  • 1. Data: 2006-04-03 18:50:36
    Temat: Skarga na czynności komornika
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Czy podczas wnoszenia skargi na czynności komornika do sądu trzeba
    obowiązkowo uiścić wpis, czy też w przypadku braku wpisu, sąd wezwie do jego
    wpłaty? Ile obecnie wynosi wpis tj. 50, czy 100 zł.

  • 2. Data: 2006-04-03 19:36:46
    Temat: Re: Skarga na czynności komornika
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Czy podczas wnoszenia skargi na czynności komornika do sądu trzeba
    > obowiązkowo uiścić wpis, czy też w przypadku braku wpisu, sąd wezwie do
    > jego wpłaty? Ile obecnie wynosi wpis tj. 50, czy 100 zł.

    Decyduje chwila wszczęcia egzekucji. Jeśli sam wniosek egzekucyjny był
    złożony przed 2 marca 2006 to stosuje się dawne przepisy.
    A poza tym gdyby nie to to teraz nie ma wpisów, tylko są opłaty ;)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-04-03 21:18:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > złożony przed 2 marca 2006 to stosuje się dawne przepisy.
    > A poza tym gdyby nie to to teraz nie ma wpisów, tylko są opłaty ;)

    No to teraz jeszcze mi powiedz ile wynosi wg nowych przepisow opłata i
    czy sąd wzywa do wniesienia opłaty, czy też odrzuca skargę?

  • 4. Data: 2006-04-04 05:40:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > No to teraz jeszcze mi powiedz ile wynosi wg nowych przepisow opłata
    > i czy sąd wzywa do wniesienia opłaty, czy też odrzuca skargę?

    Zależy kto złoży skargę. Jeśli strona sama to wzywa, jeżeli ma fachowego
    pełnomocnika to odrzuca. I od razu mówię że nie jest to wyraźnie
    napisane. Jest luka w ustawie, gdyż w art. 130(2)§3 kpc przez
    przeoczanie pominięto skargę na czynności komornika.
    Opłata = 100 zł.