  • 1. Data: 2008-01-18 12:02:35
    Temat: zakup gruntu
    Od: "bo_tt600s" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Moi rodzice mają gospodarstwo rolne. Nie wiem jak to było, ale postawili
    budynek gospodarczy na nieswojej działce (okolo 30lat temu). Z tego co wiem,
    to wlasciciel tej dzialki zamienil sie na inną. Ale najwidoczniej prawnie
    nie bylo to uregulowane, bo teraz moi rodzice chcą wykupić tą działkę, która
    w chwili obecnej należy do Agencji Nieruchomości Rolnych i zostala wyceniona
    na 2tys. zl.
    Tzn. sam grunt kosztuje 2tys, ale cala działka (z budynkiem) kosztuje 42tys.
    zl. I Agencja wyjasnila, ze chcąc kupic grunt,rodzice muszą zaplacic za
    akt notarialny od kwoty 42tys zl, bo tyle jest warta ta dzialka. Trochę to
    bez sensu, bo rodzice kupują tylko grunt, a budynek przecież jest ich!
    Z tego co sie dowiadywalem, to akt not. bedzie kosztowal wiecej, niz cena za
    ten grunt (te 2tys).
    Bardzo proszę o jakieś info, czy można jakoś prawnie to inaczej rozwiazać ?
    (chodzi głównie o niższe koszta - obecnie łącznie do zaplacenia 4,5tys. zl).

  • 2. Data: 2008-01-18 17:53:01
    Temat: Re: zakup gruntu
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    bo_tt600s <p...@p...onet.pl> napisal:
> [...]
    > (chodzi głównie o niższe koszta - obecnie łącznie do zaplacenia 4,5tys. zl).

    Wystapic do sadu o uznanie zasiedzenia. Powinno wyjsc duzo taniej.
    Po 30 latach to chyba nawet zasiedzenie w zlej wierze jest uznawane.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-01-18 19:25:08
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    bo_tt600s pisze:
    > zl. I Agencja wyjasnila, ze chcąc kupic grunt,rodzice muszą zaplacic za
    > akt notarialny od kwoty 42tys zl, bo tyle jest warta ta dzialka. Trochę to
    > bez sensu, bo rodzice kupują tylko grunt, a budynek przecież jest ich!

    ztcw to nie, bo budynek jest tego do kogo nalezy ziemia

  • 4. Data: 2008-01-20 14:09:05
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Garvey" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ztcw to nie, bo budynek jest tego do kogo nalezy ziemia

    A słyszałeś o czymś takim jak: "prawo wieczystego użytkowania działki
    gruntu, będącej własnością Miasta XXXXXX,
    wraz z prawem własności znajdującego się na niej budynku stanowiącego
    odrębną nieruchomość"? :)