  • 21. Data: 2006-10-13 09:43:01
    Temat: Re: Zdarzenie w szkole i odszkodowanie
    Od: "tokaj1" <t...@p...onet.pl>

    Myślę, że za bardzo chcecie wmontować w sądy Drusię a nie ma
    takiej koniecznośći.
    Po co iść na udry ze szkołą.
    Trzeba skonkretyzować czego Pani oczekuje. Dużego odszkodowania,
    uwalenia wuefisty, zadarcie ze szkołą.

    Uważa, że w momencie pójścia na udry ze szkołą trzeba będzie
    dzieck przenosić gdzieś indziej. I czy ono chce zmieniać szkołę?

    Jeżeli nire proponuję następujące rozwiązanie:

    Odebrać małe to małe ale należne odszkodowanie z NW. Następnie
    zbierać wszelkie rachunki, koszty itd dot. leczenia dziecka bo należy
    się jeszcze jedno największe ubezpieczenie z OC nauczyciela. Wszystko
    co komukolwiek wydarzy się w szkole z winy nauczyciela obejmuje OC.
    Dziecko powinno byc bezpieczne w szkole i cokolwiek by mu sie nie
    wydarzyło z czyjejś winy (np. dzici sie pobiły to też wina braku
    nadzoru). W zasadzie wszystkie szkody poza nielicznymi jakie zdarzają
    się w szkole są z jej winy. Dlatego po pierwsze zbierać dokumenty,
    dowiedzieć się kto ubezpiecza pracowników szkoły w ramach OC. Na
    sądy i adwokatów, prokuraturę będzie Pani miała czas. Teraz
    najlepiej zgłosic się do którejś z firm, która zajmuje się
    odzyskiwaniem odszkodowań. Wiekszość z nich nie pobiera
    wynagrodzenia z góry. Sprawy sądowe moga toczyć sie latami.
    Natomiast taka ww. firma na bazie zgromadzonych dokumentów będzie
    prowadziła negocjacje firmą ubezpieczeniową. W ciągu kilku
    miesięcy ma pani szansę odzyskać sporo pieniędzy w ramach zadośc
    uczynienia. Tylko mała uwaga!!! Ubezpieczyciel jak się dowie będzie
    chciał pójśc z Państwem na ugodę. Podpisanie takiej ugody zamyka
    prawo do roszczenia dalszych kwot. Leczenie dziecka trwa, koszty sie
    zbierają. Trzeba ruszyć głową. Zdobyc się na fantazję. Zasada OC
    jest taka: nikomu nie może zmniejszyć sie komfort życia z czyjejś
    winy. Inaczej ubezpieczyciel musi za wszysko zapłacić. Po co w to
    mieszać szkołę. Jak nie wyjdzie w sposób, którym się dzielę z
    Pania zawsze mozna skorzystać z prokuratury. Ma Pani na to 10 lat, na
    sąd 3 lata. W razie czego służe w tym temacie pomocą.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia w działaniu oraz zdrowia dziecku.
    t...@p...onet.pl

  • 22. Data: 2006-10-13 10:44:34
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia 13 Oct 2006 02:43:01 -0700, tokaj1 w wiadomości
    ps.com> napisał(a):

    > Odebrać małe to małe ale należne odszkodowanie z NW. Następnie
    > zbierać wszelkie rachunki, koszty itd dot. leczenia dziecka bo należy
    > się jeszcze jedno największe ubezpieczenie z OC nauczyciela.

    Dlaczego z OC nauczyciela, skoro zgodnie z KP odpowiada zakład pracy?

    --
    Sz.

  • 23. Data: 2006-10-13 11:51:43
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 13 paź o godzinie 12:44, na pl.soc.prawo, Szerr napisał(a):

    > Dlaczego z OC nauczyciela, skoro zgodnie z KP odpowiada zakład pracy?

    To nauczyciele muszą mieć OC ???? Kto je opłaca? Sam nauczyciel? MEN?
    To kurna - zarabiający dziesiątki tysięcy lekarze nie muszą mieć OC - a
    nauczyciel z kilkuset złotową pensją (góra tysiąc kilkaset) musi mieć OC??

    --
    Herbi
    13-10-2006 13:51:41

  • 24. Data: 2006-10-13 13:53:52
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Fri, 13 Oct 2006 13:51:43 +0200, Herbi w wiadomości
    <news:ny4hapjqo55k$.dlg@onet.pl> napisał(a):

    > To nauczyciele muszą mieć OC?

