  • 51. Data: 2008-04-05 04:21:57
    Temat: Re: Zatrzymanie siłą przez ochronę + olewka policji
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > I to ma być usprawiedliwienie dla naruszenia jego nietykalności,
    > zmuszenia go do określonego zachowania, czasowego pozbawienia
    > wolności itp.?

    a jak sobie wyobrażasz zatrzymanie bez czasowego pozbawienia wolnosci
    poruszania sie?
    SJS

  • 52. Data: 2008-04-05 04:22:50
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Tylko do przeszukania to te łobuzy nie mają uprawnień.

    a na jakiej podstawie tak twierdzisz?
    'SJS

  • 53. Data: 2008-04-05 06:34:02
    Temat: wystarczy przeciez sprawdzić
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    ze strony http://www.justitia.pl/article.php?sid=555
    ------------
    Środki przymusu bezpośredniego stosowane przez pracowników ochrony.

    Czy wiesz jakie środki przymusu może stosować wobec Ciebie ochrona?
    Czy wobec każdego mogą być użyte kajdanki?
    Na co jesteś narażony ze strony ochrony w supermarkecie?

    Prawo do stosowania przez pracowników posiadających licencję pracownika
    ochrony fizycznej, środków przymusu bezpośredniego wynika z zapisu ustawy z
    dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia oraz Rozporządzenia Rady
    Ministrów z dnia 30 czerwca 1998 r. w sprawie szczegółowych warunków i
    sposobów użycia przez pracowników ochrony środków przymusu bezpośredniego.

    W myśl art. 36 ust.1 pkt. 4 wspomnianej ustawy, pracownik ochrony przy
    wykonywaniu zadań ochrony osób i mienia, w granicach chronionych obiektów i
    obszarów ma prawo do stosowania środków przymusu bezpośredniego, w przypadku
    zagrożenia dóbr powierzonych ochronie lub odparcia ataku na pracownika
    ochrony.

    Z cytowanego przepisu wynika, że pracownik ochrony może zastosować środki
    przymusu bezpośredniego, w jednym z dwóch przypadków:

    ? zagrożenia dóbr powierzonych ochronie,
    ? odparcia ataku na pracownika ochrony.

    W sytuacji gdy pracownik ochrony, wykonuje zadania ochrony osób i mienia
    poza granicami chronionych obiektów i obszarów ma on zgodnie z zapisem art.
    37 ustawy prawo do:

    ? ujęcia osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla
    życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla chronionego mienia, w celu
    niezwłocznego oddania tych osób Policji
    ? użycia podczas konwojowania wartości pieniężnych oraz innych przedmiotów
    wartościowych lub niebezpiecznych następujących środków przymusu
    bezpośredniego: siły fizycznej w postaci chwytów obezwładniających oraz
    podobnych technik obrony, kajdanek, pałek obronnych wielofunkcyjnych,
    paralizatorów elektrycznych, broni gazowej i ręcznych miotaczy gazu.

    Pracownik ochrony przed zastosowaniem środków przymusu bezpośredniego
    obowiązany jest do wezwania osoby do zachowania się zgodnego z prawem oraz
    do uprzedzenia, że w przypadku niepodporządkowania się wezwaniu zostaną
    użyte wobec niej środki przymusu bezpośredniego.

    Jednakże zgodnie z treścią przepisu §1 ust. 3 wskazanego rozporządzenia,
    pracownik ochrony może odstąpić od wzywania osoby do zachowania zgodnego z
    prawem oraz od uprzedzenia jej o zastosowaniu środków przymusu
    bezpośredniego, jeżeli zwłoka groziłaby niebezpieczeństwem dla życia lub
    zdrowia pracownika ochrony lub innej osoby, a także chronionego mienia.

    Z powyższego zapisu wynika, że pracownik ochrony, biorąc pod uwagę
    całokształt sytuacji i wynikające z niej realne zagrożenie dla życia lub
    zdrowia jego bądź innej osoby, jak również chronionego mienia, ma prawo
    niezwłocznie zastosować środki przymusu bezpośredniego.

