  • 31. Data: 2010-04-03 09:30:43
    Temat: Re: Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-03 11:02, Użytkownik b...@g...com napisał:

    > No i pytanie powstaje. Co zrobi Policja, co orzeknie Sąd? Mam na tylę
    > sporą wiedzę z zakresu elektroniki radarowej, że jestem w stanie
    > dowieść swoją rację jeśli chodzi o stronę techniczną. Kwestia jak to
    > wygląda w praktyce?

    Przygotuj się na różne ewentualności bo jak napisałeś zdjęcia jeszcze
    nie widziałeś i nie wiesz co dokładnie na nim zobaczysz.
    Przygotuj się że ten który Cię wyprzedzał i wedle twojej opinii
    jest winny na fotce będzie jechał jeszcze za tobą a nie przed.
    A to oznacza że automat uruchomił się przez twoje wykroczenie
    a nie "wyprzedzającego".

    I jak już od nich wyjdziesz to nie zapomnij nam napisać
    co jednak było na fotce i jak się skończyło.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2010-04-03 09:35:20
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 3 Kwi, 11:30, RadoslawF <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    > a nie "wyprzedzającego".
    >
    > I jak już od nich wyjdziesz to nie zapomnij nam napisać
    > co jednak było na fotce i jak się skończyło.

    Czekam na wezwanie, które do mnie "jedzie". Wolałem się jednak
    przygotować. BTW - po jakim czasie mandat ulega przedawnieniu - pytam
    dlatego, że ten mandat był wykonany w sierpniu zeszłego roku. Nie
    pytajcie skąd pamiętam szczegóły, ale po prostu pamiętam. To była dość
    nietypowa sytuacja, rzadko zdarza mi się widzieć przenośny fotoradar
    ustawiony na barierce rozdzielającej jezdnie w obu kierunkach.

  • 33. Data: 2010-04-03 09:40:54
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-03 11:35, b...@g...com pisze:

> [...]
    > nietypowa sytuacja, rzadko zdarza mi się widzieć przenośny fotoradar
    > ustawiony na barierce rozdzielającej jezdnie w obu kierunkach.

    Żadnego mandatu nie dostaniesz - od razu wezwanie do sądu.

    Podsumowując cały wątek:

    1. Nie wiesz co jest na zdjęciu (pisałeś że _tylko_ Twój samochód,
    później wersja że 'a jak dwa' dwa);
    2. Pisałeś że wyprzedasz a później że byłeś wyprzedzany;
    3. Pisałeś o mandacie a sprawa od dawna jest zupełnie w innym trybie.

    Mam nadzieję, że jednak nie będziesz narzekał że grupa niewiele pomogła. :(

    --
    spp

  • 34. Data: 2010-04-03 10:01:49
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-03 11:35, Użytkownik b...@g...com napisał:

> [...]
    > nietypowa sytuacja, rzadko zdarza mi się widzieć przenośny fotoradar
    > ustawiony na barierce rozdzielającej jezdnie w obu kierunkach.

    Czas na wystawienie mandatu jest dosyć krótki, chyba miesiąc.
    Jeśli przez ten czas policja nie ustali adresu (a to częste
    zjawisko jak pojazd zamiejscowy i jeszcze w lizingu lub
    firmowy) to sprawa idzie do sądu z automatu i na mandat
    nie masz co liczyć.
    Od sierpnia to jednak powinni Cię namierzyć ale są inne
    ewentualności: fotkę i wezwanie dostał jednak ten który
    jak piszesz wyprzedzał, nie masz na szybie naklejki z
    numerem rejestracyjnym i zostałeś potraktowany jako policjant
    czyli zdjęcie odłożono na bok jako "posiadające nieczytelne numery
    rejestracyjne pojazdu" lub faktycznie te numery wyszły
    nieczytelne.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2010-04-03 10:16:07
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 3 Kwi, 12:01, RadoslawF <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Je li przez ten czas policja nie ustali adresu (a to cz ste
    > zjawisko jak pojazd zamiejscowy i jeszcze w lizingu lub
    > firmowy) to sprawa idzie do s du z automatu i na mandat
    > nie masz co liczy .
    > Od sierpnia to jednak powinni Ci namierzy ale s inne
    > ewentualno ci: fotk i wezwanie dosta jednak ten kt ry
    > jak piszesz wyprzedza , nie masz na szybie naklejki z
    > numerem rejestracyjnym i zosta e potraktowany jako policjant
    > czyli zdj cie od o ono na bok jako "posiadaj ce nieczytelne numery
    > rejestracyjne pojazdu" lub faktycznie te numery wysz y

    Nie do końca. Zdjęcie jest z sierpnia, jednak pierwszy właściciel
    dostał zawiadomienie i wezwanie na komendę Policji niecałe dwa
    tygodnie temu. Dostał jednak informację, że jeśli do końca kwietnia
    nie uda się rozwiązać sprawy, trafia ona do sądu.

