    From: "Tomek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zdjęcie w gazecie.
    Date: 3 Apr 2006 20:49:30 +0200

    Do pewnej szkoły średniej przywędrował reporter z miejscowej gazety. Z jakiejś
    tam okazji zrobił zdjęcia uczniów. Zdjecia miały się ukazać wraz ze stosownym
    opisem dotyczacym tego zdarzenia. Nikt nikogo nie pytał czy się na to zgadza.
    Również nikt nie protestował. Jednak po pewnym czasie od tego miłego zdarzenia
    zdjęcie jednej z osób redakcja użyła do przyozdobienia zupełnie innego artykułu,
    nie mającego zadnego związku z tamtym zdarzeniem. Osoba ta została narażona
    przez takie działanie na docinki ze strony innych uczniów. Wydaje mi się ze tak
    nie powinno się robić. Wypadało by przynajmniej uzyskać zgodę tej osoby na
    wykorzystanie zdjęcia do celow innych niż było robione. Czy mam rację? Tomek
    ps. osoba ze zdjęcia jest pełnoletnia.