  • 1. Data: 2013-11-18 23:56:43
    Temat: Axa Direct nie chce wypłacić odszkodowania
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Sprawa jest odrobinę zawiła :-)
    Axa Direct ignoruje moje ponaglające maile z prośbą o definitywne
    zakończenie sprawy lub choćby informację. Minęły już dawno 3
    miesiące od zgłoszenia.

    Stał sobie zaparkowany samochód A. Drugim samochodem, nazwijmy go B,
    jechał ktoś na tyle brawurowo, że chciał przy dużej prędkości
    skręcić o 90 stopni. Nie wyrobił i przywalił odrobinę w zaparkowany
    samochód A. Na tyle odrobinę, że zaparkowany samochód cofnął się o 2
    metry i obrócił o 90 stopni. Nie, nie z wrażenia. Straty w
    pobliskiej infrastrukturze pominę.
    Za samochodem B w odległości, prawdopodobnie, kilkudziesięciu metrów
    jechali policjanci. Zanim dojechali to po kierowcy auta B zobaczyli
    opadający kurz. Uciekł biedaczek piechotą, bo mu się samochód zepsuł.
    Auto B nie figurowało na stronie internetowej UFG jako posiadające
    ubezpieczenie OC, gdzie sprawdzałem po nr rejestracyjnym. Jednakże
    po tygodniu w piśmie od Policji miałem napisane że miał
    ubezpieczenie w Axa Direct i podano numer polisy. Była też
    informacja, że skierowano do sądu wniosek o ukaranie kierującego
    pojazdem, właściciela pana Iksińskiego, z art. 86 Par 1 KW. Za rękę
    go nie złapano, więc nie wiadomo czy był pijany.
    Szkoda została zgłoszona do Axa 30.lipca. Notabene szkoda całkowita.
    Do dziś nie otrzymałem ani grosza. Ani żadnej pisemnej, czy choćby
    mailowej, informacji. Jak po 3 dniach prób i jednorazowych 25
    minutach (serio) oczekiwania na słuchawce, w końcu zgłosiła się
    konsultantka, to powiedziała, że 3 tygodnie temu wysłano mi pismo
    (akurat wysłano) i że na razie nie wypłacą, bo nie ma jeszcze wyroku
    stwierdzającego winę sprawcy. Co mam nagrane.

    Chyba OC nie jest uzależnione od tego kto kierował, prawda? Czy to
    był pan Iksiński, czy mały zielony człowieczek.

    To, że nie mogli mieć od razu wszystkich dokumentów, bo mój
    ubezpieczyciel nie spieszył się, to raczej ich problem. I nie
    zmienia to oświadczenia o braku wyroku sądowego.

    Wychodzi z tego, że opóźnienie może przeciągać się w nieskończoność,
    jeśli obwiniony będzie się zapierał, że to zielony ludzik prowadził.
    Nie będę żył nieskończoności, więc czy kierować sprawę do sądu już,
    czy jeszcze nie?

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 2. Data: 2013-11-19 14:35:33
    Temat: Re: Axa Direct nie chce wypłacić odszkodowania
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > obwiniony będzie się zapierał, że to zielony ludzik prowadził. Nie będę
    > żył nieskończoności, więc czy kierować sprawę do sądu już, czy jeszcze
    Spróbuj najpierw tutaj:
    http://rzu.gov.pl
    WOJO

  • 3. Data: 2013-11-19 14:59:50
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    WOJO napisał(a) :
    > Spróbuj najpierw tutaj:
    > http://rzu.gov.pl

    Dzięki, już tam byłem prędzej.
    Nie chce mi się składać skargi. Niech mi nikt nie mówi, że Axa nie
    zna prawa. I że trzeba im je przedstawić.

    Gdyby gościu, który miał pierwszą kraksę w życiu, nie znał
    przepisów, to rozumiem, ale mam w tym w tym wypadku do czynienia z
    zawodowcem, który dziennie obrabia pewnie dziesiątki taki spraw. I
    statystycznie wie, że tylko promil będzie twardo żądał należnych
    odsetek :-(

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 4. Data: 2013-11-19 15:38:55
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 19.11.2013 14:59, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > dziennie obrabia pewnie dziesiątki taki spraw. I statystycznie wie, że
    > tylko promil będzie twardo żądał należnych odsetek :-(

    Zbieraj rachunki zwłaszcza z wypożyczalni samochodów albo za taksówki.
    No i nic na telefon na gębę i wydaje mi się, że przeceniasz maila -
    Radzę wszystko na piśmie i najlepiej za potwierdzeniem odbioru.