    Należy w tym momencie wskazać na istnienie pewnych ogólnych zasad
    warunkujących zastosowanie przez pracownika ochrony środków przymusu
    bezpośredniego:

    ? zasada celowości - zgodnie z którą zastosowanie określonego środka
    przymusu bezpośredniego podyktowane jest okolicznościami danego zdarzenia,
    ? zasada proporcjonalności - pracownik ochrony wybiera taki środek przymusu,
    który najbardziej odpowiada sytuacji,
    ? zasada niezbędności - wskazuje na zastosowanie środka przymusu w
    granicach, które są konieczne do usunięcia stanu zagrożenia, a jednocześnie
    odstąpienia od użycia tych środków, jeżeli stan zagrożenia minął,
    ? zasada ostrzeżenia - przed zastosowaniem środka przymusu bezpośredniego
    pracownik ochrony winien uprzedzić osobę, że w razie niepodporządkowania się
    wezwaniu do zachowania zgodnego z prawem, zostaną użyte wobec niej środki
    przymusu bezpośredniego,
    ? zasada doboru środków - pracownik ochrony może, jeżeli uzna to za
    konieczne zastosować jednocześnie różne środki przymusu bezpośredniego,
    ? zasada minimalizacji środków - środek przymusu bezpośredniego winien w jak
    najmniejszym stopniu powodować dolegliwość osoby, w stosunku do której jest
    stosowany.

    Katalog środków przymusu bezpośredniego zawarty został w art. 38 ust. 2
    ustawy o ochronie osób i mienia, zalicza się do nich: siłę fizyczną w
    postaci chwytów obezwładniających oraz podobnych technik obrony, kajdanki,
    pałki obronne wielofunkcyjne, psy obronne, paralizatory elektryczne, broń
    gazową i ręczne miotacze gazu.

    Warunki i sposoby użycia przez pracowników ochrony środków przymusu
    bezpośredniego określa wspomniane wyżej Rozporządzenie Rady Ministrów. "

    Czyli co? aż tylu obrońców złodziei jest tu na grupie i to jak święcie
    oburzonych

