  • 1. Data: 2004-04-05 12:02:14
    Temat: lojalka, szkolenia, itp.
    Od: "Stalowy Szczur" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Nie długo rozstanę się z pracodawcą ale mam podpisana umowę lojalnościową za
    przebyte szkolenia.
    Słyszałem że były precedensy w sądach za odmawiano pracodawcom wypłacenie
    odszkodowania jeżeli praownikowi po odbytych szkoleniach nie zmieniono
    zaszeregowania (stanowisko, pensja, itp.) tłumacząc to tym że wartośc
    pracownika wzrosła.

    Czy ktoś zna do tego wykładnię prawa (paragrafy, itp.) ewentualnie potrafi
    wskazać te orzecznistwa sądowe?

  • 2. Data: 2004-04-05 18:13:46
    Temat: Re: lojalka, szkolenia, itp.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stalowy Szczur" <s...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:2d08.00000194.40714ac6@newsgate.onet.pl...

    Poczekaj na jakąkolwiek zmianę umowy o pracę i rozwiąż umowę z winy
    pracodawcy. innego rozwiązania nie widzę.

  • 3. Data: 2004-04-05 19:41:36
    Od: "Stalowy Szczur" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Poczekaj na jakąkolwiek zmianę umowy o pracę i rozwiąż umowę z winy
    > pracodawcy. innego rozwiązania nie widzę.

    Może inaczej. Pracodawca wysłał mnie na szkolenie, i jednocześnie kazał mi
    podpisać lojalkę, że przez jakiśtam czas będę u niego pracował, lub zwrócę
    pieniądze za szkolenie. Pytanie- czy w związku ze szkoleniem nie wzrosła moja
    wartość, a co za tym idzie- czy nie powinny zmienić się moje warunki finansowe
    (na plus oczywiście). Lub też inaczej- czy jest możliwe takie zwolnienie, abym
    nie płacił pracodawcy za koszty szkolenia- oczywiście przed końcem lojalki.
    Stalowy Szczur

  • 4. Data: 2004-04-05 19:49:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stalowy Szczur" <s...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:2d08.00000353.4071b670@newsgate.onet.pl...

    Nie znam przepisu prawa, który nakazywał by podniesienie pensji w takim
    wypadku. Chyba, że jest coś w regulaminie wynagradzania Twojego
    pracodawcy, albo masz coś takiego zagwarantowane w umowie.