo tych przestępstw dopuszczały się głównie tancerki
    > jeśli policja wyraźnie by im to uświadomiła to na pewno puściłyby farbę.

    To dopiero chcąc się chronić nic by nie powiedziały.

    > Najważniejsze byłyby tu zarekwirowane dowody (terminale, komputery,
    > materiały wideo, ruchy na przelewach), ale trzeba było ruszyć dupę
    > a się nie chciało bo nie, bo sprawa nie do ugryzienia.

    Moim zdaniem błądzisz. Rekwirowanie terminala sensu żadnego nie ma.
    Spokojnie te dane dostaniesz nawet po kilku latach z banku. Kasa
    fiskalna dane przechowuje 5 lat. "Ruchy na przelewach", to w ogóle jakaś
    utopia. Pewnie idą do właściciela i co z tego? Kluczowym byłoby
    zabezpieczenie nagrania CCTV, o ile kamery nie są ściemą i zapisuje się
    to oraz nie jest tak zrobione, że ochrona widzi podgląd na żywo, ale
    ewentualny zapis jest w chmurze.

    Teraz pozostaje kwestia tego, czy właściciele lokalu nakazują kelnerkom
    oszukiwać, czy one to robią z własnej inicjatywy. Sadzę, że możemy
    założyć, że obsługa dostaje premię od utargu. Właścicielowi nic nie
    zrobimy, bo on powie, ze oczywiście nie zezwalał na takie praktyki. Jak
    sprzedaje kieliszek wódki za 100 zł - co może legalnie zrobić - to nie
    jestem pewien, czy opłaca mu się ryzykować problemem. Ale taka kelnerka
    mająca powiedzmy 25% od utargu, to już jest zainteresowana żywotnie wałkiem.

    Nie sądzę, by istniała rozbieżność pomiędzy terminalem, a kasą fiskalną.
    W końcu te pieniądze przelewem na konto trafiają. Byle kontrola może
    sprawdzić przelew i kasę fiskalną.

    Reasumując, jedynie sensowne byłoby porównać monitoring z terminalem /
    kasą. Ale jeśli tu nie znajdziesz dowodu na oszustwo, to reszta Twoich
    propozycji jest niestety niedorzeczna.

    I jeszcze jedna uwaga. Żeby w ogóle cokolwiek tu dało się zrobić, to
    musisz mieć pokrzywdzonego. Mało który tam idzie na trzeźwo i raczej
    niespecjalnie jest zainteresowany chwaleniem się pobytem.