    SJS

    begin 666 pk.gif
    M1TE&.#EA=@!+`/<`````(0``_P@8&! 0$! 8.1 A...@...1@I(1@I2A@Q*2$8
    M0B$A(2$Q*2$Y,2DA2BDI*2DI2BDQ""DY.2DY6C$A(3$I4C$Q,3$
    Y$#$Y6C%"
    M.3%"8S%*0CDI*3DQ6CDY.3E"&#E*:SE22D(I,4(Q$$(Q.4(Y8T)
    "0D)"8T)*
    M(4)2<THQ.4HY0DI":TI*2DI2<TI:4E(Y8U)*<U)24E)2<U):>U)
    CA%)K8UI"
    M2EI"<UI*4EI2>UI:6EIK:UIKC&-24F-:A&-C8V-KC&-S:V-SE&M
    CC&MK:VMS
    MO6M[>VM[G'-C:W-CM7-KE'-S<W-[G'.$>WMSG'M[>WM[G'M[QGN
    $I7N$SGN,
    MA'N,K7N4C(1[I824E(24M8R$K8R,C)24E(R<E)B@G*VMK8R4M92
    ,M924M:6U
    MM:V]M92<O9R4O81[QI2EQJ6<QHRUSIRMSJVESH2,UI2$UIR]UJ6
    UUJVUUHR4
    MWI2,WI24WIR4WJV]WI2<YZ64YYRE[ZV<[ZW6[Z6M]ZVM]ZVU_[6
    E][6MUK6M
    M][6UM;6UUK6]_[7&Y[76][VUWKW&_[W.SKW.[[W>]\:U_\:]Y\;
    ._\;6]\;G
    M_\[&[\[._\[6]\[>UM;.]];6UM;6_];>_];G_];OY];__][6_][
    >WM[O_][W
    M[^?>_^?GY^?W_^?__^_G_^_O[^____?____W_P```+\```"_`+^
    _````O[\`
    MOP"_O\# P(" @/\```#_`/__````__\`_P#______P``````````````````
    M```````````````````````````````````````````````````
    `````````
    M```````````````````````````````````````````````````
    `````````
    M```````````````````````````````````````````````````
    `````````
    M```````````````````````````````````````````````````
    `````````
    M`````````````````````"'Y! $``+8`+ ````!V`$L```C^`&T)'$BPH,&#
    M"!,J7,BPH<.'$"-*G$BQHL6+&#-JW,BQH\>/($.*'$FRI$F&@VI
    93'FR)<-+
    MK7Q<H@A3ILN;!F&N:M5J9D2=/'WBO DT25"(18\.;0F3YXT1K6:U,N6P9BL5
    M(Z2V$K74I*A6.U50N'&#9ZM2#+^&I;#"1RNC7+N*_-JJRZH%)&"
    (<-NEE2>%
    M7U6TND&!A(D*9:52E?M1[> 1'F;LJ.!C)\^X!AT3%A%DAH<595O)^LN8XU>C
    M/D:HZ+!#,@T>1F<-PCSPJ]NG(D[(P+"#!938M1:7QOB5"U@**B0
    '.>)"QA(?
    M1GD*MW7Z.(D9,H(L>1$$"G314X?^8QP4U4>$'2Y,N#C"XDB,'22
    @SNHK?-!.
    MPNK5!]G1649\GK/$0IMX"]72BH$(\E1+@F8UR%-?!T:X8((4.A@
    5& VZ=1N!
    M"!F5!!?SM6+<AV^MPL4J2:PB"XHH2I6$4;+,P@6,\\GR5A?SI9B
    B<2RBH,(J
    M*(P`)(<'`6A@5 !:J"1/T36H59)*-OF664:A0*1!5XF@I0@J:'F#"C_"<,,J
    M/E2VXHDGMK+EEF!^J<(-E?DP)G0[H5A9B3R1><F>5PK4"@45Y%"
    !!X>UP,%J
    M&'#0`08B6$!#"RT`\8(%'G2P@EZKJ5 "!R20Q8$)(33*`VB[0?!I!@N((($#
    M#K2"`AC^L XHWI\./-"!!RYX4$$+@WJ&@04-[/H``18L(,$##RR@0 <5K' K
    M!B9 X*L$$'B 0;($&/N !,H6ZX "E94!ZR!]_JG "A"$$ .N(6" JP<2*/ `
    M;PH<8($"UF[K@0<G[ !!"QKP:\*U%LPK`P3:EN"!`AF8H$ #'EC@*JRQ$@D3
    M!2) T%H(DK'@[[80J(?KM@I8, &\\^J&P0GJRG `!/-Z$+ +R2K 0 4;/*#
    ML==2-@(4% LU7%,4*!#M#KQIS"V^,\BR)R%@[/: !S!+T(%Z(;" JP4$/&""
    MP2?(0D@0\)[P0+42_%J!":V,,$(2L K-&% BL%9!"+7"*NW^#I5<0K,$L*("
    MQL@0J!SM`F#$,D@4^6* @2RHY))+KA@L8,&U'3RP`;BK?#""+&#(W15==8T`
    M0PO0GBT#*I?DPOK9ZIW=.A@06) VZBA7$/D"&EBPMK4+M"X+VA5<?E@0%+CJ
