    Subject: Re: Zlosliwie hamujacy kierowca
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Kviat
    Date: Sun, 24 Mar 2019 15:25:09 +0100

    > W dniu 24.03.2019 o 14:39, RadoslawF pisze:
    >

    > Czasem bywa tu problem dowodowy, ale mnie chodzi o ogólną zasadę.
    > Hamujący co najmniej się godzi na to, że może spowodować wypadek.

    A policjant duszący i rażący paralizatorem kogoś w kiblu na komisariacie
    nie godzi się na to, że może spowodować śmierć?
    W kiblach komisariatów nie obowiązują ogólne zasady?

    > Choć
    > moim zdaniem pasowałoby jakiś nowy specjalny przepis karny wprowadzić.

    Specjalny przepis na duszenie i rażenie paralizatorem w kiblu na
    komisariacie?
    Bez takiego przepisu kulson nie wpadnie na to, że nie wolno dusić i
    razić prądem kogoś w kiblu na komisariacie i że nie jest to "tylko"
    przekroczenie uprawnień?
    A co potem? Specjalny przepis dla kulsonów, że nie wolno dusić przed kiblem?
    To może od razu jakaś szkoła specjalna dla kulsonów, skoro wymagają
    specjalnej troski?

    Pozdrawiam
    Piotr