  • 1. Data: 2006-04-03 17:03:31
    Temat: Ważność obowiązywania druku świadectwa pracy.
    Od: Pawełek <c...@c...tnmrgn.cy>

    Witam serdecznie!

    Mam oto taki druk świadectwa pracy z około przed 25 lat i kilka pytań
    odnośnie tego.

    http://miniurl.pl/druk1
    http://miniurl.pl/druk2

    Po pierwsze czy ten druk świadectwa pracy obowiązywał do końca 1981 roku?
    Czy ten druk obowiązywał w 1982 roku?
    Jeżeli ten druk nie obowiązywał w w/w latach to jaki wówczas był
    obowiązujący?
    Jeśli obowiązywał krócej niż do 1981 roku, to do kiedy w takim razie
    dokłanie obowiązywał?

    Dziękuję z góry za pomoc.
    Pozdrawiam, Paweł.

  • 2. Data: 2006-04-03 22:49:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Pawełek [###c...@c...tnmrgn.cy.###] napisał:

    Ustawa nie określa wzoru druku, a jedynie co ma zawierać świadectwo
    pracy. Opisany druk jako taki zawiera miejsce na wpisanie niezbędnych
    danych. Ja na takim druku otrzymałem świadectwo pracy w jednym z
    zakładów jeszcze pod koniec lat 80-tych. Zresztą nawet, gdyby druk nie
    spełniał jakiś tam warunków, to nie zmienia to faktu, że jest
    świadectwem pracy. Co najwyżej można by było mieć pretensje do
    wystawcy, ale to się już przedawniło.

    Natomiast mój niepokój budzi fakt, że ten druk sprawa wrażenie
    wypełnionego in blanco. :-(

  • 3. Data: 2006-04-04 05:34:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Ustawa nie określa wzoru druku, a jedynie co ma zawierać świadectwo
    > pracy.

    Ustawa nie określa :), ale określa rozporządzenie. ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 15 maja 1996 r.
    w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego
    wydawania i prostowania. Jest tam między innymi wzór świadectwa.
    Wcześniej też były odpowiednie rozporządzenia, ale ich prześledzenie to
    żmudna sprawa. Co prawda wcześniej było jedno rozporządzenie, ale
    zmieniało się w czasie ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 20 listopada
    1974 r. w sprawie świadectw pracy i opinii.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 4. Data: 2006-04-04 18:01:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Johnson [###j...@n...pl.###] napisał:

> [...]
    > zmieniało się w czasie ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 20
    listopada
    > 1974 r. w sprawie świadectw pracy i opinii.

    Tyle, że w praktyce tych wzorów świadectw trochę funkcjonowało. Przy
    czym zawartość merytoryczna tych wzorów była jednakowa, a jedynie
    różniły się rozmieszczeniem rubryk i szatą graficzną. Przypadek
    wystawienia świadectwa pracy na innym niż należy druku jest wiele i
    uważam, że akurat szata graficzna ma tutaj najmniejsze znaczenie.