    M]N>B#Z79GSDH7 &U2#]P22J#GY VLC-$O@.QJ!]F0;JIY%(P!!E "W,4N<@"
    M+;'0WFY :LNW`D9IU:4VRP>#2E \K@ZK1"[\-8,6G.T!#+C>)7@&+PBD30:2
    ...@Q...OUNW&<MLRP .*M8"V46 $=W*$7$BW"A&LX$]K8QBTKM6 Z[F 8\,Z
    MH MR<0F=`>\$UC(!*E*10PRT``'^)F@=V21@@'A93@+9XIP`!A"3MY &)]4A
    M3 >6\*<#\JP%^&K=#N2U`&4Q0 (LH.&V"M8UJ[4@<H/JG0M:=PFSP2QG"W!@
    M!1;@-5=%8 !0V4D2GN@2\LS"!Q2 `1.(H"9\X<M=$& `!BZ!BAF0[ #'JL .
    M:*@LXN5+<I?;`1ME0,=K8: #<9Q7L6#F`Q0,8 `4@,*4DM"\D=2B+.:Y`1&"
    M$(,_D: #Z1-E[:[W@E#&RUI@R 48%&FM?)V `9);XR4\< G:W2Q:$FC@P#S0
    M@ V"98D+@$$2:B&8)/0QCR/8U7HZH"82# J'[CIFZQQY0'=A()BT*Z8/_X4!
    MR>4B"%W^= $JR!:_>1T&7K4B5A),.8 %M `&Y7G+26KA%B!-`&F3J8":*/ >
    M"&Q DNYBY/?.%X(29*!UQI(7R];VK\C)@&N6NUX06G RA"6R6]SJX A.N8 2
    M* `">5)H23#TEA'L@&/HV8&:'("TPVR -XM,A62:<-%BS?![&SS!"SSJ+@U(
    M+E[G>P$E%Y M9"&,6@O0H)IH"E"CJ*"4?!0)6&("PB#L!P<3#5G7QH<LC:)B
    M,B8@5C.["+,XYG6##Y!<)ZT5A&062P':(E:QB)B$$5#@E!5X`$]
    ^A()8@$%6
    M((E%GE(P!/3 E0* VJ #SP:!UK$/##33)!ALYH"T+8!@TU/^P%59$(1,1NYP
    M#&CMK8P(@>3-])0D,"L(!P$&<IG$$U."TWY84,YU);)D:=.B,D-
    W@IRY:U 8
    MD-JQ)% ^4;ZV!8QD7+7<^=<''$ !8SWE-D4@)''-IB75>9MSU'2Z>GW-7=9K
    M)!UUID@K^O.8"\A<!3#)56,%#WL,J-H#IA=*G:5W!*^$RA.*B]F
    1F,(L-^!
    M"=0D`F3M+&0*V,#UMMC?8RGK@ RXE\XNEX$(=I&T.V!=%TN&L"[&D0$&:.P'
    MKR*D*50,)Z5 4A)$P.%#PBO$"FC=O*:&L&Q%<G/&LJ@'AB6Y9+G+?P>@9"(K
    M@*JNO52FJ 32"+SPXZ$$F4=7H4#^K7X9R6;>; .U,M:@T#='K,;+!.S+110*
    MAH':2<"%\%I;U\Y&1 HT=GDCX$*9EW)AGIPH`3W+`'9<<$9'1C*DP#+:`>CH
    ML!!(LCDN>(&"*[?(2W3RQ2^U)J)!%[KA>$)&;5NP>H*Z)S <\+D/:("\C+BS
    MNY5@-[@+Z0$WR )1<.$!8."J!7(;QPZR]VUQ(Y!:4' Y&?AK!PC0V0)N=K,C
    M\QE>^SV!R(XYODY.K7(0., .0G>);#4[C@HX--Q:S2&8.%9>Q*+C2Q&9@5$O
    M.+<,*/ #$-#%KA' 6KYKP/D6%H)D5:UX76S;O.G-H=10H(O4HA9*KT6U@+<6
    MD7PM^-3^%AQ33R*K:^Z"L[(7<#>N<D!-%*,X@3QH@/&9H,#[?6G
    )NK6 `SA9
    MV>[J&LZQ14<ZNKO@E\.6`6 >M"M9?'Q8#:G_<'RL,L;P`1J4LP6*Y6[_Q;3)
    M6\]6M@I&1#I6($5?:#J1VM9$#2W)011RNUNF9*$*(0@,%5)!S%L
    IEX:NM:$G
    MPI&.5$1X6;S(1']?:VP"'Z(/F6A'.S%3BEK!`8I]@>]=B;Q9@53
    *MG4>!:D)
    M4I" )/I2D@GTIW<+"-U&>D1[#M$H^.#>K]1$,M7^]NP%DN='$"2WF<7O
    ?N<]
    M"DC?>]XC^O@C2'NT^V2+2E ,T0-8X@`B<(!3XG'ZB':$&L#^((OB7P``J(Q
    M!!80`<<B'PS*5_[LF=],BJ$`!4[A`!T+5C *P/\I*!B$)R@F"]Y/5@0%)2_)
    ML@`-Y3F*%G,QEW:85QKM!RM@810XP $5`"TL@ %&87M!0S'D@2*M$('B=@+N
    MLDU8T0H3AH#HMW[,5Q#(91DXL#:\(51)4$H4DQ-EL1,ZL"L^- ,,Q7NLEE8I
    MV!"7@'JMH .2`7]DL@KB<C\'<0E0`8'H(0,E@@)=`"L^^(,-@5S1@0/P%X,H
    M4 ;$Q7>>X'<Z< *UT%A2N'Q6*!&7P")Y,GQ5@(8(@5QSUU,J`H=I&!&:Y18#
    MY19VB!#V<0,IPH-]>(<0@2%C\A8]@X@0FA4DB"ASA#@1& (=B9@0&WB "_B(
    G#1&#7S@17,!JEXB)H!B*HCB*I%B*IGB*J)B*JKB*K-B*#A$0```
    [
    `
    end

