  • 1. Data: 2002-08-28 22:07:47
    Temat: Zmiany w prawie meldunkowym-czy już są?
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Wyczytałam ostatnio w piśmie dla zarządców nieruchomości, że ulegają zmianie
    przepisy dotyczące meldunku na pobyt stały. Założeniami tych zmian jestem
    przerażona - prawo do zameldowania nie będzie potwierdzane prawem do lokalu?
    Czy może coś pokręciłam? Jeśli ktoś mógłby mi kilka słów na ten temat albo
    jakiś odsyłacz do źródeł to będę wdzięczna.

    Elżbieta
    l...@p...onet.pl
    www.panda.cn.pl

  • 2. Data: 2002-08-29 21:42:53
    Temat: Re: Zmiany w prawie meldunkowym-czy już są?
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > Czy może coś pokręciłam? Jeśli ktoś mógłby mi kilka słów na ten temat albo
    > jakiś odsyłacz do źródeł to będę wdzięczna.

    A co w tym przerażającego?

    Marta

  • 3. Data: 2002-08-30 12:26:21
    Od: "andrzejpdw" <a...@p...onet.pl>

    <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > A co w tym przerażającego?
    >
    > Marta

    Podam Ci przykład, a zrozumiesz co jest przerażające.
    Jesteś właścicielem mieszkania. Wynajmujesz go. Przychodzi facet do urzędu
    meldunkowego, przedstawia
    umowę i mówi, że chce być zameldowany w twoim mieszkaniu na czas
    nieograniczony.
    Urzędnik go melduje no i zaczyna się cyrk. Jeżeli ty jako właściciel
    będziesz chciała ze swojego mieszkania
    wymeldować taką osobę, bo np ona nie płaci czynszu, demoluje Ci mieszkanie
    to nie myśl,że coś zrobisz!
    Nic z tych rzeczy!!!!!!!! Jeżeli taka osoba się uprze to będzie zajmowała
    twoje mieszkanie do końca swojego
    życia, a nie daj boże będzie miała dzieci, to do końca życia tych
    dzieci!!!!!!!!!!!!
    No chyba,że zaproponujesz takiej osobie mieszkanie zastępcze (naturalnie na
    Twój koszt)
    Tak a propos to miałaś kiedyś kłopoty z wymeldowaniem kogoś ???????? Ja
    miałem. I zapewniam Ciebie, że
    jeżeli chodzi o wymeldowanie kogoś z twojego mieszkania, to jeżeli masz duzo
    duzo szczęścia,to możesz to zrobić sądownie,
    ale trwa to ok.2-3 LAT !!!!!!!!!
    I właśnie to jest
    przerażające!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!!!
    "Dobroczynne" przepisy KOMUNISTYCZNE godzą w Ciebie, w Twoje konstytucyjne
    prawa i wiesz co?
    I oczywiście nasza SKOMUSZAŁA władza ma to wszystko w dupie! Wymyśla
    przepisy które godzą w
    uczciwego obywatela, a promują krętaczy, cwaniaczków.I to jest przerażające.
    Pozdrawiam
    Andrzej
    P.S. nikomu nie życzę cyrków z wymeldowaniem jakiejś osoby z własnej
    nieruchomości.

  • 4. Data: 2002-08-30 16:16:43
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "andrzejpdw" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > meldunkowego, przedstawia
    > umowę i mówi, że chce być zameldowany w twoim mieszkaniu na czas
    obywatela, a promują krętaczy, cwaniaczków.I to jest przerażające./ciach/

    > Pozdrawiam
    > Andrzej
    > P.S. nikomu nie życzę cyrków z wymeldowaniem jakiejś osoby z własnej
    > nieruchomości.

    Jestem administratorem nieruchomości i właśnie jestem przerażona. Taki
    lokator nie tylko zamelduje siebie ale może zameldować kogo chce np.lumpa z
    dworca i wystarczy, że ma umowę najmu i wyrazi zgodę przed urzędnikiem. Mało
    tego - dziś w urzędzie dowiedziałam się, że aby zajrzeć, to się domeldował
    do administrowanych przeze mnie mieszkań muszę wypełnić wniosek i zapłacić
    35zł od lokalu a mam ich 36. Niezły cyrk nam zafundowali.
    A poza tym osoba bliska, zamieszkała na stałę z najemcą wchodzi w prawa
    najmu lokalu po jego śmierci przy najmie na podstawie tzw. decyzji z
    urzędów. Czyli przez następne dziesiąt lat mam mieszkanie na czynszu
    regulowanym.
    To jest przerażające.
    Pani w urzędzie nie podała mi aktu prawnego, na którego podstawie to weszło
    w życie. Czy ktoś mógłby mi podać DZ.u.
    Z góry dziękuję