  • 36. Data: 2010-04-03 10:23:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-03 12:16, b...@g...com pisze:

    > Nie do końca.

    Art. 97 Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia:
    §1. W postępowaniu mandatowym, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej,
    funkcjonariusz uprawniony do nakładania grzywny w drodze mandatu karnego
    może ją nałożyć jedynie, gdy:
    1) schwytano sprawcę wykroczenia na gorącym uczynku lub bezpośrednio po
    popełnieniu wykroczenia,
    2) stwierdzi popełnienie wykroczenia naocznie pod nieobecność sprawcy
    albo za pomocą urządzenia pomiarowego lub kontrolnego, a nie zachodzi
    wątpliwość co do osoby sprawcy czynu
    - w tym także, w razie potrzeby, po przeprowadzeniu w niezbędnym
    zakresie czynności wyjaśniających, podjętych niezwłocznie po ujawnieniu
    wykroczenia.
    Nałożenie grzywny w drodze mandatu karnego nie może nastąpić po upływie
    14 dni od daty ujawnienia czynu w wypadku, o którym mowa w pkt 1, i 30
    dni w wypadku, o którym mowa w pkt 2.

    --
    spp

  • 37. Data: 2010-04-03 10:48:31
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 3 Kwi, 12:23, spp <s...@o...pl> wrote:

> [...]
    > pope nieniu wykroczenia,
    > 2) stwierdzi pope nienie wykroczenia naocznie pod nieobecno sprawcy
    > albo za pomoc urz dzenia pomiarowego lub kontrolnego, a nie zachodzi
    > w tpliwo co do osoby sprawcy czynu
    > - w tym tak e, w razie potrzeby, po przeprowadzeniu w niezb dnym
    > zakresie czynno ci wyja niaj cych, podj tych niezw ocznie po ujawnieniu
    > wykroczenia.
    > Na o enie grzywny w drodze mandatu karnego nie mo e nast pi po up ywie
    > 14 dni od daty ujawnienia czynu w wypadku, o kt rym mowa w pkt 1, i 30

    O proszę, a tego nie wiedziałem. No to ładnie działają, Policja
    wezwała właściciela samochodu po 9 miesiącach. Czyli jak rozumiem, nie
    powinienem spodziewać się wezwania na komendę, ale już bezpośrednio do
    sądu? Jak w takim wypadku wygląda procedura? Będę wstępnie
    przesłuchiwany, od razu odbędzie się rozprawa? Jak to wygląda?

  • 38. Data: 2010-04-03 10:56:10
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-03 12:48, Użytkownik b...@g...com napisał:

> [...]
    > sądu? Jak w takim wypadku wygląda procedura? Będę wstępnie
    > przesłuchiwany, od razu odbędzie się rozprawa? Jak to wygląda?

    Do sądu wzywa się (powinno) winowajcę, jeśli wspólnik rozpoznał
    kierowcę to mogą wezwać do sądu, jeśli nie będzie wezwanie na
    policję i standardowe pytanie kto prowadził pojazd.
    Co możesz zrobić w tej sytuacji i jakich można spodziewać się
    konsekwencji w przypadku kombinowania masz opisane w co najmniej
    dwu wątkach.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2010-04-03 10:56:32
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-03 12:48, b...@g...com pisze:

> [...]
    > sądu? Jak w takim wypadku wygląda procedura? Będę wstępnie
    > przesłuchiwany, od razu odbędzie się rozprawa? Jak to wygląda?

    Nie jest tak źle - mandat nie jest obowiązkowy - to rodzaj przywileju. Z
    równym powodzeniem Policja może od razu kierować wniosek o ukaranie do
    sądu, nawet gdy zatrzymała kogoś na wykroczeniu miejscu.
    A co do procedury - skoro wzywają to do końca nie jest jasne _kogo_ mają
    ukarać więc raczej ... rozmowa? ;)

    --
    spp

  • 40. Data: 2010-04-03 11:13:31
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 3 Kwi, 12:56, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Nie jest tak le - mandat nie jest obowi zkowy - to rodzaj przywileju. Z
    > r wnym powodzeniem Policja mo e od razu kierowa wniosek o ukaranie do
    > s du, nawet gdy zatrzyma a kogo na wykroczeniu miejscu.
    > A co do procedury - skoro wzywaj to do ko ca nie jest jasne _kogo_ maj
    > ukara wi c raczej ... rozmowa? ;)
    >
    > --
    > spp

    Nie widziałem zdjęcia więc nie mogę powiedzieć, czy mnie dobrze widać.
    Współwłaściciel powiedział, że widać mnie, ale to ocena osoby, która
    po prostu wie, że tym samochodem jeżdzę ja. nie wiem jak spojrzy na to
    Policja. Dużo tutaj niewiadomych, pozostaje czekać na wezwanie.