  • 1. Data: 2003-01-29 16:25:22
    Temat: Zwolnienie z pracy
    Od: "Marcin Goralski" <g...@p...wprost.pl>

    Witam,

    pytanie brzmi, czy osobie, pracujacej w budzetowce, w instytucji rzadowej,
    przysluguje prawo otrzymania uzasadnienia rozwiazania umowy o prace na
    pismie ? Kolejne zas pytanie, czy instytucja taka ma obowiazek wystawic
    referencje na zadanie pracownika? Czy jest jakies minimalne wymaganie co do
    danych zawartych w takowej referencji jak odpowiednie pieczatki/papier
    firmowy/ podpis bezposredniego zwierzchnika ? I ostatnie, jak wyglada sprawa
    swiadectwa pracy - czy istnieje jakis okreslony termin w ktorym pracodawca
    jest zobowiazany je pracownikowi wystawic ?

    Bylbym wdzieczny za wszelkie opinie jak rowniez za ew. odwolania do
    odpowiednich kodeksow/artykulow/paragrafow ;-))

    Pozdrowienia

    marcin

    I can speak Esperanto like a native ...

  • 2. Data: 2003-01-29 18:37:31
    Temat: Re: Zwolnienie z pracy
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    > pytanie brzmi, czy osobie, pracujacej w budzetowce, w instytucji rzadowej,
    > przysluguje prawo otrzymania uzasadnienia rozwiazania umowy o prace na
    > pismie ?
    To zależy jakie rozwiąznie umowy o pracę masz na myśli, bo jeśli np. za
    porozumieniem stron - to nie.
    Ale jeśli np. pracodawca Tobie wypowiedział umowę o pracę - to ma obowiązek
    podać przyczynę.
    Poczytaj dział II kodeksu pracy.

    >Kolejne zas pytanie, czy instytucja taka ma obowiazek wystawic
    > referencje na zadanie pracownika?
    Nie

    >Czy jest jakies minimalne wymaganie co do
    > danych zawartych w takowej referencji jak odpowiednie pieczatki/papier
    > firmowy/ podpis bezposredniego zwierzchnika ?
    To na samą logikę - żeby był to "papier", który ma zawierać Twoje
    referencje - to powinien mieć przynajmniej Twoje dane personalne, oznaczenie
    osoby, która Ci wypisze referencje, oznaczenie firmy, w której pracujesz
    (pracowałeś), datę - kiedy to było, no i oczywiście coś z epiki - czyli
    tekst, w którym będzie napisane jaki jesteś świetny.

    >I ostatnie, jak wyglada sprawa
    > swiadectwa pracy - czy istnieje jakis okreslony termin w ktorym pracodawca
    > jest zobowiazany je pracownikowi wystawic ?
    Zgodnie z art. 97 kp pracodawca ma obowiązek wydać pracownikowi świadectwo
    niezwłocznie, tj. w dniu, w którym następuje rozwiązanie lub wygaśnięcie
    stosunku pracy. Gdy nie jest to możliwe, to zgodnie z rozp. MPiPS z
    15.05.1996r (w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i
    trybu jego wydawania i prostowania - Dz.U.Nr60, poz.282)- świadectwo
    przesyła się pod adres pracownika, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia
    ustania stosunku pracy.

    > Bylbym wdzieczny za wszelkie opinie jak rowniez za ew. odwolania do
    > odpowiednich kodeksow/artykulow/paragrafow ;-))
    Kodeks Pracy - to podstawa.

    > Pozdrowienia
    również:)

    > marcin
    nemo
    (mechanik pokładowy)

  • 3. Data: 2003-01-29 18:52:05
    Temat: Odp: Zwolnienie z pracy
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik kapitan NEMO <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1970o$d9f$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > porozumieniem stron - to nie.
    > Ale jeśli np. pracodawca Tobie wypowiedział umowę o pracę - to ma

    jeszcze należałoby uzaleznić pewne rzeczy jesli chodzi o budżet jaki to jest
    pracownik czy mianowany ?

    > Nie

    a dlaczego nie ?

    podpis pracodawcy ... pieczęcie też..ale co do firmowego papieru ???
    jeśli sporządza na papierze firmowym to pewnie i to zrobi ale nie jest to
    konieczne..

