  • 1. Data: 2006-04-03 18:49:30
    Temat: Zdjęcie w gazecie.
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    Do pewnej szkoły średniej przywędrował reporter z miejscowej gazety. Z jakiejś
    tam okazji zrobił zdjęcia uczniów. Zdjecia miały się ukazać wraz ze stosownym
    opisem dotyczacym tego zdarzenia. Nikt nikogo nie pytał czy się na to zgadza.
    Również nikt nie protestował. Jednak po pewnym czasie od tego miłego zdarzenia
    zdjęcie jednej z osób redakcja użyła do przyozdobienia zupełnie innego artykułu,
    nie mającego zadnego związku z tamtym zdarzeniem. Osoba ta została narażona
    przez takie działanie na docinki ze strony innych uczniów. Wydaje mi się ze tak
    nie powinno się robić. Wypadało by przynajmniej uzyskać zgodę tej osoby na
    wykorzystanie zdjęcia do celow innych niż było robione. Czy mam rację? Tomek
    ps. osoba ze zdjęcia jest pełnoletnia.

  • 2. Data: 2006-04-03 19:23:47
    Temat: Re: Zdjęcie w gazecie.
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 3 Apr 2006 20:49:30 +0200, Tomek napisał(a):

    > (...) Czy mam rację?

    Tak.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-04-03 19:34:22
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > Tak.
    >
    > --
    A czy ta osoba moze w jakiś sposób dochodzić poszanowania swojego prawa do
    wizerunku, bo chyba tak to się nazywa. Tomek

  • 4. Data: 2006-04-03 19:47:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 3 Apr 2006 21:34:22 +0200, Tomek napisał(a):

    > A czy ta osoba moze w jakiś sposób dochodzić poszanowania swojego prawa do
    > wizerunku, bo chyba tak to się nazywa.

    Tak.
    Hint: archiwum grupy, parę dni wstecz, wątek o zdjęciach ślubnych.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-04-03 20:51:08
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > Tak.
    > Hint: archiwum grupy, parę dni wstecz, wątek o zdjęciach ślubnych.

    A mógłbyś napisać jak tych zdjęć ślubnych szukać. Wpisałem w google ale sama
    grupa 'foto" wyskakuje. A tak najprościej. Da się ta gazetę na parę groszy
    skaleczyć. Tomek

  • 6. Data: 2006-04-03 21:25:04
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 3 Apr 2006 22:51:08 +0200, Tomek napisał(a):

    > A mógłbyś napisać jak tych zdjęć ślubnych szukać. Wpisałem w google ale sama
    > grupa 'foto" wyskakuje.

    Powiedz po prostu, że nie chciało Ci się szukać i tyle. Mi to zajęło 5
    sekund.

    http://tinylink.com/?y4cpUQr2Wv

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2006-04-03 21:26:55
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 3 Apr 2006 23:25:04 +0200, scream napisał(a):

    > http://tinylink.com/?y4cpUQr2Wv

    Przepraszam, powyższy link jest zły. Chodzi o ten:
    http://tinylink.com/?md9t0jOWjQ

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2006-04-03 21:34:28
    Od: " KITLE.PRV.PL" <operacja2000 @yahoo.com.mx>

    http://groups.google.pl/groups?client=firefox-a&rls=
    org.mozilla:pl:official_
    s&hl=pl&q=opublikowane%20zdjecia&lr=&btnG=Wyszukaj+w
    +Google&percentage_serve
    d=100&sa=N&tab=wg
    --
    CZARNA LISTA LEKARZY
    www.kitle.135.it - bez reklam.

  • 9. Data: 2006-04-03 22:07:48
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > Przepraszam, powyższy link jest zły. Chodzi o ten:
    > http://tinylink.com/?md9t0jOWjQ
    >
    > --
    Jak sam widzisz Tobie zabrało to trochę więcej czasu :-). Ja nie potrafę szukac
    w taki sposób jak Ty. Mnie to by mogło zająć dużo więcej czasu. Dzięki za
    informacje. Wychodzi na to ze mogli tak zrobić tylko że nie było im wolno. Ile
    realnie może być warte to co odwalili. Nie będę ukrywał że w dzisiejszych
    czasach nie wolno pogardzić żadnymi pieniędzmi. Zwłąszcza że trochę po świńsku
    zrobili umieszczając zdjęcie tej osoby akurat w takim a nie innym artykule. Tomek

  • 10. Data: 2006-04-03 23:34:29
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 4 Apr 2006 00:07:48 +0200, Tomek napisał(a):

> [...]
    > zrobili umieszczając zdjęcie tej osoby akurat w takim a nie innym artykule.

    Najlepiej będzie, jeśli wykosztujesz sie te 150 zł i pójdziesz do adwokata
    po poradę. Od razu napiszecie pismo do gazety. Druga sprawa, że inna będzie
    ich reakcja jak zobacza list od "Jan Kowalski", a inna jak list bedzie od
    kancelarii adwokackiej na firmowym papierze. Kwota? Hm.. Wymyśl realną
    kwotę, a potem pomnóż przez 5 albo i 10.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl