  • 1. Data: 2003-04-08 14:20:41
    Temat: Zdjęcia w necie.
    Od: k...@p...onet.pl

    Proszę o pomoc!
    Pewna zanana mi osboba zamieściła na swojej stronie www moje zdjęcie, a pod nim
    obrażający mnie podpis. Chciałbym się dowiedzieć, czy względem prawa
    zamieszczenie takowego zdjęcia (bez mojej zgody) jest legalne? A jeśli nie to
    czy mógłbym prosić o podanie konkretnego mi paragrafu dotyczącego tego
    zagadnienia.
    Z góry dziękuję za pomoc!
    Pozdrawiam Krzysiek

  • 2. Data: 2003-04-08 14:48:23
    Temat: Re: Zdjęcia w necie.
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > zamieszczenie takowego zdjęcia (bez mojej zgody) jest legalne? A jeśli nie
    > czy mógłbym prosić o podanie konkretnego mi paragrafu dotyczącego tego

    Ja bym nie o zdjęcie, a o ten podpis pod zdjęciem się kłócił. Większe
    szanse.

  • 3. Data: 2003-04-08 18:13:47
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    k...@p...onet.pl wrote:
    > zamieszczenie takowego zdjęcia (bez mojej zgody) jest legalne? A jeśli nie to
    > czy mógłbym prosić o podanie konkretnego mi paragrafu dotyczącego tego
    > zagadnienia.

    Nie gorączkuj się - właśnie zarobiłeś z 20-50 tysięcy.
    Polecam lekturę Ustawy o prawach autorskich i pokrewnych rozdział 10,
    artykuł 81 i 83.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 4. Data: 2003-04-08 20:35:09
    Od: "JacekP" <j...@t...pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Nie gorączkuj się - właśnie zarobiłeś z 20-50 tysięcy.
    > Polecam lekturę Ustawy o prawach autorskich i pokrewnych rozdział 10,
    > artykuł 81 i 83.

    a jezeli sam by to zdjecie mu zrobil to kto by byl wlscicielem praw
    autorskich ?

    pozdrooo
    Jacek

  • 5. Data: 2003-04-09 08:03:16
    Od: "lux" <l...@w...pl>

    > a jezeli sam by to zdjecie mu zrobil to kto by byl wlscicielem praw
    > autorskich ?
    ````````````````
    a niby kto ma być, producent aparatu? właścicielem praw autorskich jest ten
    kto zrobił.

    --
    ``````````````````````````
    LUX

  • 6. Data: 2003-04-10 14:33:35
    Od: a...@a...com (A78p2w)

    >a niby kto ma byae, producent aparatu? w?a?cicielem praw autorskich jest ten
    >kto zrobi?.
    >
    >--

    Jezeli serwer jest w USA to autor oryginalnego postu ma problemy. Wszystko
    zalezy czy jest osoba publiczna czy nie. Jezeli tak, to nie ma szans. Moze byc
    krytykowany ile wlezie (w tym obrazliwie), chyba ze kwestia dotyczy swiadomie
    falszywego oskarzenia i DODATKOWO do tego jest uporczywa (nie wystarczy jedno
    ostrzezenie).

    Inaczej kazdy sedzia wyrzuci pozew automatycznie.

    A wlascicielem foto wcale nie jest autor w mysl prawa USA. Przynajmniej nie
    zawsze.

    A zeby jeszcze bylo smieszniej, to nalezy odroznic kopiowanie w celach
    komercyjnych i kopiowanie w celach niekomercyjnych (fair use w mysl:
    http://www.law.cornell.edu/topics/copyright.html). Zatem przykladowe oskarzenie
    o korupcje urzednika ponizej jest calkiem legalne w na serwerze w USA:
    http://zatonski.tajnedokumenty.com/

    Skopiowanie na inna witryne foto w celach edukacyjnych jest dopuszczalne w USA
    bez zadnej zgody/wiedzy autora/wlasciciela. Patrz: 17 USC wyzej.

    Londyn jest swiatowa stolica procesow o oszczerstwa i w UK byly wypadki cenzury
    internetu/witryn takimi sprawami.

    I jeszcze jedno, czy aby oskarzenia nie sa pozbawione racji? Oskarzony w sieci
    o cos moze czuc inaczej, to zrozumiale. Nie musi to jednak byc uznane sa
    obrzliwe patrzac oczami osoby obiektywnej.

  • 7. Data: 2003-04-10 15:09:37
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > zamieszczenie takowego zdjęcia (bez mojej zgody) jest legalne? A jeśli nie
    > czy mógłbym prosić o podanie konkretnego mi paragrafu dotyczącego tego

    Witam.
    Naruszenie dobr osobistych w internecie i ich cywilnoprawna ochrona na
    podstawie przepisow kodeksu cywilnego:
    http://www.vagla.pl/d_o/do2.htm
    pozdrawiam
    v.