    Choć po prawdzie puki nie ma winnego to się nie dziw, że nie chcą
    wypłacić. Już nie raz sądy w Polsce dawały popis i uniewinniały rożne
    persony.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 5. Data: 2013-11-19 15:44:00
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2013-11-19 14:59, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > dziennie obrabia pewnie dziesiątki taki spraw. I statystycznie wie, że
    > tylko promil będzie twardo żądał należnych odsetek :-(

    I właśnie o to chodzi. Tanie ubezpieczenia wychodzą generalnie dosyć
    drogo. Trzeba się niestety przekonać o tym na własnym tyłku.
    Wydawało mi się, że czekanie na wyrok karny, by wypłacić odszkodowanie
    to stary numer i dziś nikt na niego się nie nabierze. Już to kiedyś
    przerabiałem. Jedyna rada to natychmiastowe wezwanie do wypłaty kwoty
    bezspornej odszkodowania i naliczanie odsetek. Skutkuje. Jakby co, jest
    to dobra lokata. Oprocentowanie wyższe niż na rachunkach bankowych.
    Czasami trzeba wyegzekwować sądownie ale i tak się opłaca.

  • 6. Data: 2013-11-19 16:24:21
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> Wrote in message:

    > Dzięki, już tam byłem prędzej.
    > Nie chce mi się składać skargi. Niech mi nikt nie mówi, że Axa nie
    > zna prawa. I że trzeba im je przedstawić.

    Przecież nikt tak nie twierdzi i nie taka jest rola RzU.
    Oczywiście zrobisz jak uważasz. W moim przypadku skarga do RzU
    podniosła wysokość odszkodowania o ponad 500% (z kwoty 4- do
    5-cyfrowej) - za cenę jednego czy dwóch znaczków
    pocztowych.
    Chętnie poznam przeciwne doświadczenia, jeśliby się ktoś chciał
    podzielić.

> [...]
    > zawodowcem, który dziennie obrabia pewnie dziesiątki taki spraw. I
    > statystycznie wie, że tylko promil będzie twardo żądał należnych

    To jest argument przeciwko interwencji RzU? Wg mnie zdecydowanie za.

    --
    Jacek Midura

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://www.piaohong.tk/newsgroup

  • 7. Data: 2013-11-19 21:41:44
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 19 Nov 2013 15:38:55 +0100, Ariusz <a...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Zbieraj rachunki zwłaszcza z wypożyczalni samochodów albo za taksówki.
    >No i nic na telefon na gębę i wydaje mi się, że przeceniasz maila -
    >Radzę wszystko na piśmie i najlepiej za potwierdzeniem odbioru.

    Znajomy mowi ze najlepiej wysylac listy na papierze urzedowym
    kancelarii prawniczej.

    A.L.

  • 8. Data: 2013-11-21 01:10:00
    Od: "CPL" <z...@b...pl>

    Użytkownik "grzech" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > to dobra lokata. Oprocentowanie wyższe niż na rachunkach bankowych.
    > Czasami trzeba wyegzekwować sądownie ale i tak się opłaca.

    Dodam, że te odsetki (na pocieszenie) są nieopodatkowane :)

  • 9. Data: 2013-11-21 08:52:39
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 19.11.2013 21:41, A.L. pisze:

    > Znajomy mowi ze najlepiej wysylac listy na papierze urzedowym
    > kancelarii prawniczej.
    >
    > A.L.

    A co oni prawników nie mają. Myślisz, że się przestraszą? Wątpię oni
    mają procedury i w d... zdrowy rozsądek. Kiedyś ubezpieczyciel
    zaproponował mi 1700 zł za szkodę ja chciałem 3000. Nie zgodzili się
    więc naprawa poszła przez ASO i zapłacili ponad 7000 zł. Gdzie tu zdrowy
    rozsądek.

    Ariusz

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 10. Data: 2013-11-21 10:50:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Nov 2013, CPL wrote:

    > Użytkownik "grzech" <g...@g...pl> napisał

    > Dodam, że te odsetki (na pocieszenie) są nieopodatkowane :)

    :O
    Możesz zapodać, z czego ma wynikać to zwolnienie?
    Z wrażenia przejechałem szukaniem ustawę o podatku dochodowym i widzę
    zwolnienie (z podatku od odsetek) WYŁĄCZNIE dla umów o pracę, art.21.1.95
    Dziwnym byłoby że fiskus odpuścił choćby grosze :)

    pzdr, Gotfryd