    Subject: Re: a propos kamerek policji
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Wed, 20 Mar 2019 23:22:39 +0100

    W dniu 20.03.2019 o 22:51, n...@t...net.pl pisze:

    > No ale przecież w każdym sklepie są wystawione ceny, tu też powinny być,
    > jeśli ich niema to już jest przestępstwo karnoskarbowe.

    Nie. Po pierwsze to nie jest sklep. Powinno być menu, bo to jest raczej
    knajpa. Nie chadzam do takich klubów, ale sadzę, że menu na sztukę
    gdzieś tam jest. Ale jeśli nawet nie ma, to z prawem karno-skarbowym nie
    ma to nic wspólnego, a i na pewno nie jest to przestępstwo. Sadze, że
    wykroczenie przeciwko prawom konsumentów.

    > Taniec to taniec, striptis to striptis, usługa seksualna to usługa seksualna
    > musi być cennik, jak go niema to sąd stosuje cenę uśrednioną z innych
    > lokali, jeśli jest ona rażąco wyższa to jest to cena nieuczciwa i klub
    > powinien zwrócić klientowi nadpłatę.
    > Tu nie było żadnych 140 szt. róż, nie było usług seksualnych.

    Posłuchaj. Idziesz do teatru. Wszczynasz awanturę, że na cenniku nie ma
    ceny za taniec aktorki? Taki lokal, to jest właśnie niby taki teatr.
    Dziewczyny się rozbierają i tylko idioci myślą, że za darmo. Tyle, że to
    jest wliczone w cenę drinka, czy piwa.

    > Zdrowy rozsądek sędziego nakazuje nie wierzyć klubowi, że klient
    > z pełną świadomością płacił kilkakrotnie za jedną usługę, której nie było
    > bo sąd powinien zwątpić w kondycję pijanego frajera, frajerowi należy się
    > zwrot kasy.

    Pytanie, czy to była jedna usługa. Wykluczysz, że idiota kupił 5
    drinków? Nie jest to zabronione.
    > A jak to nazwiesz, ja nazywam to oszustwem. Tak jak wspomniałem
    > musi być oficjalny cennik jak go niema stosować uśrednianie
    > cen z innych klubów.

    Idę o zakład, że cennik leży na barze, tylko nikt o niego nie pyta i
    tyle. Zauważ, że jak obciążasz kartę, to przecież Ci się na wyświetlaczu
    też kwota wyświetla.

    Reasumując, to są lokale oczywiście obliczone na wyciągnięcie kasy.
    Mozna w potocznym znaczeniu twierdzić, że oszukują. Ale jest pewna
    różnica pomiędzy karalnym oszustwem, a oszustwem samym w sobie. Jak
    dziewczyna Ci mówi, ze Cię kocha, to tez może oszukiwać, ale czy w razie
    ujawnienia, ze kłamała polecisz do prokuratury?