    > nemo
    > (mechanik pokładowy)

    hm ??? byłeś kapitanem <bardzo zdziwiona> :-)

    Sandra

  • 4. Data: 2003-01-29 19:22:28
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    > jeszcze należałoby uzaleznić pewne rzeczy jesli chodzi o budżet jaki to
    jest
    > pracownik czy mianowany ?
    racja - ide na www.sejm.gov.pl wertować ustawy o pracownikach samorządowych
    itp.

    > a dlaczego nie ?
    nigdzie nie znalazłem, żeby to był obowiązek pracodawcy - jak na razie widzi
    mi się, że to tylko jego dobra wola

    > hm ??? byłeś kapitanem
    byłem przez 9 lat . Teraz jest tylko mechanikiem, ale moja stara załoga i
    tak przy "nowym" mówi do mnie "panie kapitanie" :P (co nowego dziwnie
    drażni, hehe:P)

    > Sandra
    pozdr.
    nemo
    (mechanik pokładowy)

  • 5. Data: 2003-01-29 19:35:17
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik kapitan NEMO <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b199l4$8qd$...@n...tpi.pl...
    > nigdzie nie znalazłem, żeby to był obowiązek pracodawcy - jak na razie
    widzi
    > mi się, że to tylko jego dobra wola

    zgadza się to jego dobra wola a przyszły pracodawca nie ma prawa takiej
    opinii się domagać ...

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-29 20:08:22
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    > zgadza się to jego dobra wola a przyszły pracodawca nie ma prawa takiej
    > opinii się domagać ...

    No właśnie, jak to jest z różnej maści ogłoszeniami, w których pisze:
    "wymagane referencje"?
    Nie myślę tutaj o ogłoszeniach typu: "opiekunka dla dziecka", ale anonse
    umieszczone np. w portalu Urzędu Służby Cywilnej. Czy to do końca zgodne z
    prawem? Mam odczucia, że nie..

    nemo

  • 7. Data: 2003-01-29 20:44:07
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik kapitan NEMO <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b19cb5$7qo$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > umieszczone np. w portalu Urzędu Służby Cywilnej. Czy to do końca zgodne z

    a to należałoby uświadamiać nowym pracodawcom i osobom ogłaszającym się ,że
    jest to niezgodne z kodeksem pracy...tak wiec mysle ,ze po tej nowelizacji
    gdzie świadectwo pracy jest jedynym dokumentem jaki obowiazany jest
    wystawic pracownikowi poracodawca wkrotce zmienią się i ogłoszenia na zgodne
    z obowiazującymi przepisami odn. ofert pracy ...
    kodeks pracy nie reguluje tej kwestii a tym samym pracodawca nie ma
    obowiązku ale to nie oznacza,że pracownik nie może wystapić o wystawienie mu
    opinii o jego pracy lub rekomendacji jak wiemy jest to częste w ogłoszeniach
    . Wydana opinia nie rodzi skutków prawnych w roszczeniu o jej zmianę czy też
    naprawienia szkody wynikłej z niewłaściwej opinii...

    Sandra jest dobrej myśli ...

  • 8. Data: 2003-01-30 06:49:17
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : tak przy "nowym" mówi do mnie "panie kapitanie" :P (co nowego dziwnie

    no załogę, to masz super

    to musi fajnie brzmieć:
    panie kapitanie,
    słucham
    nie pan ale pan kapitan :))))

  • 9. Data: 2003-01-30 08:17:34
    Od: "Marcin Goralski" <g...@p...wprost.pl>

    "Marcin Goralski" <g...@p...wprost.pl> wrote in message

    Dzieki wielkie. Odpowiadajac na pytanie Sandry - to jest to zwykly
    pracownik, nie mianowany.

    pozdrowienia dla wszystkich

    marcin

    PS Nemo, naucz swoja zaloge "Kapitanie, moj kapitanie"

  • 10. Data: 2003-01-30 10:40:31
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    > PS Nemo, naucz swoja zaloge "Kapitanie, moj kapitanie"

    Dzięki, ale nie jestem podobny do żadnego amerykańskiego przywódcy:)
    nemo