    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zażalenie na sędziego ???
    Date: Thu, 21 Nov 2013 18:11:56 +0100

    Użytkownik "Zbyszek9" napisał w wiadomości
    >Skoro już zrobiło się merytorycznie , to wyjaśnię o co mi chodzi :
    >Mam w swojej książeczce zdrowia od lutego 1983 r. do lipca 1987 r.
    >stemple o zatrudnieniu oraz w każdym roku wpisane zarobki. W każdym
    >roku

    Bardzo dobrze.

> [...]
    > Przedsiębiorstwo rozliczało się na podstawie deklaracji
    > bezimiennych

    >Ja twierdzę , że / o ile dobrze pamiętam / na 1/4 etatu byłem
    >zatrudniony w okresie próbnym chyba przez dwa tygodnie a może nawet i
    >trzy miesiące ale później normalnie pracowałem na całym etacie . A to
    >, że zakład rozliczał się bezimiennie , to nie moja wina . ja mam
    >stemple o wysokości zarobków i domyślam się , że od tych zarobków
    >były mi potrącane składki na ZUS .
    >Niestety sędzina twierdzi , że skoro ZUS nie ma comiesięcznej listy
    >płac , to ZUS ma prawo mi nie zaliczyć tego okresu .

    Dziwne to troche, bo wszystkie panstwowe zaklady rozliczaly sie
    bezimiennie, i wpisy z ksiazeczek byly po latach honorowane, bo nie
    jedna firme zlikwidowano.
    Moze cos sie zmienilo obecnie i juz nie honoruja, moze ta firma
    musiala sie rozliczac imiennie w tym okresie, moze ZUS podejrzewa
    falszerstwo spisow - dziwne to co pisales na początku, bo w
    przypadkach watpliwych to wlasnie sad ma rozstrzygnac czy wierzy w te
    wpisy.
    No chyba ze sedzina cie lojalnie ostrzegla ze ona i tak nie uwierzy,
    wiec szkoda sie procesowac.
    Dobrze tu pisza, odczekac, zlozyc ponownie, moze do kogos innego
    trafi.

    Poszukaj jakis dokumentow.
    Powinienes dostac na odchodnym swiadectwo pracy. Powinienes miec
    umowe.
    Firma powinna dokumentacje przekazac do archiwum - i listy plac
    potrafia sie odnalezc, wystarczy odszukac archiwum.

    http://www.infor.pl/prawo/emerytury/emerytury-powsze
    chne/97049,Czy-mozliwe-jest-odtworzenie-czasu-pracy.
    html

    J.