  • 1. Data: 2002-08-28 19:06:36
    Temat: Pomocy
    Od: "LK" <m...@p...onet.pl>

    Cześć, mam do was pytanie, mianowicie zostałem dzisiaj nastrasznony przez
    znajomego. Zrobiłem mu kiedyś przykrość, ale nie złamałem prawa, tylko potem
    się obraził. Dziś przyszedł i powiedział, że może mnie za to spotkać kara,
    powiedział, że mogę stracić auto, może mi się coś stać itp. Niestety nie mam
    świadków tej rozmowy ani nie była nagrywana i teraz się obawiam bo on jest w
    stanie spełnić swoje groźby. I pytanie, czy jest możliwość zabezpieczenia
    się, czy jeśli złożę jakiś donos na policji, a w przyszłości coś się stanie
    (zginie mi auto sprzed domu, czy coś się stanie mnie) to czy będzie to brane
    pod uwagę w ewentualnym postępowaniu karnym. Co prawo mówi na ten temat i
    gdzie ewentualnie się zgłosić i co robić. Dziękuję za wszystkie poważne
    odpowiedzi.
    LuKaS

  • 2. Data: 2002-08-28 19:37:45
    Temat: Re: Pomocy
    Od: "DarkDaro" <D...@e...pl>

> [...]
    > pod uwagę w ewentualnym postępowaniu karnym. Co prawo mówi na ten temat i
    > gdzie ewentualnie się zgłosić i co robić.

    Ja bym to zgłosił bez względu na to co Ci powie Policja ( a oni zawsze
    zniechęcają do zgłaszania drobnych przestępstw). Jest to groźba karalna,
    zgłaszasz i mówisz , że nie masz świadków. Policja ma obowiązek przesłuchać
    podejrzanego a to może skutecznie ostudzić jego zapędy. Oczywiście się
    wszystkiego zaprze ale dwa razy pomyśli zanim Ci coś zrobi! Poza tym jego
    zeznania zostaną spisane, a może coś powie jeszcze co będzie niezgodne z
    prawdą, gdzieś się zaplącze. Zgłoś - płacą podatnicy a policja nich weźmie
    się za robotę.
    Daro