  • 11. Data: 2006-01-06 16:43:04
    Temat: Re: Żegluga śródlądowa
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    news:dpm6ab$l5o$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A kto Cię tak okłamał? :) Potrzebował, jak najbardziej.

    Nie potrzebuję (choć mam). Pływam Orionem którego jestem właścicielem i patentu
    jako armator nie potrzebuję. Poza tym, kto to sprawdza??

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 12. Data: 2006-01-06 16:48:10
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <l...@p...fm> napisal(a):

    > Nie potrzebuję (choć mam). Pływam Orionem którego jestem właścicielem i patentu
    > jako armator nie potrzebuję.

    Potrzebujesz... Nie wiem na jakiej podstawie prawnej, ale na
    pl.rec.zeglarstwo wiedzą.

    Patentu nie potrzebujesz do 10m2 żagla.

    > Poza tym, kto to sprawdza??

    Policja - normalnie kontrolują na wodzie. :)
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 13. Data: 2006-01-06 17:27:08
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Potrzebujesz... Nie wiem na jakiej podstawie prawnej,

    No a to grupa o prawie. Zabłądziłeś żeglarzu? ;)))
    Poszukaj.

  • 14. Data: 2006-01-06 17:33:14
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <l...@p...fm> napisal(a):

    > No a to grupa o prawie. Zabłądziłeś żeglarzu? ;)))
    > Poszukaj.

    Zrobię inaczej -> zapytam :)

  • 15. Data: 2006-01-06 18:02:29
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <l...@p...fm> napisal(a):

    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości

    > No a to grupa o prawie. Zabłądziłeś żeglarzu? ;)))
    > Poszukaj.

    Ustawa o kulturze fizycznej:

  • 16. Data: 2006-01-06 18:17:37
    Od: Wojtek Bartoszyński <w...@p...pl>

    Dnia Fri, 6 Jan 2006 16:48:10 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Patentu nie potrzebujesz do 10m2 żagla.

    Informacja przestarzała.

    obecnie nie trzeba "patentu" do prowadzenie statków przeznaczonych do
    uprawiania sportu lub rekreacji:
    1) bez napędu mechanicznego o długości kadłuba do 5 m lub
    2) o napędzie mechanicznym o mocy nieprzekraczającej 5 kW

    BTW:
    jeżeli pływasz jachtem o długości 18m z silniczkiem 5kW
    - też patentu ni potrzebujesz! :-)

    --
    pozdrawiam - Wojtek Bartoszyński
    *****

  • 17. Data: 2006-01-06 18:25:44
    Od: Wojtek Bartoszyński <w...@p...pl>

    Dnia Fri, 6 Jan 2006 10:08:17 +0100, 666 napisał(a):

    > Co tam pływać...
    > Fajnie byłoby latac bez zadnych papierów (w powietrzu jest wiecej miejsca, niz na
    wodzie, bo jest trzeci wymiar, wiec i
    > prawdopodobieństwo zderzenia mniejsze, prawda?), wypadki lotnicze robia ludzie po
    kursach i z licencjami, co dowodzi, ze
    > te papiery sa nie dosc ze zbędne, to szkodliwe (no skoro bez papierów nie robia
    wypadków, a z papierami robia to dowód
    > przeprowadziłem, prawda? poza tym w Etiopii i Pernambuco mozan latac bez papierów,
    a wypadków nie ma).
    > Podobnie z kierowcami autokarów: co taki ma prawko kat D, to od razu albo zalany w
    trzy D, albo ma autobus bez
    > hamulców, po co prawko, wystarczy ubezpieczenie od OC...
    > JaC
    > PS ;-)

    Zagrożenie dla osób _trzecich_ porównaj.
    W żeglarstwie - bliskie zeru. W lotnictwie - nie.

    Zobacz: Na obsługę kuchenki gazowej nie trzeba patentu. Mimo że jej
    nieumiejętne używanie stwarza realne zagrożenie dla osób _trzecich_
    _znacząco_ większe niż w związku z czyimś nieumiejętnym żeglowaniem.

  • 18. Data: 2006-01-06 18:42:36
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Ustawa o kulturze fizycznej:

    Znalazłeś coś o armatorze??
    I jego uprawnieniach? Szukaj dalej.

  • 19. Data: 2006-01-07 11:11:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <l...@p...fm> napisal(a):

    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości

    > Znalazłeś coś o armatorze??
    > I jego uprawnieniach? Szukaj dalej.

    Nie, to Ty znajdź przepis, który mówi, że armator moze pływać bez
    papierów. Ja Ci już podałem przepis ogolny, który w niczym nie
    faworyzuje armatora. Mówi, że uprawianie żeglarstwa wymaga posiadania
    papieru. Teraz Ty mi powiedz dlaczego uważasz, że armatora ten zapis nie
    obowiązuje.