  • 1. Data: 2008-01-18 17:15:47
    Temat: Zażalenie na postępowanie policji
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Witam,

    Jestem pokrzywdzonym w sprawie (kradzież z włamaniem), otrzymałem
    postanowienie o umorzeniu dochodzenia i wpisaniu sprawy do rejestru
    przestępstw. Sprawa pewnie dla Policjia mała, straty ca. 7K.

    Może jestem naiwny, ale mam pewne zastrzeżenia do działania policji.
    Otóż na przesłuchaniu po zdarzeniu w rozmowie z prowadzącym
    poinformowałem, że w nocy, bezpośrednio po zdarzeniu, po godz 3.00, w
    biurze gdzie napawiałem szkody, zadzwonił telefon, w słuchawce nikt
    się nie odezwał. Nie jest to dla mnie normalne, ten numer telefonu nie
    jest publicznie dostępny od pewnego czasu, nikt o tej porze do mnie ie
    dzwoni (a jeśli już, to nie milczy). Mam paranoiczne podejrzenie, że
    złodziej chciał przyjść na poprawiny (zostawił parę "egzotycznych"
    lecz wartościowych sprzętów). Myślałem, że ten nocny telefon będzie
    sprawdzony, a okazało się, że nawet nie ma go w aktach (wiem,
    powinienem sprawdzić zeznanie przed podpisaniem). Nie przesłuchano też
    chyba (sprawdzę to) sąsiadów z biur obok.

    Na pouczeniu pisze, że mogę złożyć "zażalenie na powyższe postępowanie
    do prokuratora właściwego do sprawowania nadzowu nad dochodzeniem za
    pośrednictwem organu który wydał postanowienie".

    Czy dobrze rozumiem, że powinienem adresować do Prokuratury Rejonowej
    w mieście X, "za pośrednictwem KMP"? Mogę złożyć osobiście (termin),
    komu? Czy taka zażalenie ma wogóle sens?

    Pozdrawiam

    Grzegorz

  • 2. Data: 2008-01-18 17:37:09
    Temat: Re: Zażalenie na postępowanie policji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl> napisał w wiadomości

    > Czy dobrze rozumiem, że powinienem adresować do Prokuratury Rejonowej
    > w mieście X, "za pośrednictwem KMP"? Mogę złożyć osobiście (termin),
    > komu? Czy taka zażalenie ma wogóle sens?

    Tak. takie zażalenie składa się na dziennik podawczy Komendy.

    A co do sensowności. Jeśli w chwili włamania sąsiadów nie było, to co do
    sprawy może wnieść ich przesłuchanie? Sprawdzenie anonimowego telefonu może
    faktycznie dać więcej, ale istnieje tyle sposobów na zrobienie tego
    anonimowo, że szanse nie są zbyt wielkie.

  • 3. Data: 2008-01-18 17:49:01
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Robert Tomasik pisze:
    > Sprawdzenie anonimowego telefonu
    > może faktycznie dać więcej, ale istnieje tyle sposobów na zrobienie tego
    > anonimowo, że szanse nie są zbyt wielkie.

    Na 99% masz racje. Ale chyba policja nie powinna a priori tego zakladac?
    A nuż okaze sie ze to wlamywacz i na dodatek dzwonil z zarejestrowanego
    na niego telefonu?

    --
    body {
    name: '|<onrad Karpieszu>|';

  • 4. Data: 2008-01-18 17:49:16
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 18 Jan 2008 18:37:09 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > prawdzenie anonimowego telefonu może faktycznie dać więcej,
    > ale istnieje tyle sposobów na zrobienie tego
    > anonimowo, że szanse nie są zbyt wielkie.
    Tyle ile jest sposobów anonimowego, i praktycznie bezkarnego,
    fałszywego poinformowania komendy policji o podłożonej bombie?

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2008-01-18 17:53:51
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    >Użytkownik "Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl> napisał w wiadomości

    >Tak. takie zażalenie składa się na dziennik podawczy Komendy.

    Dzięki.

    >A co do sensowności. Jeśli w chwili włamania sąsiadów nie było, to co do
    >sprawy może wnieść ich przesłuchanie?

    Kiedy wychodziłem przed południem byli, kiedy wróciłem już ich nie
    było. W międzyczasie się włamali.

    >Sprawdzenie anonimowego telefonu może
    >faktycznie dać więcej, ale istnieje tyle sposobów na zrobienie tego
    >anonimowo, że szanse nie są zbyt wielkie.

    Wiem, ale taki "skok" to raczej nie Arsen Lipen zorganizował, ale
    jakiś drobny matołek. Dlaczego tego nie sprawdzić?

    Pozdrawiam

    Grzegorz

  • 6. Data: 2008-01-18 18:00:23
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Giecze wrote:

    ..
    >Kiedy wychodziłem przed południem byli, kiedy wróciłem już ich nie
    >było. W międzyczasie się włamali.
    ..
    oczywiście raczej pewne, że nie sąsiedzi się włamali!

    >Wiem, ale taki "skok" to raczej nie Arsen Lipen zorganizował, ale
    >jakiś drobny matołek. Dlaczego tego nie sprawdzić?

    Dodam jeszcze, że od prowadzącego się dowiedziałem, że to jakaś długa
    i żmudna procedura takie sprawdzenie, i że pewnie nawet do takiej
    drobnej sprawy nie zostanie wytoczone takie "działo".

  • 7. Data: 2008-01-18 18:25:37
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote

    > Tak. takie zażalenie składa się na dziennik podawczy Komendy.

    a bezpośrednio do prok nie może?

  • 8. Data: 2008-01-18 19:10:48
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Piotr [trzykoty] wrote:

    >"Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote

    >a bezpośrednio do prok nie może?

    piszą: "...za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie...",
    czyli KMP.

    Pozdrawiam

    Grzegorz

  • 9. Data: 2008-01-18 19:41:34
    Od: "MT" <a...@n...www>

    Pewnie wlamywacz dzwoniac chcial sprawdzic czy go tam nie ma przypadkiem.

  • 10. Data: 2008-01-18 20:31:33
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > piszą: "...za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie...",
    > czyli KMP.

    dziwna sprawa, mi sie zawsze wydawalo, ze to prokuratura umaza
    postepowanie/sledztwo

    Jezeli postepowanie to zazalenie do prokuratora nadrzednego za posrednictwem
    tego nizszego (najczesciej rejonowego), jak sledztwo to sad rejonowy (lub
    odpowiedni) za posrednictwem tez prokuratury

    nigdy nie widzialem przypadku aby cokolwiek zostalo umozone przez
    komisariat/komende (KMP = Komenda Miejska Policji)

    Icek