  • 21. Data: 2010-04-03 07:42:19
    Temat: Re: Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Apr 2010, WAM wrote:

    > Wyprzedzaja Cie z prawej? To nie jedziesz prawym pasem? Nie trzymasz
    > sie blisko prawej krawedzi jezdni? Przepisy to nakazuja :)

    Wypadałoby dla porządku ustalić jakie są w tym przypadku "widełki"
    i ile punktów - bo pewnie i tak "nieopłacalne" byłoby przyjęcie
    na siebie przekroczenia prędkości (zamiast jazdy niewłaściwym pasem).

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2010-04-03 07:58:37
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 03 Apr 2010 09:36:23 +0200, WAM napisał(a):

    > Wyprzedzaja Cie z prawej? To nie jedziesz prawym pasem? Nie trzymasz
    > sie blisko prawej krawedzi jezdni? Przepisy to nakazuja :)

    Przepisy nakazują MOŻLIWIE BLISKO. Gdy 2 prawe pasy są do skrętu w
    prawo, a 3 kolejne do jazdy na wprost to jadąc prosto pojedziesz
    przecież pasem środkowym.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 23. Data: 2010-04-03 08:34:36
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 3 Kwi, 09:58, MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:

    > Przepisy nakazują MOŻLIWIE BLISKO. Gdy 2 prawe pasy są do skrętu w
    > prawo, a 3 kolejne do jazdy na wprost to jadąc prosto pojedziesz
    > przecież pasem środkowym.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
    > JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
    > Tlen: madman1985, GG: 2283138

    Schodzicie z tematu całkowicie nie w tą stronę. Temat jest prosty.
    Jadą dwa samochody. Jeden wyprzedza drugi. Fotoradar mierzy prędkość i
    wychodzi, że ten wyprzedzający przekroczył prędkość. Czy w tym
    przypadku kierowca drugiego samochodu, który jechał z dozwoloną
    prędkością powinien otrzymać mandat? Fotoradar nie może rozróżnić
    przecież który samochód jechał szybciej, bo po prostu nie ma takiej
    fizycznej możliwości. I co wtedy?

  • 24. Data: 2010-04-03 08:49:29
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "WAM" napisał w wiadomości

    > Wyprzedzaja Cie z prawej? To nie jedziesz prawym pasem? Nie trzymasz
    > sie blisko prawej krawedzi jezdni? Przepisy to nakazuja :)

    Jak zwykle na tej grupie. Czlowiek sie spyta o coś KONKRETNEGO, to zamiast
    dostać odpowiedź na swoje pytanie, dostaje bzdurne komentarze. Czy przepisy
    nakazują jechać prawym pasem, kiedy zbliżam się do zjazdu w lewo? I będę
    skręcał w lewo? Z prawego pasa? Może lepiej wyrzuć swoje prawo jazdy, zanim
    kogoś zabijesz. Albo po prostu przestań filozofować, zanim ktoś się sam
    przez ciebie zabije.

  • 25. Data: 2010-04-03 08:50:57
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości news:0c7d2ed2-bae0-4e43-ba37-

> [...]
    > prędkością powinien otrzymać mandat? Fotoradar nie może rozróżnić
    > przecież który samochód jechał szybciej, bo po prostu nie ma takiej

    DOKŁADNIE o to mi chodziło.
    Prawdę mówiąc nie ma znaczenia, którym pasem jadę. Chodzi o to, że widać dwa
    samochody obok siebie.

  • 26. Data: 2010-04-03 08:56:29
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości

    > Ten mandat będzie zgodny z prawem.
    > Ale jeśli masz uzasadnione wątpliwości to powiedz to policjantowi,
    > wstępnie wytłumaczy, jak dalej będą wątpliwości to nie przyjmij
    > mandatu, sąd wytłumaczy. :-)

    Sądy w Polsce są omylne, olewające, tendencyjne itp. Sędziemu wisi, jaka
    jest prawda. Odwalić swoje, i iść do domu.
    Gwoli ścisłości dodam, że tak postępuje ogromna większość Polaków. Nie tylko
    w sądach.
    A najciekawsze, że jak sędzia ma coś zrobić, bo tak nakazują przepisy, jest
    bardzo zbulwersowany i bardzo go to boli. Sam widziałem, jak sędziowie byli
    obrażeni na cały świat, bo musieli robić badania okresowe (między innymi u
    okulisty) w przychodni, w której ja zawsze takie badania robię.
    Siedziałem z nimi w kolejce (okresowe są poza kolejnością, ale jak
    przychodzi 15 osób na okresowe, to i tak mają własną kolejkę), i
    wysłuchiwałem marudzenia, jakie te przepisy są złe, bo po co im badania. Ot
    poczucie prawa sędziów. Każdy powinien podlegać przepisom, oprócz nich
    samych.

  • 27. Data: 2010-04-03 09:02:28
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 3 Kwi, 10:50, "Ajgor" <n...@...pl> wrote:

    > DOKŁADNIE o to mi chodziło.
    > Prawdę mówiąc nie ma znaczenia, którym pasem jadę. Chodzi o to, że widać dwa
    > samochody obok siebie.

    No i pytanie powstaje. Co zrobi Policja, co orzeknie Sąd? Mam na tylę
    sporą wiedzę z zakresu elektroniki radarowej, że jestem w stanie
    dowieść swoją rację jeśli chodzi o stronę techniczną. Kwestia jak to
    wygląda w praktyce?

  • 28. Data: 2010-04-03 09:04:13
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 3 Kwi, 10:56, "Ajgor" <n...@...pl> wrote:

> [...]
    > poczucie prawa sędziów. Każdy powinien podlegać przepisom, oprócz nich

    Cóż, wydaje się, że jestem zdany na szczęście i łaskę Boską

  • 29. Data: 2010-04-03 09:07:35
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 3 Apr 2010 10:49:29 +0200, "Ajgor" <n...@...pl> wrote:

    >Jak zwykle na tej grupie.
    Jak zwykle na grupach dyskusyjnych :)

    >Czy przepisy
    >nakazują jechać prawym pasem, kiedy zbliżam się do zjazdu w lewo?
    Nie.

    "Prawie pół drogi jadę czteropasmówką. Bardzo często zdarza się, że
    jestem wyprzedzany zarówno z prawej, jak i lewej strony."

    Tak bardzo czesto zjezdzasz w lewo z tej drogi i wtedy wyprzedzaja Cie
    z prawej i z lewej? W jakim momencie nastepuje to bardzo czeste
    wyprzedzanie z obu stron?

    WAM
    --
    długi weekend nad morzem www.nadmorze.pl/dlugi-weekend-majowy
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 30. Data: 2010-04-03 09:19:34
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "WAM"napisał w wiadomości

    Filozof.

    Proszę o odpowiedzi pragmatyków. Filozof ów mam dosyć w telewizji.