  • 41. Data: 2011-09-21 12:07:37
    Temat: Re: Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-21 13:43:04 +0200, cyklista <c...@k...pl> said:

    > Nie mam najmniejszego problemu,

    Czyli jesteśmy zgodni, że pomysł ze sprawdzaniem daty przekroczenia
    polskiej granicy nie jest dopracowany (by wyrazić się najłagodniej).
    :-)

    --
    Bydlę

  • 42. Data: 2011-09-21 13:43:53
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Bydlę napisał:

    > Czyli jesteśmy zgodni, że pomysł ze sprawdzaniem daty przekroczenia
    > polskiej granicy nie jest dopracowany (by wyrazić się najłagodniej).
    > :-)

    Że niedopracowany to się też zgadzam, i dodam że lepiej nawet takich
    pomysłów nie pisać bo podłapie go jakiś urzędas i wbrew kosztom
    wykorzysta przeciw komuś.

  • 43. Data: 2011-09-21 14:18:41
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Adam L. wrote:

    > Nie ma WIEDZIEĆ.
    > "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany WSKAZAĆ na żądanie
    > uprawnionego organu, KOMU POWIERZYŁ pojazd do kierowania lub używania w
    > OZNACZONYM CZASIE,..."
    >
    > np. pracownikowi (pracownikom?) na czas ich pracy od 8:00 do 16:00.

    ma wiedziec - komu powierzyl, nie kto prowadzil

  • 44. Data: 2011-09-21 14:32:18
    Od: mecenas <m...@o...pl>

    W dniu 20-09-2011 14:55, kendy pisze:
> [...]
    > kto kierowal w danym dniu, a oczywiscie nikt sie sam nie przzna :)
    >
    > Wyslalem wiec pismo do ITD aby przyslali zdjecie bo chcemy ustalic kto
    > kierowal (Policja ZAWSZE takie zdjecie przysylala z mandatem). Opisali
    > nam, ze nie przysla (podpierajac sie jakimis paragrafami) a do wgladu
    > bedzie ono w sadzie !!!
    >
    > Czy to jakis zart? Skad ja mam wiedziec kto kierowal skoro ewidencji
    > nie prowadzimy. I dlaczego bede mial ponosic koszty sprawy sadowej
    > tylko dlatego, zebym wiedzial kto wykroczenie popelnil.
    >
    > Czy to faktycznie nowe przepiesy, czy ITD po prostu 'cwaniaczy'?

    Gdyby Twój kierowca jeździł zgodnie z przepisami, nie byłoby sprawy.
    Prawda?
    Teraz to twój problem, to Twój samochód i Twój kierowca.

    Michał

  • 45. Data: 2011-09-21 14:36:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/21/2011 6:07 AM, wwwd wrote:
    > W Krakowie był taki przypadek jechali pijani ochroniarze w 4 no i się
    > rozwalili. przyjechała policja i nikt nie prowadził ;).

    a bo teraz to juz i samoloty bezzalogowe są.

  • 46. Data: 2011-09-21 16:10:50
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 20 Sep 2011 05:55:58 -0700 (PDT), kendy
    <k...@g...com> wrote:

> [...]
    >bedzie ono w sadzie !!!
    >
    >Czy to jakis zart? Skad ja mam wiedziec kto kierowal skoro ewidencji
    To jest Twoj problem ze nie prowadzisz ewidencji. Twoim obowiazkiem
    jest wskazac kierujacego. Mozesz to ewidencjonowac na papierze lub w
    glowie albo liczyc na to ze kierujacy pamieta i sie przyzna.

    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
    two/news/co-warto-wiedziec-o-fotoradarach,1695965,41
    5
    - pkt 4

    WAM

  • 47. Data: 2011-09-21 16:14:39
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 20 Sep 2011 16:06:57 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Jaki przepis obliguje firme d rejestrowania tego, kto kiruje pojazdem
    >sluzbowym w którym momencie?
    http://lex.pl/ustawa/?akt=Dz.U.2005.108.908.html
    USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
    Art. 78.
    4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania
    w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i
    wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.
    5. W przypadku, gdy właścicielem lub posiadaczem pojazdu jest:
    1) osoba prawna,
    2) jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, której
    odrębne przepisy przyznają zdolność prawną,
    3) jednostka samorządu terytorialnego,
    4) spółka kapitałowa w organizacji,
    5) podmiot w stanie likwidacji,
    6) przedsiębiorca niebędący osobą fizyczną,
    7) zagraniczna jednostka organizacyjna
    - do udzielenia informacji, o której mowa w ust. 4, obowiązana jest
    osoba wyznaczona przez organ uprawniony do reprezentowania tego
    podmiotu na zewnątrz, a w przypadku niewyznaczenia takiej osoby -
    osoby wchodzące w skład tego organu zgodnie z żądaniem organu, o
    którym mowa w ust. 4, oraz sposobem reprezentacji podmiotu.

    WAM

  • 48. Data: 2011-09-21 16:17:35
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    >>> art. 78 ust. 4
    >>> http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial3.
    html

    > adblock

    Po cholerę ? Jest serwis prawa sejmu.

    > on mowi ze musisz wiedziec komu pojazd powierzyles, jak to zrobisz to
    > twoja sprawa, bo zdjec ci nikt pokazywac nie musi

    Nie, on mówi o tym, że musisz wskazać, wiedzieć akurat nie musisz.

[...]

    Jeśli więc nie pamięta a sprawca nie jest znany to nie można obwinić
    właściciela bo może, zgodnie ze wskazywanym przez Ciebie artykułem, pojazd
    został użyty wbrew jego woli.

  • 49. Data: 2011-09-21 16:29:22
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@p...onet.pl>

    > /.../

    > Niby fotoradar nie przestępstwo, ale przepis ten narusza prawo do obrony.
    > NIESTETY

    W jaki sposób ?

  • 50. Data: 2011-09-21 16:41:59
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-09-21 18:17, John Kołalsky pisze:

    > Jeśli więc nie pamięta a sprawca nie jest znany to nie można obwinić
    > właściciela bo może, zgodnie ze wskazywanym przez Ciebie artykułem,
    > pojazd został użyty wbrew jego woli.

    Dałbyś emotkę bo niektórzy uwierzą... :(

    --
    spp