  • 11. Data: 2013-11-21 09:24:41
    Temat: Re: Zażalenie na sędziego ???
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Danusia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:l6kemo$brk$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > uwzględnienie.
    > Moja rada: odczekaj pół roku i napisz ponowny wniosek o podwyższenie
    > emerytury, ale wcześniej skontaktuj sie z adwokatem który specjalizuje sie w
    > sprawach z ubezpieczeń społecznych (emerytury) i którego ewentualnie
    > wynajmiesz do reprezentowania Ciebie przed Sądem Okregowym - tylko w takim
    > przypadku masz szansę powodzenia.
    > Zwróć uwagę na to że takie sprawy bez adwokata są rozpatrywane przez Sąd 15
    > min, a z adwokatem pół godziny (zobacz wokandę - liste na drzwiach sali

    A co adwokat mądrzejszego wymyśli? Nikt tak nie jest w temacie, zaangażowany i
    zainteresowany sprawą jak osoba, którą ta sprawa osobiście dotyczy. Adwokat
    tylko pieniądze zdziera... i rzadko zna sprawę od podszewki.
    15 minut czy pół godziny nie robi różnicy. Sądy Pracy to fikcja, są
    bezużyteczne...

    boukun

  • 12. Data: 2013-11-21 14:53:23
    Od: Zbyszek9 <z...@p...onet.pl>

    Skoro już zrobiło się merytorycznie , to wyjaśnię o co mi chodzi :
    Mam w swojej książeczce zdrowia od lutego 1983 r. do lipca 1987 r.
    stemple o zatrudnieniu oraz w każdym roku wpisane zarobki. W każdym roku
    były one większe przeciętnie o 50 % od przeciętnego zarobku ogłaszanego
    przez ZUS czy GUS w danym roku . Niestety nie mam zaświadczenia o
    zatrudnieniu . Firma to Przedsiębiorstwo Polonijno Zagraniczne - czyli
    już dawno nie istnieje .
    ZUS mi tego okresu nie chce zaliczyć bo :
    1. W okresie od lutego 1983 był obywatel zatrudniony na 1/4 etatu
    2. W okresie od czerwca 1983 do zakończenia działalności w 1989 roku
    Przedsiębiorstwo rozliczało się na podstawie deklaracji bezimiennych

    Ja twierdzę , że / o ile dobrze pamiętam / na 1/4 etatu byłem
    zatrudniony w okresie próbnym chyba przez dwa tygodnie a może nawet i
    trzy miesiące ale później normalnie pracowałem na całym etacie . A to ,
    że zakład rozliczał się bezimiennie , to nie moja wina . ja mam stemple
    o wysokości zarobków i domyślam się , że od tych zarobków były mi
    potrącane składki na ZUS .
    Niestety sędzina twierdzi , że skoro ZUS nie ma comiesięcznej listy płac
    , to ZUS ma prawo mi nie zaliczyć tego okresu .
    A wpisami w Książeczce Zdrowia to mogę się ..... /tego nie wyjaśniła .

  • 13. Data: 2013-11-21 15:31:21
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > ZUS ma prawo mi nie zaliczyć tego okresu .
    > A wpisami w Książeczce Zdrowia to mogę się ..... /tego nie wyjaśniła .

    Tak na szybko, co ci mogę poradzić, to musisz znaleźć sposób, żeby na nowo
    złożyć wniosek o powtórne naliczenie ci emerytury. Na przykład była niedawno
    nowelizacja o kapitale początkowym, 23 sierpnia 2013 r r., ale to zdaje się
    dotyczy osób urodzonych po 1947 czy jakoś tak... W najnowszej nowelizacji chodzi
    o to, że
    Osoby będące już na emeryturze, które mają obliczony kapitał początkowy za
    niepełny przepracowany rok w stosunku do CAŁEGO roku kalendarzowego, MUSZĄ
    zwrócić się o ponowne przeliczenie po 1 października, inaczej NIE OTRZYMAJĄ
    wyższego świadczenia.