    Elżbieta

  • 5. Data: 2002-08-30 21:32:41
    Od: "Mirka " <m...@N...gazeta.pl>

    Wiewióra <l...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Z góry dziękuję
    >
    > Elżbieta
    > w obecnym stanie prawnym, wlasciciel albo zarzadca budynku uczestniczy
    take w zameldowaniu na pobyt stały. Potwierdza on bowiem, na druku
    meldunkowym, fakt pobytu danej osoby w lokalu, w ktorym nastapic ma
    zameldowanie. Zmiana ta powstała na mocy wyroku Trybunału Konstytucyjnego,
    który przekł niezgodność art. 9 ustawy o ewidencji ludności z Konstytucja
    RP. Wyrok ten został ogłoszony w jednym z Dz.U.( chyba w maju) i ma moc
    obowiązującą. Nie ma natomiast w chwili obecnej zmienionych przepisów ustawy
    o ewidencji ludności, ale ta część przepisu art.9, który mówi o
    potwierdzaniu uprawnień do pobytu w lokalu przez wlasciciela itd..nie
    obowiązuje juz. Ale tak jak napisalam na wstepnie, wlasciciel, zarzadca,
    nadal w urzedzie gminy ma obowiazek potwierdzic fakk pobytu danej osoby w
    lokalu.Bez tej czynności urzednik nie ma prawad dokonac zameldowania na
    pobyt staly. Nie pamietam numeru Dz.U.. Jesli go odszukam, podam....

  • 6. Data: 2002-08-31 20:40:51
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirka " <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lokalu.Bez tej czynności urzednik nie ma prawad dokonac zameldowania na
    > pobyt staly. Nie pamietam numeru Dz.U.. Jesli go odszukam, podam....

    Dzięki za odpowiedź. Zależy mi na tym przepisie odnośnie potwierdzania przez
    zarządcę, gdyż pani w biurze meldunkowym powiedziała mi w piątek, że nie
    będzie tego wymagać od najemcy i zamelduje go bez mojego potwierdzenia na
    druku jeśli ten przyniesie ze sobą umowę najmu lokalu. Będę wdzięczna za
    podanie przepisu /mój prawnik na urlopie/.

  • 7. Data: 2002-08-31 22:22:57
    Od: "Mirka " <m...@N...gazeta.pl>

  • 8. Data: 2002-09-01 19:05:11
    Od: s...@p...onet.pl

    > Jeśli ktoś mógłby mi kilka słów na ten temat albo
    > jakiś odsyłacz do źródeł to będę wdzięczna.

    Nie jest trudno znaleźć coś na ten temat w sieci. Podaję link, który
    jednocześnie może pomoże w przyszłości samemu sobie pomóc :-)

    http://www.google.com.pl/search?q=trybuna%B3u+konsty
    tucyjnego+meldunek&ie=ISO-
    8859-2&hl=pl&btnG=Szukaj+z+Google

    Pytam, co w tym przerażającego, ponieważ z tego, co się ostatnio dowiadywałam,
    meldunek NIC nie daje jeśli chodzi o prawo do lokalu. Jest jedynie
    potwierdzeniem stanu faktycznego na potrzeby ewidencji ludności.
    Jedyny minus zameldowania kogoś w swoim lokalu, z jakim się spotkałam, to fakt
    nakładania opłat przez spółdzielnię "od łepka". Swoją drogą, ciekawe, kiedy
    praktyka ta uznana zostanie za niezgodną z prawem...
    Drugi problem - ze sprzedarzą lokalu w którym ktoś jest zameldowany - jest
    efektem nieporozumienia polegającego na błędnym przekonaniu społeczeństwa, iż
    meldunek = prawo do lokalu.

    Marta

  • 9. Data: 2002-09-01 19:36:50
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    > Wiewióra <l...@p...onet.pl> napisał(a):
    >

    > odpowiem Ci w poniedzialek bardzo dokladnie..

    Będę czekać

  • 10. Data: 2002-09-02 09:21:08
    Od: "Radzisz" <m...@F...onet.pl>

    s...@p...onet.pl kliknął:

    > Jedyny minus zameldowania kogoś w swoim lokalu, z jakim się
    > spotkałam, to fakt nakładania opłat przez spółdzielnię "od łepka".
    też nie do końca, piszesz pisemko, że jest zameldowanych np. 5 osób, ale w
    rzeczywistości mieszkają tylko 3 osoby i spółdzielnia nalicza opłaty od
    trzech osób.

    > Drugi problem - ze sprzedarzą lokalu w którym ktoś jest
    > zameldowany - jest efektem nieporozumienia polegającego na błędnym
    > przekonaniu społeczeństwa, iż meldunek = prawo do lokalu.
    ale mi się wydaje, że meldunek = prawo do przebywania w lokalu ... jak masz
    kogoś zameldowanego, a nie chcesz go wpuścić (wymachując "jakimś" dowodem
    własności ;) ) to on wywala przy asyście policji drzwi (pokazując dowód z
    meldunkiem) i może mieszkać, nie wiem co prawda czy może korzystać z Twoich
    rzeczy ...(chyba nie), ale przecież może przynieść swoje.
    Nie przeraża Cię taka wizja ???
    Radzisz
    Pisząc do mnie usuń SPAMFUJ z adresu !