  • 1. Data: 2006-01-05 13:28:50
    Temat: Żegluga śródlądowa
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Podobno do kwietnia mozna pływac bez uprawnień na dowolnej łodzi żaglowej po
    polskich wodach. Jakaś luka prawna?

    Agryppa

  • 2. Data: 2006-01-05 13:52:59
    Temat: Re: Żegluga śródlądowa
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Agryppa porozsypywal nastepujace haczki:
    > Podobno do kwietnia mozna pływac bez uprawnień na dowolnej łodzi żaglowej po
    > polskich wodach. Jakaś luka prawna?
    Podstawa prawna?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-01-05 14:21:00
    Od: scream <n...@p...pl>

    badzio napisał(a):

    > Podstawa prawna?

    Zdaje mi się, że on właśnie o to pytał.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-01-05 14:38:58
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu scream porozsypywal nastepujace haczki:
    > Zdaje mi się, że on właśnie o to pytał.
    Pytal o luke nie podstawe ;P
    Ale ok, zle sie wyrazilem. Chcialem sie zapytac skad ma taka informacje:)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2006-01-05 16:13:53
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    badzio wrote:
    > Ale ok, zle sie wyrazilem. Chcialem sie zapytac skad ma taka informacje:)
    Ja nie podaje informacji, a jedynie pytam.
    Widzę jednak, że poprzeednik odpowiedział. Dzięki.

    A skąd to pytanie? bo kumpel się przechwalał, że wypłynie bez uprawnień... i
    tyle.
    Agryppa

  • 6. Data: 2006-01-05 16:14:29
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@t...pl> napisal(a):
    > Podobno do kwietnia mozna pływac bez uprawnień na dowolnej łodzi żaglowej po
    > polskich wodach. Jakaś luka prawna?

    Nie. Brakuje natomiast rozporządzenia wykonawczego do ustawy o kulturze
    fizycznej, więc nie ma obecnie podstaw prawnych do nadawania patentów
    żeglarskich i motorowodnych. Ale to nie znaczy, że wolno pływać bez
    papierów. Szkoda, notabene. :)
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 7. Data: 2006-01-05 16:21:06
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    badzio wrote:

    > Patrze, patrze a tu scream porozsypywal nastepujace haczki:
    > Pytal o luke nie podstawe ;P
    > Ale ok, zle sie wyrazilem. Chcialem sie zapytac skad ma taka informacje:)

    Właściwie kumpel twierdzi dwie rzeczy:
    1. W tej chwili nie ma waznej ustawy regulujacej żeglugę śródlądową (wygasła
    a nowej nie ma)

    2. Policja wodna nie może egzekwować dokumentów, których w tej chwili PZŻ
    nie ma prawa nadawać.

    Troszkę mi się to nie podoba, dlatego tutaj spytałem.
    Agryppa

  • 8. Data: 2006-01-06 09:08:17
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Co tam pływać...
    Fajnie byłoby latac bez zadnych papierów (w powietrzu jest wiecej miejsca, niz na
    wodzie, bo jest trzeci wymiar, wiec i
    prawdopodobieństwo zderzenia mniejsze, prawda?), wypadki lotnicze robia ludzie po
    kursach i z licencjami, co dowodzi, ze
    te papiery sa nie dosc ze zbędne, to szkodliwe (no skoro bez papierów nie robia
    wypadków, a z papierami robia to dowód
    przeprowadziłem, prawda? poza tym w Etiopii i Pernambuco mozan latac bez papierów, a
    wypadków nie ma).
    Podobnie z kierowcami autokarów: co taki ma prawko kat D, to od razu albo zalany w
    trzy D, albo ma autobus bez
    hamulców, po co prawko, wystarczy ubezpieczenie od OC...
    JaC
    PS ;-)

  • 9. Data: 2006-01-06 16:24:55
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Agryppa" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
    > badzio wrote:
    >
    > Troszkę mi się to nie podoba,

    Dlaczego? Przecież do tej pory armator czyli właściciel też nie potrzebował
    patentu.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 10. Data: 2006-01-06 16:36:27
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <l...@p...fm> napisal(a):

    > Dlaczego? Przecież do tej pory armator czyli właściciel też nie potrzebował
    > patentu.

    A kto Cię tak okłamał? :) Potrzebował, jak najbardziej.