    http://www.gazetaprawna.pl/forum/viewtopic.php?f=10&
    t=55575

    Poza tym, te całe sądy pracy to banda, kupa ignorantów i debili, bezużyteczni.
    Najprawdopodobniej będą zachowywać się jak adwokat ZUSu, nawet w Sądzie
    Apelacyjnym. Musisz próbować się potem pchać do Sądu Najwyższego i Tybunału
    Konstytucyjnego, najlepiej poprzez Rzecznika Praw Obywatelskich, a jak ta cię
    zbyje, to masz podkładkę, że wyczerpałeś drogę krajową i jedziesz do Strasburga
    na bandziorów.

    Piszesz już we wniosku cały zakres roszczenia i potem w odwołaniach to samo.
    Wykazuj, że są idiotami i ignorantami, że kiedyś nie było takich przepisów na
    których opierają się dzisiaj, że to jest

    Zarzucaj im, że ich twierdzenia nie mają oparcia w dowodach. Nie ma takiej
    dokumentacji, że "W okresie od lutego 1983 był obywatel zatrudniony na 1/4
    etatu"!

    Biorąc mój przykład, twierdziłem iż:

    W okresach zatrudnienia Polaków, których dotyczy ta sporna regulacja, w Polsce
    nie obowiązywała żadna ustawa regulująca naliczanie kapitału początkowego.
    Składki za pracowników były odprowadzane przez płatników składek zbiorowo i
    jedynym dokumentem, który obligował do ubiegania się o emeryturę z tytułu
    świadczonej pracy były wystawiane przez poszczególne zakłady pracy świadectwa
    pracy. Nie było wówczas, czegoś takiego jak druki ZUS Rp7. Ubezpieczony mógł
    ponadto na podstawie wpisów w książeczce zdrowia, zeznań świadków, itp.,
    udowodnić swoje zatrudnienie, a co za tym idzie odprowadzane z tego tytułu
    składki na ubezpieczenie rentowo-emerytalne.

    Ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń
    Społecznych i jej przepisy odnoszące się do obliczenia kapitału początkowego nie
    mogą obowiązywać wstecz (lex retro non agit) i wymagać od ubezpieczonych rzeczy
    niemożliwych do zrealizowania. Jeżeli ktoś nie posiada wymyślonych w 1998 roku
    druków ZUS Rp7, organ rentowy powinien w tych przypadkach naliczyć osobom
    zainteresowanym kapitał początkowy z okresu pracy w zlikwidowanych przez reżim
    zakładach pracy i brakujących po nich archiwach, na podstawie tylko i wyłącznie
    posiadanych przez nich świadectw pracy i wyszczególnionych tam zarobków
    miesięcznych. Tak powinno być to uregulowane w cywilizowanym kraju i tak jest to
    uregulowane w cywilizowanych krajach. Ale nie w zniewolonej Polsce!

    Wychodzi na to, że ustawodawca celowo wprowadził w życie ustawę, na podstawie
    której organ rentowy będzie mógł bezkarnie okradać i upadlać ubezpieczonych w
    momencie ich przejścia na zasłużoną emeryturę. Wykorzystano przy tym sytuację
    polityczną w kraju i fakt doprowadzania do masowej upadłości zakładów pracy, a
    następnie wymaga się od ubezpieczonych wykazania druków, których upadłe zakłady
    wcześniej z racji nie obowiązywania prawa nie wystawiały. Przepis stanowiący o
    przedstawianiu druków Rp7 jest zasadniczym elementem konstrukcyjnym wspomnianej
    ustawy normującej przepisy odnoszące się do obliczenia kapitału początkowego, a
    kwestia zastosowania przepisów obowiązujących przed i po 17 grudnia 1998 roku
    wiąże się z zasadą lex retro non agit, czyli zakazem działania prawa wstecz.
    Zasada ta oznacza, że nowa ustawa obowiązuje dopiero od chwili wejścia w życie.
    Nie może być tak, żeby ubezpieczony ponosił z tytułu likwidacji zakładu pracy i
    braku jego archiwów odpowiedzialność, w postaci nieuwzględnienia mu - do później
    ustanowionego ustawowo obliczenia kapitału początkowego - świadczonej przez
    niego pracy czy też odprowadzanych z tego tytułu na emeryturę składek. ZUS-y z
    reguły mają w swoich archiwach wszelkie dokumenty na temat zakładów pracy, które
    odprowadzały za swoich pracowników składki. Jednak celowo wykorzystują furtkę
    prawną i składają fałszywe deklaracje o rzekomym braku odprowadzania przez
    płatników składek, mając świadomość, że Sąd nie naśle na nich prokuratury i nie
    nakaże przetrzepania ich archiwów.