    Nie muszą. Odpowiada zakład pracy.

    --
    Sz.

  • 25. Data: 2006-10-14 06:08:18
    Od: "tokaj1" <t...@p...onet.pl>

    Obowiązkowe OC mają: i lekarze, i nauczyciele, i kierowcy, i
    rolnicy. O innych nie wiem.
    Trzeba ustalić winę nauczyciela a nie szkołę i zwracać się o
    odszk0dwanie firme, która chroni owego nauczyciela przed
    odpowiedzialnością.

  • 26. Data: 2006-10-14 06:16:06
    Od: "tokaj1" <t...@p...onet.pl>

    > To nauczyciele muszą mieć OC ???? Kto je opłaca? Sam nauczyciel? MEN?

    W zasadzie powinien sam nauczyciel ale zazwyczaj firmy ubezpieczeniowe
    ubezpieczając uczniów od NW oraz grupowo nauczycieli, polisę OC daja
    gratis.

    > To kurna - zarabiający dziesiątki tysięcy lekarze nie muszą mieć OC - a
    > nauczyciel z kilkuset złotową pensją (góra tysiąc kilkaset) musi mieć OC??

    zarobki nie mają tutaj znaczenia. Liczy sie odpowiedzialność i
    ryzyko powstania takiej odpowiedzialności. Mają więc kierowcy bo
    wiadomo, lekarze tez wiadomo, nauczyciele bo właśnie odpowiadaja za
    ucznia a tam o problem jak widac nie tródno. Podobnie rolnicy np. za
    szkody wyrządzone przez zwierzeta (krowa wyskoczy na szosę kto ma
    zapłacić wtedy za zniszczony samochód jeżeli nie ma Auto casco?.
    Odp. Idzie z OC rolnika. Ot po ktrótce mam nadzieje wyjaśniłem
    zasady funkcjonowania polisy OC. Radze zapoznać się z tematem bo
    ponad 90% zadowala sie mikrym odszkodowaniem zw ramach NW nie wiedząc,
    że conajmniej 10 razy tyle mogą sie domagać z OC.

  • 27. Data: 2006-10-14 07:57:38
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia 13 Oct 2006 23:08:18 -0700, tokaj1 w wiadomości
    ps.com> napisał(a):

    > Obowiązkowe OC mają: i lekarze, i nauczyciele, i kierowcy, i rolnicy.

    Możesz podać podstawę prawną tej obowiązkowości dla lekarzy i nauczycieli?

    --
    Sz.

  • 28. Data: 2006-10-14 08:26:21
    Od: wombi <j...@d...pl>

    tokaj1 napisał(a):
    > Obowiązkowe OC mają: i lekarze, i nauczyciele, i kierowcy, i
    > rolnicy. O innych nie wiem.

    notariusze, radcowie prawni, adwokaci, doradcy podatkowi...

  • 29. Data: 2006-10-14 13:27:03
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    tokaj1 wrote:

    > [...] Ot po ktrótce mam nadzieje wyjaśniłem
    > zasady funkcjonowania polisy OC.

    ... ale nikt nie pytał.

    Pytanie jest proste: dlaczego uważasz, że nauczyciele mają obowiązek
    zawarcia umowy ubezpieczenia OC. Odpowiedź proszę zacząć od "Dz.U.".

    -------------------+
    -------------------+

  • 30. Data: 2006-10-16 11:38:08
    Od: "tokaj1" <t...@p...onet.pl>

    placówkę. Musisz ich jednak pozwać.>>>>

    Dlaczego uczepiliście się szkoły a nie nauczyciela.
    Radzicie kobiecinie walczyć ze szkoła latami w sądach a gotowe
    pieniadze z OC leżą na ziemi.
    To poradźcie jeszcze jakiej kwoty lub czego ma się poszkodowany od
    szkody domagać. Ile ma zapłacić na adwokata jeżeli chce wygrać i
    ile wynosza koszty sądowe na wstępie.

    Cały swiat dziła inaczej bo w ten sposów bardziej sie opłaca. A wy
    ciągle swoje. Przecież taka sprawa ze szkołą będzie trawała lat
    kilka.

    Jak jest OC to nie ma po co sie sądzić. Odbierz kobieto kasę z OC a
    potem sądź się za przeproszeniem "do usranej śmierci" bo będziesz
    miała na to duże pieniadze. I uważąj aby koszty Ciebie nie
    przerosł!