  • 1. Data: 2004-04-05 17:00:53
    Temat: Zwrot butelek
    Od: "Maksik" <s...@p...pl>

    Ostatnio w "super"markecie byłem świadkiem następującego zdarzenia:
    gość chce oddać butelki w "punkcie skupu" hipermarketu, wykłada butelki na
    ladę, a paniusia:
    -paragon proszę
    -jaki paragon?
    -no, że kupił pan butelki u nas
    -nie mam, ale przecież teraz mogę oddać butelki gdzie mi się podoba
    -nie.może pan oddać u nas jak pan u nas kupił.inaczej panu nie przyjmę
    -ale jest ostawa,mówiąca,że macie obowiązek przyjmowania butelek bez
    względu na to,czy kupiłem u was czy nie.
    -tak,mam obowiązek przyjąć, lae nie mam obowiązku panu zapłacić,.
    Gość zwinął butelki i poszedł.
    Kto tu miał rację? Jeśli ten gość, to jak zmusić panią z marketu, aby
    butelki przyjęła?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-04-05 17:09:23
    Temat: Re: Zwrot butelek
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Maksik" <s...@p...pl> napisał:

    > Kto tu miał rację? Jeśli ten gość, to jak zmusić panią z marketu, aby
    > butelki przyjęła?

    z tego co pisano w gazetach, to kobita miala racje...

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 3. Data: 2004-04-05 17:38:10
    Od: "Gregory - Poznaniak" <g...@a...invalid>

    Trochę wody w Warcie upłynęło, gdy Maksik napisał/a w

    > -tak,mam obowiązek przyjąć, lae nie mam obowiązku panu zapłacić,.

    Jeśli nie okaże się paragonu zakupu w tym sklepie, nie ma obowiązku
    wypłacenia kaucji Sklep musi przyjąć te butelki, które ma w ofercie
    sprzedaży

    --
    Gregory
    Poznaniak z krwi i kości

  • 4. Data: 2004-04-05 19:29:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maksik" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Jak zwykle u nas bywa posłowie skopali ustawę na starcie. Sklep ma
    obowiązek przyjęcia od każdego butelek, które posiada w sprzedaży. Ale
    kaucje zwraca tylko tym, którzy ją w płacili w tym sklepie, bo obowiązku
    wypłaty kaucji już ustawodawca nie nałożył.

  • 5. Data: 2004-04-05 20:44:55
    Od: "PiotRek" <b...@p...gazeta.pl.invalid>

    Użytkownik "Maksik" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    > -tak,mam obowiązek przyjąć, lae nie mam obowiązku panu zapłacić,.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Kto tu miał rację? Jeśli ten gość, to jak zmusić panią z marketu, aby
    > butelki przyjęła?

    Po co ją zmuszać, skoro sama przyznała, że ma obowiązek przyjąć???

    Ale, tak jak już napisano, sklep nie ma obowiązku wypłacenia kaucji.
    Po prostu trzeba zbierać paragony...

    PiotRek
    mailto:b...@p...gazeta.pl
    gg:327620

  • 6. Data: 2004-04-06 08:02:10
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Maksik" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > kaucje zwraca tylko tym, którzy ją w płacili w tym sklepie, bo
    > obowiązku wypłaty kaucji już ustawodawca nie nałożył.

    moze nie bedzie tak zle - wlasnie w markecie Piotr i Pawel widzialem automat do
    przyjmowania butelek - ten chyba nie czyta paragonow :-)
    *** blad ***

  • 7. Data: 2004-04-06 15:18:03
    Od: "PiotRek" <b...@p...gazeta.pl.invalid>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
    > moze nie bedzie tak zle - wlasnie w markecie Piotr i Pawel widzialem automat do
    > przyjmowania butelek - ten chyba nie czyta paragonow :-)

    Też gdzieś widziałem takie automaty, ale one chyba tylko
    wydają pokwitowanią, które można zamienić na gotówkę
    przy kasie (za okazaniem paragonu)? Podkreślam, że są
    to tylko moje domysły, w każdym razie coś takiego wyczytałem
    na tym automacie, który widziałem (chyba to było w Hicie).
    A BTW - jak taki automat działa? Skanuje kod kreskowy
    z naklejki na butelce?

    PiotRek
    mailto:b...@p...gazeta.pl
    gg:327620

  • 8. Data: 2004-04-06 15:32:08
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    > Ale, tak jak już napisano, sklep nie ma obowiązku wypłacenia kaucji.
    > Po prostu trzeba zbierać paragony...

    albo drukarke sobie kupic, nie zawsze w smietniku przy butelce jest paragon
    :)

  • 9. Data: 2004-04-06 15:44:22
    Od: "PiotRek" <b...@p...gazeta.pl.invalid>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>
    napisał w wiadomości
    > albo drukarke sobie kupic, nie zawsze w smietniku przy butelce jest paragon
    > :)

    No fakt :-) Kiedyś widziałem nawet takich dwóch osobników
    o nosach dość fioletowych, stojących przy kasach w którymś
    z hipermarketów i zbierających paragony... :-)))
    Ale trzeba przyznać, że owi panowie (o nosach dość fioletowych)
    spełniają pewnego rodzaju funkcję sanitarną w społeczeństwie,
    zbierając butelki, puszki itp...

    PiotRek
    mailto:b...@p...gazeta.pl
    gg:327620

  • 10. Data: 2004-04-07 08:30:47
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    PiotRek wrote:

    > A BTW - jak taki automat działa? Skanuje kod kreskowy
    > z naklejki na butelce?

    wlasnie tez nie wiem bo dla spokoju sumienia ekologicznego kupuje puszkowe -
    puszki są lżejsze i wygodniejsze w recyclingu
    *** blad ***