    From: "boukun" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zażalenie na sędziego ???
    Date: Thu, 21 Nov 2013 15:31:21 +0100

    Użytkownik "Zbyszek9" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:l6l418$4lq$1@mx1.internetia.pl...
    > Skoro już zrobiło się merytorycznie , to wyjaśnię o co mi chodzi :
    > Mam w swojej książeczce zdrowia od lutego 1983 r. do lipca 1987 r. stemple o
    > zatrudnieniu oraz w każdym roku wpisane zarobki. W każdym roku były one
    > większe przeciętnie o 50 % od przeciętnego zarobku ogłaszanego przez ZUS czy
    > GUS w danym roku . Niestety nie mam zaświadczenia o zatrudnieniu . Firma to
    > Przedsiębiorstwo Polonijno Zagraniczne - czyli już dawno nie istnieje .
    > ZUS mi tego okresu nie chce zaliczyć bo :
    > 1. W okresie od lutego 1983 był obywatel zatrudniony na 1/4 etatu
> [...]

    Tak na szybko, co ci mogę poradzić, to musisz znaleźć sposób, żeby na nowo
    złożyć wniosek o powtórne naliczenie ci emerytury. Na przykład była niedawno
    nowelizacja o kapitale początkowym, 23 sierpnia 2013 r r., ale to zdaje się
    dotyczy osób urodzonych po 1947 czy jakoś tak... W najnowszej nowelizacji chodzi
    o to, że
    Osoby będące już na emeryturze, które mają obliczony kapitał początkowy za
    niepełny przepracowany rok w stosunku do CAŁEGO roku kalendarzowego, MUSZĄ
    zwrócić się o ponowne przeliczenie po 1 października, inaczej NIE OTRZYMAJĄ
    wyższego świadczenia.

    http://www.gazetaprawna.pl/forum/viewtopic.php?f=10&
    t=55575

    Poza tym, te całe sądy pracy to banda, kupa ignorantów i debili, bezużyteczni.
    Najprawdopodobniej będą zachowywać się jak adwokat ZUSu, nawet w Sądzie
    Apelacyjnym. Musisz próbować się potem pchać do Sądu Najwyższego i Tybunału
    Konstytucyjnego, najlepiej poprzez Rzecznika Praw Obywatelskich, a jak ta cię
    zbyje, to masz podkładkę, że wyczerpałeś drogę krajową i jedziesz do Strasburga
    na bandziorów.

    Piszesz już we wniosku cały zakres roszczenia i potem w odwołaniach to samo.
    Wykazuj, że są idiotami i ignorantami, że kiedyś nie było takich przepisów na
    których opierają się dzisiaj, że to jest

    Zarzucaj im, że ich twierdzenia nie mają oparcia w dowodach. Nie ma takiej
    dokumentacji, że "W okresie od lutego 1983 był obywatel zatrudniony na 1/4
    etatu"!

    Biorąc mój przykład, twierdziłem iż:

    W okresach zatrudnienia Polaków, których dotyczy ta sporna regulacja, w Polsce
    nie obowiązywała żadna ustawa regulująca naliczanie kapitału początkowego.
    Składki za pracowników były odprowadzane przez płatników składek zbiorowo i
    jedynym dokumentem, który obligował do ubiegania się o emeryturę z tytułu
    świadczonej pracy były wystawiane przez poszczególne zakłady pracy świadectwa
    pracy. Nie było wówczas, czegoś takiego jak druki ZUS Rp7. Ubezpieczony mógł
    ponadto na podstawie wpisów w książeczce zdrowia, zeznań świadków, itp.,
    udowodnić swoje zatrudnienie, a co za tym idzie odprowadzane z tego tytułu
    składki na ubezpieczenie rentowo-emerytalne.

    Ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń
    Społecznych i jej przepisy odnoszące się do obliczenia kapitału początkowego nie
    mogą obowiązywać wstecz (lex retro non agit) i wymagać od ubezpieczonych rzeczy
    niemożliwych do zrealizowania. Jeżeli ktoś nie posiada wymyślonych w 1998 roku
    druków ZUS Rp7, organ rentowy powinien w tych przypadkach naliczyć osobom
    zainteresowanym kapitał początkowy z okresu pracy w zlikwidowanych przez reżim
    zakładach pracy i brakujących po nich archiwach, na podstawie tylko i wyłącznie
    posiadanych przez nich świadectw pracy i wyszczególnionych tam zarobków
    miesięcznych. Tak powinno być to uregulowane w cywilizowanym kraju i tak jest to
    uregulowane w cywilizowanych krajach. Ale nie w zniewolonej Polsce!

    Wychodzi na to, że ustawodawca celowo wprowadził w życie ustawę, na podstawie
    której organ rentowy będzie mógł bezkarnie okradać i upadlać ubezpieczonych w
    momencie ich przejścia na zasłużoną emeryturę. Wykorzystano przy tym sytuację
    polityczną w kraju i fakt doprowadzania do masowej upadłości zakładów pracy, a
    następnie wymaga się od ubezpieczonych wykazania druków, których upadłe zakłady
    wcześniej z racji nie obowiązywania prawa nie wystawiały. Przepis stanowiący o
    przedstawianiu druków Rp7 jest zasadniczym elementem konstrukcyjnym wspomnianej
    ustawy normującej przepisy odnoszące się do obliczenia kapitału początkowego, a
    kwestia zastosowania przepisów obowiązujących przed i po 17 grudnia 1998 roku
    wiąże się z zasadą lex retro non agit, czyli zakazem działania prawa wstecz.
    Zasada ta oznacza, że nowa ustawa obowiązuje dopiero od chwili wejścia w życie.
    Nie może być tak, żeby ubezpieczony ponosił z tytułu likwidacji zakładu pracy i
    braku jego archiwów odpowiedzialność, w postaci nieuwzględnienia mu - do później
    ustanowionego ustawowo obliczenia kapitału początkowego - świadczonej przez
    niego pracy czy też odprowadzanych z tego tytułu na emeryturę składek. ZUS-y z
    reguły mają w swoich archiwach wszelkie dokumenty na temat zakładów pracy, które
    odprowadzały za swoich pracowników składki. Jednak celowo wykorzystują furtkę
    prawną i składają fałszywe deklaracje o rzekomym braku odprowadzania przez
    płatników składek, mając świadomość, że Sąd nie naśle na nich prokuratury i nie
    nakaże przetrzepania ich archiwów.

    Tu więcej opisywałem na ten temat

    www.zus-okrada-ludzi.za.pl

    Teraz znów czekam na pismo z biura Rzecznika Praw Obywatelskich i jak mnie
    kolejny raz zbyją, to walę tym razem do Strasburga i naprostuję bydlakom w
    sejmie złodziejska ustawę...

    boukun