    Tu więcej opisywałem na ten temat

    www.zus-okrada-ludzi.za.pl

    Teraz znów czekam na pismo z biura Rzecznika Praw Obywatelskich i jak mnie
    kolejny raz zbyją, to walę tym razem do Strasburga i naprostuję bydlakom w
    sejmie złodziejska ustawę...

    boukun

  • 14. Data: 2013-11-21 17:38:26
    Temat: Re: Re: Zażalenie na sędziego ???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Nov 2013, boukun wrote:

    > Ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu
    > Ubezpieczeń Społecznych i jej przepisy odnoszące się do obliczenia kapitału
    > początkowego nie mogą obowiązywać wstecz (lex retro non agit)

    Ten zarzut IMHO leży i kwiczy.
    Powód jest prosty - płacenie składek i otrzymanie emerytury to
    są dwie ROZDZIELNE operacje. Celowo ujęte w niepowiązanych aktach
    prawnych.
    W efekcie "wymogi otrzymania emerytury" dotyczą momentu jej
    otrzymania, a nie okresów płacenia składek, przez co rząd może
    (ze wsparciem parlamentu) lege artis np. obniżyć wysokość
    wynikłą z sumy wpłaconych składek, zmienić zasady rozliczania
    wpłat, albo dajmy na to wydłużyć okres emerytalny.
    Z tego tytułu, że *inni* dostali konkretne emerytury (wg jakichś
    tam zasad), dla tych którzy ich *jeszcze* nie otrzymali nie
    wynika *nic*.

    > i wymagać od ubezpieczonych rzeczy niemożliwych

    A to prawda i tu się w 100% zgadzam.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2013-11-21 17:59:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości
> [...]
    >kończy sie wyrokiem niekorzystnym dla odwołującego się (co potwierdza
    >obiegową opinie że z ZUS nikt nie wygrał).

    No nie wiem, nie wiem - znam takich co wygrali.
    ZUS podobnie jak inne urzedy dziala obecnie w oparciu o przepisy,
    skoro maja przepis a obywatelowi sie nie podoba, to sad orzeka jak w
    przepisie.
    Wygrac mozna wtedy gdy sprawa jest dyskusyjna.

    J.

  • 16. Data: 2013-11-21 18:11:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbyszek9" napisał w wiadomości
> [...]
    >Mam w swojej książeczce zdrowia od lutego 1983 r. do lipca 1987 r.
    >stemple o zatrudnieniu oraz w każdym roku wpisane zarobki. W każdym

    Bardzo dobrze.

> [...]

    >Niestety sędzina twierdzi , że skoro ZUS nie ma comiesięcznej listy
    >płac , to ZUS ma prawo mi nie zaliczyć tego okresu .

    Dziwne to troche, bo wszystkie panstwowe zaklady rozliczaly sie
    bezimiennie, i wpisy z ksiazeczek byly po latach honorowane, bo nie
    jedna firme zlikwidowano.
    Moze cos sie zmienilo obecnie i juz nie honoruja, moze ta firma
    musiala sie rozliczac imiennie w tym okresie, moze ZUS podejrzewa
    falszerstwo spisow - dziwne to co pisales na początku, bo w
    przypadkach watpliwych to wlasnie sad ma rozstrzygnac czy wierzy w te
    wpisy.
    No chyba ze sedzina cie lojalnie ostrzegla ze ona i tak nie uwierzy,
    wiec szkoda sie procesowac.
    Dobrze tu pisza, odczekac, zlozyc ponownie, moze do kogos innego
    trafi.