  • 54. Data: 2008-04-05 06:46:06
    Od: "Andrzej_K" <n...@b...tak.pl>

    witek wrote:

    > Zgłoś się do niego jak zapomnisz pinu do karty.

    ROTFL

    PS. Sorki, ale nie mogłem się powstrzymać.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Wkładasz rękę pod sukienkę... ciśnienie rośnie, opór maleje."

  • 55. Data: 2008-04-05 06:54:44
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Twoja reakcja jest wręcz dziecinna /niedojrzała/
    > Ty nie pomagasz człowiekowi - ty stajesz w obronie wszystkich złodziei

    niechaj zgadne, jestes wyborcą pisu?

  • 56. Data: 2008-04-05 06:59:04
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > a na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    to podaj przepis uprawniajacy ich do tego.
    Maja prawo zatrzymac i niezwlocznie wezwac policje, nie majaprawa
    zaciagac go do kanciapy i zanim zaczniesz pierdolic o obronie przestepcow to
    1. nie wiadomo czy on ukradl
    2. niedawno chlopaka zdaje sie zabito (lub ciezko pobito) wlasnie w takiej
    kanciapie

    P.

  • 58. Data: 2008-04-05 07:31:48
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Animka pisze:
    > Ochroniarz zaraz podchodzi jak bramka zaczyna wyć.

    Zapewne zburzę Twój poukładany świat stwierdzeniem, że wiele bramek ma
    wartość plastiku, który na nie zużyto a sygnalizują tylko wtedy gdy je
    uruchomi zdalnie obsługa. Ta zaś potrafi być taka jaką znamy choćby z
    kilku przykładów prasowych.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 59. Data: 2008-04-05 07:42:17
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 05 Apr 2008 06:14:55 +0200, SJS napisał(a):

    > a możesz wskazać fragmenty tej ustawy które by potwierdzały twoja
    > opinię?

    Otóż jedynym uprawnieniem pracowników ochrony jest możliwość ustalenia
    tożsamości osób, jeśli w myśl prawa przebywanie w takim miejscu wymaga
    uprawnienia (art. 36 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie osób i mienia). O
    zatrzymaniu przez ochroniarza nie ma nawet słowa.

    Zresztą myśmy już z kolegami dywagowali kiedyś o tych sprawach: http://
    tinyurl.com/3f2gsw

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 60. Data: 2008-04-05 07:46:37
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 05 Apr 2008 03:15:14 +0200, Animka napisał(a):

    > Ma mieć na to paragom, bo inaczej może mieć kłopoty. Musi pokazać.

    Paragon to mi się kojarzy z jakimiś przepisami podatkowymi. Z
    ochroniarzami - nie. Owszem, zawsze paragon powinien zamykać buzię, ale
    nie ma czegoś takiego, że "nie ma paragonu - to w ryj".