    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zus nie przyznał macierzyńskiego i chorobowego.
    Date: Tue, 08 Apr 2014 00:52:54 +0200

    W dniu 2014-04-08 00:36, P.H.Klociuszek pisze:
    > Witam. Sytuacja jest taka. 1 listopada założona DG - z dotacji z Urzędu
    > Pracy,zgłoszenie do ubezpieczenia chorobowego dobrowolnego, składki
    > opłacane terminowo w wyższej kwocie aniżeli preferencyjne. 21 lutego
    > urodziłam, 7 marca opłaciłam niższą składkę społeczną - przez błędy w
    > programie do księgowania - córa dorwała się do kompa :(
    [ ... ]
    > Obowiązuje mnie roczna umowa z Urzędem Pracy, także firmy nie mogę
    > zawiesić, muszę jednocześnie opłacać składki ZUS, bo inaczej przy
    > rozliczeniu dotacji będę miała problemy, a raczej moi poręczyciele.
    Przede wszystkim: gratulacje, w związku z podjęciem decyzji o
    sprowadzeniu na ten świat kolejnego obywatela, konsumenta, podatnika i
    przyszłego płatnika składek emerytalnych. Na szczęście zdecydowałaś się
    na ten krok na zielonej wyspie, a nie w jakiejś dziczy typu Irlandia,
    czy inna Wielka Brytania. ZUSem zupełnie się nie przejmuj. Po pierwsze:
    dostałaś przecież 1000 zł becikowego, co przecież spokojnie wystarczy na
    parę miesięcy płacenia preferencyjnej składki, pod drugie: możesz
    spokojnie pracować dalej - na Twoje dzieci czekają wysoko
    wykwalifikowani pracownicy państwowych żłobków i przedszkoli, którzy
    troskliwie się nimi zajmą, podczas gdy Ty, korzystając z tego, że kryzys
    omija nasz kraj, będziesz trzepać kapuchę, aż miło, płacąc niskie
    podatki i żyjąc na wysokim poziomie.
    Ewentualnie, gdyby powyższe jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności nie
    wypaliło, zawsze możesz zdać się na męża, który na pewno chętnie Cię
    przez parę lat utrzyma. Bo chyba masz męża, prawda? Przecież nie
    zdecydowałabyś się w naszym nowoczesnym, europejskim kraju na życie w
    grzechu. W razie czego zwróćcie się do swojej parafii - tam na pewno
    otrzymacie duchowe i finansowe wsparcie :->

    Maciek