  • 1. Data: 2005-11-09 13:29:45
    Temat: Zmiana meldunku
    Od: "lim" <s...@i...pl>

    Witam serdecznie.

    W najbliższym czasie muszę zmienić meldunek i w związku z tym mam kilka
    pytań.
    1. Czy pracodawdca powinien powiadomić ZUS i US o zmianie w mojich danych
    osobowych czy tych zmian muszę dokonać sam, jak sam to czy muszę odwiedzić
    placówki obecne i przyszłe?
    2. Czy muszę wymienić prawo jazdy i dowód rejestracyjny, tzn. wiem że muszę
    w ciągu 30 dni , ale chodzi mi o to czy wrazie kontroli drogowej są w stanie
    to ustalić i czy coś (ile zł) mi za to grozi?
    3. Czy coś poza wyżej wymienionymi, bankami, uczelnią, NFZ-em trzeba/powinno
    się zawiadomić ??

    Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam

    KaM

  • 2. Data: 2005-11-09 13:50:06
    Temat: Re: Zmiana meldunku
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    lim napisał(a):
    > 1. Czy pracodawdca powinien powiadomić ZUS i US o zmianie w mojich danych
    > osobowych czy tych zmian muszę dokonać sam, jak sam to czy muszę odwiedzić
    > placówki obecne i przyszłe?
    Powinienes chyba miec nowy dowod. Przy wymianie dowodu to chyba dostaje
    sie papierek do wypelnienia, ktory idzie pozniej do US - wysyla to urzad
    ktory Ci wydaje dowod
    > 2. Czy muszę wymienić prawo jazdy i dowód rejestracyjny, tzn. wiem że muszę
    > w ciągu 30 dni , ale chodzi mi o to czy wrazie kontroli drogowej są w stanie
    > to ustalić i czy coś (ile zł) mi za to grozi?
    Z tego co kojarze 50zl. Ale wszystko bedzie ok dopoki policjant nie
    poprosi o dowod osobisty na ktorym beda nowe dane, niezgadzajace sie ze
    starymi danymi w prawie jazdy. No i jak bedziesz chcial kupic nowa
    polise, to jakies TU moze sie przyczepic ze w dowodzie os masz inne dane
    a w dowodzie rej inne

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-11-09 13:58:14
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > osobowych czy tych zmian muszę dokonać sam, jak sam to czy muszę odwiedzić

    Ty zawiadamiasz US na formularzu NIP3. Pracodawca aktualizuje ZUS na
    swoim zgloszeniu.

    > 2. Czy muszę wymienić prawo jazdy i dowód rejestracyjny, tzn. wiem że muszę
    > w ci?gu 30 dni , ale chodzi mi o to czy wrazie kontroli drogowej s? w stanie
    > to ustalić i czy co? (ile zł) mi za to grozi?

    Tak, z momentem gdy dane dotrą do policji, to wyjdzie, ze masz dokumenty
    niezgodne z stanem faktycznym.

    Co więcej .... z momentem zmiany dowodu osobistego drugi raz
    aktualizujesz jego numer w US na formularzu NIP3 ;-))) Dlatego warto
    jest zlozyc wniosek o dowod w momencie meldowania sie, poczekac na nowy
    dowód osobisty i tego samego dnia zlozyc NIP3 w US. Wszystko pod
    warunkiem ze dowod dostaniesz w czasie krotszym niz 30 dni.

    > 3. Czy co? poza wyżej wymienionymi, bankami, uczelni?, NFZ-em trzeba/powinno
    > się zawiadomić ??

    Rodzicow ?

  • 4. Data: 2005-11-09 14:19:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    lim wrote:
    > 1. Czy pracodawdca powinien powiadomić ZUS i US o zmianie w mojich danych
    > osobowych czy tych zmian muszę dokonać sam, jak sam to czy muszę odwiedzić
    > placówki obecne i przyszłe?
    ZUS pracodawca,
    US sam na ruku NIP-3

    > 2. Czy muszę wymienić prawo jazdy i dowód rejestracyjny, tzn. wiem że muszę
    > w ciągu 30 dni , ale chodzi mi o to czy wrazie kontroli drogowej są w stanie
    > to ustalić i czy coś (ile zł) mi za to grozi?
    Nie są w stanie ustalić.

    > 3. Czy coś poza wyżej wymienionymi, bankami, uczelnią, NFZ-em trzeba/powinno
    > się zawiadomić ??

    Jak zmieniasz przychodnie to z jednej druczek, że się wypisałeś, a do
    drugiej się zapisać.

  • 5. Data: 2005-11-09 14:58:51
    Od: "lim" <s...@i...pl>

    A który US mam zawiadomić ?
    Zameldowany (do tej pory) jestem w mieście A.
    Przebywam, pracuje i będe zameldowany w mieście B, a firma w której pracuje
    ma siedzibe w mieście C.

    PZDR.
    KAM

  • 6. Data: 2005-11-09 15:21:41
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Zameldowany (do tej pory) jestem w mie?cie A.
    > Przebywam, pracuje i będe zameldowany w mie?cie B, a firma w której pracuje
    > ma siedzibe w mie?cie C.

    NIP3 skladasz w miescie B.

  • 7. Data: 2005-11-09 15:25:59
    Od: "lim" <s...@i...pl>

    Ok.
    Dziękuje za pomoc

  • 8. Data: 2005-11-09 15:39:42
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 9 Nov 2005 15:58:51 +0100, *lim* <news:dkt2qt$k5p$1@opal.icpnet.pl>
    napisał(a):

    > A który US mam zawiadomić ?
    > Zameldowany (do tej pory) jestem w mieście A.
    > Przebywam, pracuje i będe zameldowany w mieście B, a firma w której pracuje
    > ma siedzibe w mieście C.

    Przecież na PIT-cie masz Adres Zameldowania i Adres do Korespondencji.

    --
    Kaja

  • 9. Data: 2005-11-10 02:07:05
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>