  • 1. Data: 2013-11-16 21:23:36
    Temat: Listy z poleceniem zapłaty za udostępnianie filmów
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Za forumprawne.org

    Ludzie podostawali listy z pewnej kancelari adwokackiej z Warszawy z
    przedsądowym poleceniem zapłaty 550zł. Chodzi o udostępnianie filmów.

    http://forumprawne.org/prawo-autorskie/480408-otrzym
    alem-list-z-poleceniem-zaplaty.html

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 2. Data: 2013-11-16 22:48:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ludzie podostawali listy z pewnej kancelarii adwokackiej z Warszawy z
    > przedsądowym poleceniem zapłaty 550zł. Chodzi o udostępnianie filmów.

    No i prawda jest taka, że jedyną kwestią dyskusyjną pozostaje, czemu akurat
    odbiorca wezwania ma za to płacić. Bo co do zasady niekoniecznie właściciel
    łącza musi z niego cokolwiek ściągać czy udostępniać.

  • 3. Data: 2013-11-16 23:42:24
    Temat: Re: Listy z poleceniem zap?aty za udost?pnianie film?w
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-11-16 22:48, Robert Tomasik pisze:
    > No i prawda jest taka, że jedyną kwestią dyskusyjną pozostaje, czemu
    > akurat odbiorca wezwania ma za to płacić. Bo co do zasady niekoniecznie
    > właściciel łącza musi z niego cokolwiek ściągać czy udostępniać.

    Zwłaszcza że znalezienie niezabezpieczonego routera nie nie jest sztuką.

  • 4. Data: 2013-11-17 00:25:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zwłaszcza że znalezienie niezabezpieczonego routera nie nie jest sztuką.

    Zawsze można sprawdzić zawartość komputerów w sieci, ale jak się na żadnym
    nic nie znajdzie, to podstaw do roszczenia nie widzę.

  • 5. Data: 2013-11-17 05:26:31
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-17 00:25, Robert Tomasik pisze:

    > Zawsze można sprawdzić zawartość komputerów w sieci, ale jak się na
    > żadnym nic nie znajdzie, to podstaw do roszczenia nie widzę.

    skąd oni w ogolę wiedza na kogo jest umowa? IPS od tak dzieli się tymi
    informacjami? Czy ktoś prowadzi statystyki do klientów jakich operatorów
    wysyłane są te pogróżki?

  • 6. Data: 2013-11-17 07:41:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-17 05:26, PlaMa pisze:

    > skąd oni w ogolę wiedza na kogo jest umowa? IPS od tak dzieli się tymi
    > informacjami? Czy ktoś prowadzi statystyki do klientów jakich operatorów
    > wysyłane są te pogróżki?

    Dane mają od prokuratora, który prowadzi postępowanie, a oni są
    poszkodowanym.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-11-17 08:05:02
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-17 07:41, Liwiusz pisze:

    > Dane mają od prokuratora, który prowadzi postępowanie, a oni są
    > poszkodowanym.

    Serio? Jakieś ZWYKŁE listy, wysyłane masowo do ludzi korzystających z
    torrenta? Myślisz, że prokurator jest tu zaangażowany? Serio Liwiuszu?
    Często nie zgadzam się z Twoimi poglądami, ale niemniej szanuje Twoje
    doświadczenie.

    Uważasz, że otrzymali te dane od prokuratury?

    Osoby seedujące torrenty ale je nie rozpoczynające? Mogę zrozumieć
    prywatne kancelarie, które na zasadzie zastraszania próbują wyłudzić
    pieniądze, ale prokuratura? Czepiająca się torrenta? To mocno naciągane
    IMO :/

  • 8. Data: 2013-11-17 08:25:13
    Od: fifak <f...@w...com>

> [...]
    > prywatne kancelarie, które na zasadzie zastraszania próbują wyłudzić
    > pieniądze, ale prokuratura? Czepiająca się torrenta? To mocno naciągane

    a skąd mieli by dane? spisali sobie IP ludzi pobierających i wywróżyli
    dane umów?

  • 9. Data: 2013-11-17 08:47:26
    Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>

    "fifak" <f...@w...com> schrieb im Newsbeitrag

    > a skąd mieli by dane? spisali sobie IP ludzi pobierających i wywróżyli
    > dane umów?

    Mają IP, z tymże IP idą do prokuratora, prokurator daje nakaz i IPS wydaje
    dane abonenta. Co w tym skomplikowanego i tajemniczego? Dokładnie tak samo
    działa to w Niemczech.

    Andy

  • 10. Data: 2013-11-17 09:55:22
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

> [...]
    > akurat odbiorca wezwania ma za to płacić. Bo co do zasady niekoniecznie
    > właściciel łącza musi z niego cokolwiek ściągać czy udostępniać.

    Ciekawsze jest, skąd naciągacka kancelaria ma dane o IP i adresie
    użytkownika. Wiem, że takie postępowania prowadzi jakiś-tam
    specjalizowany wydział Policji i ma do tego kompetencje, uprawnienia i
    narzędzia (nazwisko i adres dostaje od operatora, Tepsy, czy innej
    Netii). Tutaj coś mi śmierdzi, tzn IMHO ktoś z policji/prokuratury
    sprzedaje służbowe informacje naciągackiej "kancelarii".

    Napisz Robercie jak to jest Twoim zdaniem i ew. gdzie takie podejrzenie
    należy zgłosić.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.