    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwolnienie matki na urlopie macierzyńskim
    Date: Sat, 10 Jun 2017 20:01:29 +0200

    W dniu 10.06.2017 o 19:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > Gdzie i jak?
    >

    > -----

    No przecież pisałem od początku. Nie mam problemu z tym, że przyszła
    nowa zmiana - ich zbójeckie prawo - trudno, wygrali wybory to
    tradycyjnie robią TKM - to nie temat na grupę prawniczą. Chodzi o to, że
    po bandycku obchodzą kodeks pracy nie oni pierwsi zresztą, i jest to
    jeszcze jeden powód, żeby to nagłośnić - takie rozwiązania miały miejsce
    wcześniej (tylko nikomu do łba nie przyszło "wygaszać" matek na urlopach
    - znaczy po prostu dawano im takie same warunki - przynajmniej nie udało
    mi się podobnych akcji wygooglać).

    W ustawie powołującej KOWR - art 51

    7. Dotychczasowy stosunek pracy pracowników Agencji Nieruchomości
    Rolnych i pracowników Agencji Rynku Rolnego
    wygasa w dniu 31 sierpnia 2017 r.:
    1) w przypadku złożenia oświadczenia o odmowie przyjęcia warunków
    zatrudnienia zaproponowanych na podstawie
    ust. 3 albo 4;
    2) w przypadku niezłożenia w terminie oświadczenia, o którym mowa w ust. 5;
    3) jeżeli w terminie do dnia 31 maja 2017 r. nie zostanie im
    zaproponowane zatrudnienie na podstawie ust. 3 albo 4.

    Jeśli nie przedstawią ci nowej propozycji pracy twój stosunek pracy
    wygasa - nie jest rozwiązywane przez wypowiedzenie (którego nie mogliby
    akurat kobiecie na urlopie macierzyńskim wręczyć), a po prostu zostaje z
    mocy prawa uznawany za zakończony, bez względu na wszystkie inne
    przepisy prawa pracy. Znaczy umawiasz się (pod przymusem, bo akurat
    treść ustawy Kodeks Pracy to ustalał pracodawca czyli państwo), a jak
    przychodzi co do czego, to państwo po fakcie wypowiada ci ochronę z tej
    umowy wynikająca.

    Tu jest problem, bo normalnie sprawa jest do wygrania bez żadnej
    specjalnej wiedzy czy umiejętności. Problem w tym, że państwo jako
    pracodawca nagle pisze ustawę, że prawo na podstawie którego zawierałeś
    umowę o pracę już cię nie dotyczy. A jak pójdziesz do sądu to jedyne co
    sąd zrobi, to tylko potwierdzi, że zgodnie z tą ustawą prawo cię nie
    chroni, bo ustawodawca w sposób być może bandycki, ale jednak tak zrobił.

    I za to chciałbym się im dobrać do dupy (a jeśli się da to załatwić
    również swoją sprawę), bo zmienienie reguł nawet nie tyle w czasie gry a
    po, stosowanie przez państwo przeciw własnym obywatelom metod za które
    normalny pracodawca nie wygrzebałby się spod pipu przez dwa lata i
    hipokryzja, gdy z mównicy mówią o polityce prorodzinnej a w praktyce
    zwalnia się kobiety którym z powodu rodzicielstwa kodeks pracy zapewnia
    ochronę budzi moje obrzydzenie.

    Mam nadzieję, że teraz zrozumiałes i nie będziesz mnie od komuchów
    wyzywał, dlatego ze domagam się realizacji umowy przez drugą stronę.

    Shrek