    Poszukaj jakis dokumentow.
    Powinienes dostac na odchodnym swiadectwo pracy. Powinienes miec
    umowe.
    Firma powinna dokumentacje przekazac do archiwum - i listy plac
    potrafia sie odnalezc, wystarczy odszukac archiwum.

    http://www.infor.pl/prawo/emerytury/emerytury-powsze
    chne/97049,Czy-mozliwe-jest-odtworzenie-czasu-pracy.
    html

    J.

  • 17. Data: 2013-11-21 18:32:58
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Ten zarzut IMHO leży i kwiczy.
    > Powód jest prosty - płacenie składek i otrzymanie emerytury to
    > są dwie ROZDZIELNE operacje. Celowo ujęte w niepowiązanych aktach
    > prawnych.

    Tu chodzi mi o coś innego. O to, że stosuje się wymóg przedłożenia druków Rp7
    także do lat, kiedy tej regulacji o kapitale początkowym nie było, a co za tym
    idzie, tychże druków nie wystawiano... A jak nie, to po kieszeni, stosując
    pensję minimalną, wcześniej jeszcze było stawkę zerową, chociaż nie jeden ma
    potwierdzone zarobki na świadectwie pracy albo/lub w książeczce zdrowia, vide
    autor wątku... I Trybunał Konstytucyjny uznał w wyroku z dnia 11 grudnia 2006 r.
    Sygn. akt SK 15/06 regulację tę za zgodną z Konstytucją, wydając tym samym
    celowo z góry orzeczenie, które jest stosowane obligatoryjnie...
    http://www.zus-okrada-ludzi.za.pl/sk_15_06.doc

    I o to właśnie mi chodziło...

    boukun

  • 18. Data: 2013-11-21 18:40:37
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > dziwne to co pisales na początku, bo w przypadkach watpliwych to wlasnie sad

    Nie, zmieniło się, wymagają druków Rp7, także za lata, kiedy składki za
    pracowników były odprowadzane zbiorowo, a jak nie przedłożysz, to dostajesz po
    dupie, stosując stawkę minimalną... Facet miał zarobki potwierdzone na
    książeczce powyżej przeciętnej...
    Sądy Pracy w Polsce to farsa.

    boukun

  • 19. Data: 2013-11-21 18:42:02
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > przepis a obywatelowi sie nie podoba, to sad orzeka jak w przepisie.
    > Wygrac mozna wtedy gdy sprawa jest dyskusyjna.

    Chodzi o to, że przepisy bandyckie i o te przepisy opierają się obligatoryjnie
    bandyckie sądy...

    boukun

  • 20. Data: 2013-11-22 08:13:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 21 Nov 2013 18:32:58 +0100, boukun napisał(a):

    > Tu chodzi mi o coś innego. O to, że stosuje się wymóg przedłożenia
    > druków Rp7 także do lat, kiedy tej regulacji o kapitale początkowym nie
    > było, a co za tym idzie, tychże druków nie wystawiano... A jak nie, to

    Druk Rp-7 to jeden z najstarszych druków ubezpieczeniowych. Istniał już w
    zamierzchłym PRL-u gdy jeszcze słowo "kapitał" wywoływało całkiem inne
    skojarzenia niż "kapitał początkowy".

    > po kieszeni, stosując pensję minimalną, wcześniej jeszcze było stawkę
    > zerową, chociaż nie jeden ma potwierdzone zarobki na świadectwie pracy
    > albo/lub w książeczce zdrowia, vide autor wątku...

    W tych przypadkach, które znam ZUS nie kwestionuje zapisów w książeczkach
    zdrowia. Pod jednym warunkiem. Muszą być sporządzone i potwierdzone
    zgodnie z przepisami istniejącymi w momencie ich dokonania. A podobno to
    zdarza się bardzo rzadko. Zazwyczaj chodzi o ilość potrzebnych podpisów i
    pieczątek.